Αδράνεια στην ενίσχυση του νηολογίου βλέπουν οι εφοπλιστές

Αδράνεια στην ενίσχυση του νηολογίου βλέπουν οι εφοπλιστές

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα πρώτα σύννεφα στις σχέσεις των πλοιοκτητών με την κυβέρνηση φάνηκαν χθες στον ορίζοντα. Αποτυπώθηκαν, μάλιστα, στην κοινή ανακοίνωση των προεδρείων της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών και του Committee του Λονδίνου, που συναντήθηκαν χθες στον Πειραιά και εξέφρασαν απορία για τη συνεχιζόμενη αδράνεια όσον αφορά τη λήψη μέτρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητος του ελληνικού πλοίου.

«Εαν η Πολιτεία αναγνωρίζει πράγματι τη ναυτιλία ως δυναμικό παράγοντα της οικονομίας της χώρας, τότε είναι απορίας άξια, η διατήρηση μιας τόσο κρίσιμης, όχι μόνο ναυτιλιακής, αλλά και εθνικής εκκρεμότητας». H ανακοίνωση, οξεία σε αρκετά σημεία, αναφέρει ακόμη:

– H έλλειψη ανταγωνιστικότητας εξακολουθεί να παραμένει άλυτο, σοβαρό και χρονίζον πρόβλημα για το ελληνικό πλοίο, παρά τις κατά καιρούς κυβερνητικές εξαγγελίες αντιμετώπισής του. Αν και ο δραστήριος κύκλος της ανανεώσεως του στόλου σε συνδυασμό με το ενδιαφέρον της πλοιοκτησίας έφεραν αξιόλογο αριθμό σύγχρονων μονάδων στο εθνικό νηολόγιο, αυτό παραμένει ισχνό σε σχέση με τον όγκο της ελληνόκτητης χωρητικότητας. Και το πλέον ανησυχητικό είναι ότι παρά αυτές τις προσπάθειες το νηολόγιο συνεχίζει να μειώνεται, τονίζεται στην ανακοίνωση.

– Δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχουν εξασφαλισθεί οι προϋποθέσεις για τη διατήρηση του εθνικού μας νηολογίου, πολλώ δε μάλλον για τον επαναπατρισμό της μεγάλης ελληνόκτητης χωρητικότητας.

Εν συνεχεία, βάλλοντας εμμέσως κατά της ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, για την οποία η άποψη των πλοιοκτητών δεν είναι η καλύτερη, η πλοιοκτησία προσφεύγει στον πρωθυπουργό και δηλώνει ότι «η εφοπλιστική πλευρά εξακολουθεί να περιμένει και να αισιοδοξεί. Γιατί η έννοια της ανταγωνιστικότητας, όπως τόνισε και ο πρωθυπουργός κ. K. Καραμανλής κατά τα εγκαίνια της 70ής ΔΕΘ, είναι το κλειδί της ανάπτυξης». Οι πλοιοκτήτες εκφράζουν επίσης επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του νομοσχεδίου για τη Ναυτική Εκπαίδευση, εκφράζοντας ευχή «να έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψη οι προτάσεις της εφοπλιστικής πλευράς».

Τα δύο προεδρεία ανησυχεί ακόμη η εμμονή της Κομισιόν να προωθεί τη λήψη περιφερειακών μέτρων, με τα οποία αγνοείται ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και ταυτόχρονα μειώνεται ο ρόλος του, κάτι που αποβαίνει εις βάρος των συμφερόντων της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

ΕΕΕ και Committee εκφράζουν επίσης την αντίθεσή τους προς την ποινικοποίηση του ναυτικού επαγγέλματος, την οποία προωθεί η E.E. μέσω κοινοτικής οδηγίας σχετικής με τα ναυτικά ατυχήματα. H οδηγία αυτή, όπως τονίζεται, παραβιάζει διεθνείς ναυτιλιακές συμβάσεις και οδηγεί σε αδιέξοδο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή