ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξι παράγοντες «κλειδιά» για την ανάπτυξη του τουρισμού

Την τουριστική πολιτική που θα ακολουθηθεί για τα επόμενα «δύο συν τέσσερα» χρόνια ανέπτυξε η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Φάνη Πάλλη-Πετραλιά κατά τη διάρκεια της 14ης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο πρωθυπουργός προσωπικά έχουν αναγνωρίσει και αποδώσει στον τουρισμό τη σημασία και τη βαρύτητα που πρέπει να έχει στο γενικότερο πλαίσιο της ελληνικής οικονομίας.

Ιεραρχώντας τους στόχους, η υπουργός ανέφερε ότι προχωρεί σε πρώτη φάση το νομοσχέδιο του ιαματικού τουρισμού, με το οποίο μεταξύ των άλλων επιτυγχάνεται η απλοποίηση όλων των διαδικασιών και δρομολογείται η έναρξη υλοποίησης μιας σειράς από μεγάλες επενδύσεις στον τουρισμό σε όλη τη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος αποτελεί η Ελλάδα να βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων τουριστικών προορισμών στην Ευρώπη, όχι μόνο το καλοκαίρι αλλά και τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου. Με αφορμή την ομιλία του πρωθυπουργού στη γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ, η κ. Πετραλιά τόνισε ότι με τις κατευθύνσεις του κ. Καραμανλή ο ελληνικός τουρισμός το 2008 και το 2012 θα είναι πολλά σκαλιά πιο πάνω από εκεί που βρισκόταν το 2004. Οσον αφορά το κεφάλαιο της επιτυχημένης διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας τόνισε ότι θα συνεχίσει να αποδίδει για πολλά χρόνια ακόμη. Σύμφωνα με την υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης υπάρχουν έξι παράγοντες-κλειδιά για την ανάπτυξη του τουρισμού που θα επικεντρωθούν οι προσπάθειες της ηγεσίας του τουρισμού, οι οποίοι έχουν ως εξής:

– Πρώτος παράγοντας είναι η πολιτική βούληση να υποστηριχθεί η ανάπτυξη του τουρισμού.

– Δεύτερος είναι η διαμόρφωση ενός σύγχρονου θεσμικού και νομικού πλαισίου.

– Τρίτος είναι οι επενδύσεις. Ηδη βρίσκεται υπό επεξεργασία η δημιουργία μιας νέας διεύθυνσης στο υπουργείο, η οποία να λειτουργεί ως γραφείο υποδοχής «One Stop Shop» και συντονισμού μεγάλων επενδύσεων. Στόχος αποτελεί να συμπεριληφθεί στον σχεδιασμό της διάθεσης των πόρων του 4ου Κοινοτικού Πλαισίου ένα μεγάλο σύγχρονο, ισχυρό και φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο για την ανάπτυξη του τουρισμού.

– Τέταρτος παράγοντας είναι η δημιουργία και βελτίωση των κάθε είδους υποδομών.

– Πέμπτος παράγοντας είναι η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

– Εκτος παράγοντας είναι η διεθνής αλλά και η εσωτερική προβολή του τουρισμού.

Εξάλλου, η κ. Πετραλιά τόνισε ότι φέτος για πρώτη φορά θα γίνει στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ, έτσι ώστε η διαφημιστική καμπάνια του 2007 να είναι με συγκεκριμένους στόχους σε συγκεκριμένες αγορές και ομάδες και να αποδώσει στο μέγιστο δυνατό. Η επανατοποθέτηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην παγκόσμια αγορά είναι επιτακτική και απαραίτητη. Καταλήγοντας, η κ. Πετραλιά τόνισε ότι ο «σύγχρονος ελληνικός τουρισμός, το παρόν και η προοπτική του απαιτούν, την ολόπλευρη ενίσχυση του παραδοσιακού τουριστικού προϊόντος που προσφέρει η χώρα μας, την ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων, υπηρεσιών και υποδομών. Από τον θαλάσσιο έως τον συνεδριακό και από τον αγροτικό και τον οικολογικό έως τον χιονοδρομικό και τον αθλητικό, ο τουρισμός έχει πολλά πρόσωπα και προσφέρει πολλές ευκαιρίες για επενδύσεις».

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, κ. Σταύρος Ανδρεάδης, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή, στη γενική συνέλευση του Συνδέσμου τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «ο ρόλος του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης εξακολουθεί να μην έχει γίνει κατανοητός και αποδεκτός από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στον βαθμό που είναι απαραίτητος», επισημαίνοντας ότι «ενώ η αναγκαιότητα συντονισμού δράσεων για την αποτελεσματικότητα της τουριστικής πολιτικής είναι αυτονόητη, εξακολουθούν να δημιουργούνται εμπόδια από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος».