ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στόχος του ΟΠΕ ετήσια αύξηση των ελληνικών εξαγωγών 10%

Με στόχο αύξηση των εξαγωγών με ρυθμό 10% ετησίως και διείσδυση των προϊόντων μας σε όλες τις διεθνείς αγορές μέσω της ελληνικής κουζίνας, ο Οργανισμός Προώθησης Εξαγωγών καταστρώνει τα στρατηγικά του σχέδια για το νέο έτος. Φέτος, παρά τις δυσκολίες με τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και τις υψηλές τιμές του πετρελαίου, οι ελληνικές εξαγωγές σημείωσαν αύξηση άνω του 20%.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού (ΟΠΕ) κ. Παναγιώτης Δρόσος σε συνέντευξή του στην «Κ» παρουσιάζει τις νέες δράσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται με την υποστήριξη του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργου Αλογοσκούφη.

Στόχος παραμένει η ισόρροπη ανάπτυξη των εξαγωγών στις χώρες της Ε.Ε. Το μερίδιό τους, εκτός των χωρών της διεύρυνσης, στο σύνολο καταλαμβάνει ήδη το 9μηνο του 2006 το 55,1% περίπου έναντι 45,2% το 2005.

Οι τρίτες αγορές συμμετέχουν με 35% στο σύνολο και απ’ αυτές σε ό,τι αφορά τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης μόνο υπό ένταξη χώρες Βουλγαρία και Ρουμανία αυξάνουν συνεχώς το μερίδιό τους. Στις χώρες της Μέσης Ανατολής υπάρχει μεν μία σχετική αστάθεια όμως η συμμετοχή τους στις συνολικές εξαγωγές της χώρας περιορίζεται για κάθε μία σε ποσοστά που κυμαίνονται από 1,6% -0,1%. Για παράδειγμα, μόλις προέκυψε το πρόβλημα στον Λίβανο, ενεργήσαμε και δημιουργήσαμε γραμμή επικοινωνίας για τα προβλήματα των ελληνικών επιχειρήσεων στην περιοχή.

– Από τα τέλη του 2005 οι ελληνικές εξαγωγές παρουσιάζουν έντονη αύξηση. Φέτος, στο εννεάμηνο αυξήθηκαν άνω του 20%. Ποιος είναι ο στόχος για το 2007;

– Στόχος μας είναι να έχουμε αύξηση των εξαγωγών τουλάχιστον άνω του 10%. Αυτό θα το επιτύχουμε με το πρόγραμμα δράσης που έχει και νέες αγορές εκτός των 17 της τελευταίας διετίας όπως η Ισπανία ως αντιστάθμισμα στην άνοδο του ευρώ και η ένταξη χωρών της περιοχής του Εύξεινου Πόντου.

Επιπλέον θα υλοποιήσουμε δύο πολύ μεγάλες πρωτοβουλίες:

Το πρόγραμμα προσέλκυσης αγοραστών -δημοσιογράφων από τις 17 χώρες- στόχων στην Ελλάδα κάθε εβδομάδα τους τρεις τελευταίους μήνες του 2007.

Επίσης σημαντική είδηση είναι η πραγματοποίηση τριών partenariat μέχρι τον Ιούνιο του 2007 σε 9 κλάδους, προσκαλώντας στην Ελλάδα συνολικά περίπου 700 επιχειρήσεις από τις χώρες – στόχους.

Εάν μπορούσα να εξηγήσω τη στρατηγική μας σε μία πρόταση για το 2007, θα σας έλεγα ότι τη διετία 2005 -2006 ήταν χρονιές μεγέθυνσης της παρουσίας μας στο εξωτερικό.

Το 2007 αποτελεί χρονιά έμφασης στην ποιότητα και στη στοχευμένη δράση μας. Στόχος μας περισσότερα ελληνικά προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας στο εξωτερικό και αύξηση των μεριδίων μας στις αγορές μέσα από τις δράσεις μας.

– Εμπόδισε τις ελληνικές εξαγωγές η ισοτιμία ευρώ/δολαρίου;

– Αντιληφθείτε πόσο μεγαλύτερη θα ήταν η αύξηση των εξαγωγών εάν η ισοτιμία του ευρώ με το δολάριο δεν ήταν κοντά στο 1,30 και επιπλέον η τιμή του πετρελαίου παρέμενε στα επίπεδα του 2003.

Αυτές οι δυσκολίες κάνουν ακόμη μεγαλύτερη την επιτυχία της πολιτικής για τις ελληνικές εξαγωγές του ΥΠΟΙΟ, της δραστηριοποίησης του ΟΠΕ και κυρίως των εξαγωγικών επιχειρήσεων. Η τάση αυτή μας ανάγκασε να ενισχύσουμε τις δράσεις μας στις αγορές της Ε.Ε.

– Με το «kerasma» προσπαθήσατε να κάνετε την ελληνική κουζίνα μόδα. Τι αποδοχή έχει μέχρι στιγμής;

– Με την πρωτοβουλία «Kerasma» έπειτα από πολλά έτη παρουσιάσαμε ως χώρα μία σύγχρονη, φρέσκια, με όρους marketing προσπάθεια προβολής των προϊόντων. Είναι κάτι που ζητούσαν οι αγορές-στόχοι, μία πρωτοβουλία που έλειπε.

Το Kerasma αναπτύσσεται στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης φιλοσοφίας (concept). Δεν προωθεί απλώς τα ελληνικά προϊόντα, αλλά αποσκοπεί στη δημιουργία μιας ομπρέλας, ενός συνολικού ελληνικού brand name, από το οποίο θα επωφελούνται όλες οι επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες. Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΠΕ σχεδίασε και υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης σε 8 αγορές-στόχους, ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Ρωσία, ΗΑΕ, Ιαπωνία, Κορέα.

Ηδη τα πρώτα θετικά αποτελέσματα, από τις δράσεις που υλοποιήθηκαν, γίνονται εμφανή με την ανάπτυξη συνεργασιών ελληνικών επιχειρήσεων με σημαντικά δίκτυα διανομής και αλυσίδες.

Θεωρούμε ότι συμβάλει αποφασιστικά, θετικά στις εξαγωγές του κλάδου τροφίμων και ποτών.