Εξι στους δέκα ξένοι τουρίστες δεν γνωρίζουν ότι η Αθήνα διαθέτει παραλιακό μέτωπο ή δεν έχουν πάει στις παραλίες της Αττικής, τέσσερις στους δέκα δεν γνωρίζουν για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, ενώ επίσης τέσσερις στους δέκα είτε έλαβαν πληροφορίες ή και έκαναν κράτηση διακοπών μέσω του Ιντερνετ με προορισμό την Αθήνα.
Αυτά είναι ορισμένα από τα συμπεράσματα έρευνας για την «Ικανοποίηση των πελατών των ξενοδοχείων της Αττικής», που παρουσίασε χθες η Ενωση Ξενοδόχων Αττικής και η εταιρεία JBR Hellas. H έρευνα παρουσιάστηκε με αφορμή την πραγματοποίηση της γενικής συνέλευσης της Ενωσης Ξενοδόχων Αττικής παρουσία της υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Φάνης Πάλλη-Πετραλιά, αντιπροσωπείας βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, μεταξύ των οποίων η κ. Αννα Διαμαντοπούλου και ο κ. Παν. Σγουρίδης, καθώς και εκπροσώπων των τουριστικών φορέων.
Τουριστική κίνηση
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο πρόεδρος της ΕΞΑ κ. Γιώργος Τσακίρης τόνισε ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2006 η τουριστική κίνηση στην Αθήνα παρουσιάζει αυξητική τάση τονίζοντας ότι η ξενοδοχειακή πληρότητα παρουσιάζει άνοδο κατά 5%. Ωστόσο, οι τιμές των ξενοδοχείων εξακολουθούν να παραμένουν εξαιρετικά χαμηλές. O πρόεδρος της ΕΞΑ ιεράρχησε 4 τομείς αιχμής για την ανάπτυξη του αθηναϊκού τουριστικού προϊόντος, οι οποίοι έχουν ως εξής: λειτουργία του συνεδριακού κέντρου της Αττικής, εξειδικευμένη προβολή της πρωτεύουσας με την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της, ανταποδοτικότητα του εισπραττόμενου 2% ως Τέλους Παρεπιδημούνων από τους OTA προς όφελος του τουρισμού και συντονισμός όλων των φορέων που εμπλέκονται, άμεσα ή έμμεσα, στη διαμόρφωση της ποιότητας των παρεχομένων τουριστικών υπηρεσιών της πόλης.
Ειδική αναφορά έκανε η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης σε όλες τις προσπάθειες που γίνονται στο πλαίσιο της τουριστικής πολιτικής για την υλοποίηση και των 4 σημείων που ανέδειξε η ΕΞΑ ως τομείς αιχμής για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της Αττικής.
Βαθμολογία
Εξάλλου, σε άλλο σημείο της έρευνας αναφέρεται ότι συνολικά βαθμό 7,6 -με άριστα το 10- δίνουν οι τουρίστες που επισκέπτονται την Αττική και φέτος, στα ίδια δηλαδή επίπεδα με πέρυσι. Κάτω από τον μέσο όρο -από 5,2% έως 7,5%- βαθμολογούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, την ασφάλεια στην πόλη, τις πληροφορίες για ειδικές εκδηλώσεις, τις πλατείες κ.λπ. Λιγότερο ευχαριστημένοι εμφανίζονται για τη γενική καθαριότητα, τα πάρκα -χώροι πρασίνου- την ηχορύπανση και την ατμοσφαιρική ρύπανση, που προτάσσεται ως το κυριότερο πρόβλημα. Βελτιώσεις σε σύγκριση με πέρυσι διαπιστώνουν στη σχέση ποιότητας – τιμής των ξενοδοχείων και των εστιατορίων. Για τη διασκέδασή τους προτιμούν τα εστιατόρια (80%) και τα καφέ, ενώ δεν ξεπερνούν το 10% οι συχνότητες επίσκεψης σε θέατρα, στο Μέγαρο Μουσικής και τις μουσικές σκηνές. Οσον αφορά τα ψώνια, 6 στους 10 αγοράζουν ενθύμια, και άλλοι περίπου τόσοι ρούχα, ενώ λιγότεροι από 2 στους 10 αγοράζουν κοσμήματα ή άλλα είδη. Οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες είναι η έλλειψη χρόνου, η υψηλή τιμή και η αμφισβητούμενη ποιότητα.