«Καμπάνια» 250.000 ευρώ αντί 4.000.000 ευρώ αποφάσισε τελικά η διοίκηση

«Καμπάνια» 250.000 ευρώ αντί 4.000.000 ευρώ αποφάσισε τελικά η διοίκηση

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H κατάληξη του διαγωνισμού για την επιλογή διαφημιστικής εταιρείας δεν ήταν η προδιαγεγραμμένη. Στις 21 Απριλίου 2005 το Δ.Σ. της ΔΕΗ ακύρωσε τον διαγωνισμό και ενέκρινε την προκήρυξη κλειστής διαδικασίας για πρόγραμμα ύψους 250.000 για την επικοινωνιακή αντιμετώπιση της αυξημένης θερινής ζήτησης, αφού προφανώς διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε λόγος για σπατάλη 3.750.000 ευρώ επιπλέον.

Στις 15 Ιουνίου 2005, ο διαγωνισμός κατακυρώθηκε στην εταιρεία DDB Athens A.E., ενώ στην Εισαγγελία έμεινε ο φάκελος που είχε καταθέσει ο κ. Παλαιοκρασσάς. Στο υπόμνημά του ο τέως πρόεδρος της ΔΕΗ επισήμανε ότι η ΔΕΗ που έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά δεν έχει ανάγκη διαφήμισης κύρους και μάλιστα με τέτοιο τεράστιο ποσό (8 εκατ. ευρώ για δύο χρόνια) και ότι η σκοπιμότητα της δαπάνης αυτής δεν είχε εγκριθεί από το Δ.Σ.

Επίσης, κατέγραφε μεθοδεύσεις εις βάρος της ΔΕΗ εξαιτίας της βαρύτητας υποκειμενικών συντελεστών αξιολόγησης των προσφορών και χαρακτήριζε ως νόθο το σύστημα αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών.

Στο ίδιο υπόμνημα προς τον εισαγγελέα, ο κ. Παλαιοκρασσάς αναφέρει και τα εξής:

Η πιθανότερη εκδοχή είναι ότι, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα έργα και προμήθειες της ΔΕΗ, είχε προαποφασισθεί από τη διοίκηση ποιος «θα πάρει τη δουλειά» και ο διαγωνισμός μεθοδεύθηκε έτσι ώστε να αναδειχθεί ως επιτυχών ο αρεστός της διοίκησης. Αυτό επιβεβαιώνεται από πληροφορίες που ήρθαν σε γνώση μου, σύμφωνα με τις οποίες η διευθύντρια της Δ/νσης Επικοινωνίας, κ. Μπέσκου, πίεζε τα μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης να «μη στενοχωρήσουν τον κ. Νέζη» και να δώσουν βαθμούς στην εταιρεία Spot Thompson. H ίδια τόλμησε να αναφέρει στον πρόεδρο του Δ.Σ. «ότι και ο υπουργός είναι σύμφωνος με την κατακύρωση».

Πάντως, η ιστορία της διαφήμισης της ΔΕΗ και των συνήθων αναδόχων άρχισε από τον Ιούνιο του 2001, όταν η ίδια διευθύντρια Επικοινωνίας προκήρυξε τον πρώτο διαγωνισμό. Από το πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης των τριών τελικά προσφορών που επελέγησαν τότε, προκύπτει ότι η Bold-Geo ήταν η μειοδότρια και αυτή που είχε συγκεντρώσει και τη μεγαλύτερη βαθμολογία. Το αποτέλεσμα, όμως, φαίνεται ότι δεν ικανοποιούσε. Ετσι με μια αλλόκοτη διαδικασία έδωσαν εντολή στη MRC να διενεργήσει ποιοτική έρευνα στην κοινή γνώμη για να διαπιστωθεί ποια από τις τρεις φιναλίστ έχει μεγαλύτερη διεισδυτικότητα στο κοινό.

Η MRC έκανε έρευνα με δείγμα 28 ατόμων(!), τα 14 από τα οποία ασφαλώς προτιμούσαν την κοινοπραξία ΔΙΑΣ (Spot Thomson – Solid). Ετσι ανετέθη η πρώτη δουλειά ύψους 692.200.000 δρχ. στην ακριβότερη κοινοπραξία με τη δεύτερη να έχει προσφέρει 605.000.000 δρχ.!

Ακολούθησαν πέντε απευθείας αναθέσεις της ΔΕΗ με αποφάσεις του Συμβούλου Διεύθυνσης από τον Μάρτιο του 2002 μέχρι και τον Απρίλιο του 2004, στην ίδια κοινοπραξία ύψους 6,1 εκατ. ευρώ. H διερεύνηση της υπόθεσης διαφήμιση ΔΕΗ εκκρεμεί ενώπιον του εισαγγελέα, τόσο για την παλαιά όσο και για τα αποτραπέντα, ενώ δεσπόζει και εκπλήσσει και η περιγραφόμενη πρόσφατη υπουργική εμπλοκή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή