ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αγονο» το… φλερτ για τις ακτοπλοϊκές γραμμές

Σε αναζήτηση επιβατηγών πλοίων βρίσκεται το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (YEN), προκειμένου να καλυφθούν επαρκώς όλες οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνιακές γραμμές. Σύμφωνα με τη διεθνή πρόσκληση ενδιαφέροντος οι δρομολογιακές γραμμές ανέρχονται σε 31 και αφορούν τόσο τα νησιά που παρουσιάζουν μεγάλη κίνηση επιβατών και οχημάτων όσο και τα μικρότερα. H προθεσμία υποβολής ενδιαφέροντος λήγει στις 22 Μαΐου και κατά πληροφορίες, το σύνολο σχεδόν των γραμμών παραμένει χωρίς ενδιαφέρον από τις ελληνικές και τις ξένες, κοινοτικές, ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αυτό σημαίνει ότι το υπουργείο θα υποχρεωθεί εφαρμόζοντας τον νόμο 2932/2001 -τρίτη φάση- να προχωρήσει στην επιδότηση όλων των γραμμών! Κάτι, βεβαίως, που φαντάζει απίθανο, καθώς το κόστος είναι αστρονομικό. Πώς θα αντιδράσει το υπουργείο στο συγκεκριμένο ενδεχόμενο; Ακόμη, παραμένει άγνωστο. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, πάντως, παρά την κίνηση «καλής θέλησης» του YEN να απελευθερώσει, υπό προϋποθέσεις, τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες και από τον Πειραιά, αρνούνται να συμμετάσχουν στη διεθνή πρόσκληση και ζητούν πλήρη εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την κοινοτική και όχι μερική απελευθέρωση, μόνο των εισιτηρίων από το λιμάνι του Πειραιά.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προχωρώντας στην πρόσκληση διεθνούς ενδιαφέροντος για τις 31 γραμμές επιθυμούσε να απαλλαγεί από τον βραχνά των επιδοτούμενων γραμμών, από τη νέα δρομολογιακή περίοδο που αρχίζει την 1η Νοεμβρίου 2006. Φαίνεται, όμως, ότι τόσο οι Ελληνες ακτοπλόοι όσο και οι αλλοδαποί δεν είναι διατεθειμένοι να δρομολογήσουν πλοία σε όλες τις γραμμές του σχεδιασμού του ΥΕΝ, χωρίς να επιδοτηθούν.

Οι δρομολογιακές γραμμές

Οι σημαντικότερες από τις 31 δρομολογιακές γραμμές είναι:

– Πειραιάς – Χανιά: Το υπουργείο ζητεί δύο Ε/Ο μεταφορικής ικανότητας 1.300 επιβάτων έκαστο.

– Πειραιάς – Ηράκλειο: Αναζητεί 4 Ε/Ο, για 1.300 επιβάτες.

– Πειραιάς – Ρέθυμνο: Το ΥΕΝ ζητεί δύο επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, για 1.300 επιβάτες.

– Γραμμές Πειραιά – Δ. Κυκλάδων. Το ΥΕΝ ζητεί δύο πλοία για τη γραμμή Πειραιά, Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο, Μήλο. Επίσης ένα πλοίο για Πειραιά, Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Μήλο, Φολέγανδρο, Σίκινο, Ιο, Θήρα.

– Πειραιά, Σύρο, Τήνο, Μύκονο. Το υπουργείο ζητεί δύο πλοία για 1.000 επιβάτες έκαστο.

– Γραμμές Πειραιά – Δωδεκανήσων. Ζητεί δύο πλοία για Πειραιά, Πάτμο, Λέρο, Κάλυμνο, Κω, Ρόδο. Ενα πλοίο για τη γραμμή Πειραιά, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Αστυπάλαια, Κάλυμνο.

– Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη: Τρία επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία που να μεταφέρουν 1.000 επιβάτες.

– Γραμμές Σάμου – Ικαρίας: Το υπουργείο θέλει ένα πλοίο στη γραμμή Πειραιά, Σύρο, Μύκονο, Ικαρία, Φούρνοι, Καρλόβασι, Βαθύ και ένα πλοίο στη γραμμή Πειραιά ή Λαύριο, Ικαρία, Σάμο, Χίο, Πειραιά, Χίο, Σάμο, Ικαρία, Πειραιά.

– Γραμμές Πειραιά – Ανατολικών Κυκλάδων: Για τη γραμμή Πειραιά, Πάρο, Νάξο, Ιο, Θήρα το υπουργείο ζητεί 4 πλοία, για 1.000 επιβάτες έκαστο. Επίσης θέλει ένα πλοίο για τις γραμμές Πειραιά, Πάρο, Νάξο, Ιο, Σίκινο, Φολέγανδρο, Θήρα, Θηρασιά, Ανάφη – Πειραιά, Πάρο, Νάξο, Δονούσα, Αιγιάλη ή Κατάπολα, Αστυπάλαια – Πειραιά, Πάρο, Νάξο, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια, Δονούσα, Αιγιάλη ή Κατάπολα και Πειραιά, Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αιγιάλη ή Κατάπολα.

– Γραμμές Πειραιά, Κυκλάδων, Κρήτης, Δωδεκανήσων: Το υπουργείο αναζητεί ένα πλοίο.

– Ραφήνα – Ανδρο – Τήνο – Μύκονο: Ζητεί τρία πλοία για 1.000 επιβάτες έκαστο και να εκτελούν τρία δρομολόγια την ημέρα και 4 τους καλοκαιρινούς μήνες.

– Γραμμές Λαυρίου – Κυκλάδων: Δύο πλοία.