ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξομαλύνεται η διακίνηση κοντέινερ

Για σταδιακή ομαλοποίηση της αγοράς, εντός των επόμενων ημερών, αισιοδοξούν οι έμποροι αλλά και εκπρόσωποι του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ ΑΕ) καθώς η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων άρχισε να επιταχύνεται.

Χθες από το λιμάνι του Πειραιά προς την εσωτερική αγορά μεταφέρθηκαν περί τα 415 εμπορευματοκιβώτια, ανεβάζοντας τον αριθμό αυτών που έχουν μετακινηθεί έως σήμερα στα 2.095 ή στο 30,30% επί του συνόλου των 6.905 εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται στο λιμάνι από την 30ή Νοεμβρίου έως και σήμερα.

Σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης του ΟΛΠ Α. Ε. τα εμπορευματοκιβώτια που έχουν ήδη προωθηθεί στην αγορά περιείχαν τρόφιμα (πατάτες, σιτηρά, κατεψυγμένα κρέατα, ρύζι, ζάχαρη, καφέ, δημητριακά, παιδικές τροφές, αλεύρι, είδη ζαχαροπλαστικής κ. ά.), οικοδομικά υλικά, υφάσματα, ανταλλακτικά, ιατρικά είδη, παπούτσια, ρούχα, ζωοτροφές εποχικά είδη κ. ά. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΛΠ, από το λιμάνι του Πειραιά διεξάγεται το 20% των θαλάσσιων εισαγωγών που αντιστοιχεί στο 16% του συνόλου των εισαγωγών της χώρας. Επίσης, από τον Πειραιά διέρχεται: το 21% των θαλάσσιων εξαγωγών της χώρας που αντιστοιχεί στο 17% του συνόλου των εξαγωγών της χώρας. Το 48% των έμφορτων φορτηγών προς τα νησιά της χώρας. Το 40% των εισαγωγών αγαθών του λιανικού εμπορίου και το 12% των εισαγωγών τροφίμων έτοιμων προς κατανάλωση. Στοιχεία του ΟΛΠ Α. Ε. αναφέρουν ότι κατά το 2005 οι μισθοί του προσωπικού αντιστοιχούσαν στο 73% του λειτουργικού κόστους του Οργανισμού, όταν οι αποσβέσεις αντιστοιχούσαν στο 7%, οι αναλώσεις υλικών στο 3% και τα λοιπά έξοδα στο 17%.

Εν τω μεταξύ, από την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να αρχίσουν εκ νέου οι συναντήσεις των εκπροσώπων των διοικήσεων των λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης με τους λιμενεργάτες προκειμένου να οριστικοποιηθεί η ατζέντα του διαλόγου που συμφωνήθηκε να ξεκινήσουν. Στην ατζέντα θα ενταχθούν προς συζήτηση οι θέσεις των δύο πλευρών για τα μοντέλα ανάπτυξης των λιμένων, τα εργασιακά θέματα, όπως η δέσμευση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για διασφάλιση των θέσεων εργασίας των λιμενεργατών, το εργασιακό καθεστώς, η διασφάλιση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των λιμενεργατών ακόμη και η εξέταση ενδεχόμενης πρόωρης συνταξιοδότησης για όσους το επιθυμούν.

Ακόμη αναμένεται να τεθεί από την πλευρά των διοικήσεων του ΟΛΠ και ΟΛΘ και το θέμα εξέτασης εφαρμογής ειδικού προγράμματος συμμετοχής των εργαζομένων στο κεφάλαιο του ΟΛΠ και ΟΛΘ, μέσω της παροχής μετοχών με φορολογικές απαλλαγές και χρηματοδοτικά κίνητρα.

Συμφωνία για εργασιακή ειρήνη προτείνει η ΔΝΕ

Στην ανάγκη να προχωρήσουν άμεσα, διοίκηση ΟΛΠ Α.Ε. και λιμενεργάτες, σε κοινά αποδεκτή λύση για τα λιμάνια αναφέρεται ανακοίνωση της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ). Τα μέλη της ΔΝΕ καλούν τις δυο πλευρές να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, «ώστε να επέλθει η επιθυμητή συμφωνία για εργασιακή ειρήνη, που θα επιτρέψει στα ελληνικά λιμάνια και κυρίως σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη να εισέλθουν σε πορεία ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας, προς όφελος όλων των οικονομικών παραγόντων της χώρας».