Ζητείται λύση για χρέος 5 δισ. του ΟΣΕ

Ζητείται λύση για χρέος 5 δισ. του ΟΣΕ

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την αναχρηματοδότηση του μαμούθ χρέους του ΟΣΕ προωθεί πλέον η κυβέρνηση μέσω του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ), στοχεύοντας αφενός στην ελάφρυνση των υποχρεώσεων του Δημοσίου, που έχει καλύψει με εγγυήσεις του δάνεια ύψους 5 δισ. ευρώ και αφετέρου στη διευκόλυνση του Οργανισμού με περισσότερα κεφάλαια κίνησης.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η αναχρηματοδότηση του χρέους του ΟΣΕ προωθείται για τον Ιούνιο από τον ΟΔΔΗΧ, ενώ για τον λόγο αυτό βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με τραπεζικά ιδρύματα όπως Citigroup, Eurobank, Εθνική, Πειραιώς κ.ά.

Ο ΟΣΕ για τον δανεισμό που έχει συνάψει μέχρι στιγμής έχει αναλάβει υποχρεώσεις για την αποπληρωμή συνολικά 6,8 δισ. ευρώ από φέτος μέχρι και το 2020. Από αυτό το ιλιγγιώδες ποσό τα 1,78 δισ. ευρώ αφορούν τόκους και τα 5,1 δισ. ευρώ χρεολύσια των δανείων που έχουν συναφθεί με ιδιαίτερη ένταση από το 1998 και εντεύθεν.

Με την αναχρηματοδότηση του χρέους ασφαλώς επιδιώκονται η επιμήκυνση της περιόδου αποπληρωμής αλλά και ωφέλειες από συναλλαγματικές ισοτιμίες (υπάρχουν δάνεια σε δολάριο και γιεν) ή από τη σχέση κυμαινόμενου και σταθερού επιτοκίου.

Βεβαίως, η μετατροπή του ΟΣΕ σε δημοσιονομική βόμβα, σε μεγάλο βαθμό αποδίδεται στο γεγονός ότι το Δημόσιο, αντί να καλύπτει άμεσα τα ετήσια ελλείμματα που προέρχονται από την υποδομή, έμμεσα παραπέμπει τον Οργανισμό στην αναζήτηση δανειακών κεφαλαίων, χορηγώντας τις εγγυήσεις του, με συνέπεια η παθογένεια να επιτείνεται.

Μόνο κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρήσης ο ΟΣΕ έχει καταφύγει σε δανεισμό ύψους 700 εκατ. ευρώ (τελευταίο δάνειο από την Depfa), ενώ αυτός αναμένεται μέχρι τέλος του χρόνου να αγγίξει το 1 δισ. ευρώ.

Με τη νέα δομή του ΟΣΕ προβλέπεται ότι για να μη διαταραχθούν οι εγγυήσεις, τα δάνεια θα βαρύνουν την ΟΣΕ Holding με αντίκρισμα στο ενεργητικό της την ακίνητη περιουσία που έχει αποτιμηθεί σε 5 δισ. ευρώ. Μόνη εξαίρεση είναι τα δάνεια 500 εκατ. ευρώ περίπου που έχουν συναφθεί για την απόκτηση τροχαίου υλικού και τα οποία θα μεταφερθούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (την εταιρεία εκμετάλλευσης). H λύση της δημιουργίας μιας ξεχωριστής εταιρείας διαχείρισης του χρέους του ΟΣΕ (ΟΣΕ Finance) δεν προκρίθηκε προς το παρόν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή