ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων προειδοποιούν οι λιμενεργάτες

Χαρακτήρα σκληρού πολιτικού πόκερ έχει λάβει η αντιπαράθεση της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένως Πειραιά (ΟΛΠ) με τις συνδικαλιστικές ενώσεις, μετά τη νέα αποτυχημένη προσπάθεια εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης. Οι τελευταίες μάλιστα εξελίξεις επιβεβαιώνουν όσους εδώ και ημέρες δηλώνουν απαισιόδοξοι για το ενδεχόμενο να βρεθεί σύντομα λύση (παρά τις… αρρυθμίες στη χριστουγεννιάτικη αγορά), τονίζοντας ότι «το ζήτημα απο επιχειρηματικό, έχει πλέον πολιτικοποιηθεί».

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης κρατάει τα χαρτιά του κλειστά και παρότι στη σύσκεψη της 6ης Δεκεμβρίου υιοθέτησε διαλλακτική στάση, μιλώντας για «πάγωμα» των αλλαγών τελικά φάνηκε να υπαναχωρεί. Δεν είναι τυχαίο ότι επέλεξε να απουσιάσει από τη συνάντηση της Δευτέρας, αποφεύγοντας να «χρεωθεί» την αποτυχία των συνομιλιών με τους συνδικαλιστές. Από τη μεριά τους, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων αφήνουν να διαρρεύσει ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο περαιτέρω κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων και κάνουν λόγο για «υποσχέσεις σε ιδιώτες» που έχουν ήδη δοθεί από διοίκηση και υπουργείο, εξαιτίας των οποίων δεν υπάρχουν τα χρονικά περιθώρια εκπόνησης μελέτης. («Μας ωθούν να σκληρύνουμε τη στάση μας» τόνισε στην «Κ» ο πρόεδρος της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών κ. Γιώργος Νουχουτίδης).

Με τον τρόπο αυτό στοχεύουν να θέσουν υπό ασφυκτική πλέον πίεση την αγορά και να εξαναγκάσουν κυβέρνηση και υπουργείο να υποχωρήσουν. Να αποδεχθούν πρόταση για εξάμηνη ανάκληση της απόφασης παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες, δίνοντας στους εργαζομένους τον χρόνο που ζητούν για την εκπόνηση μελετών, βάσει των οποίων θα επιλεγεί το καλύτερο δυνατό μοντέλο ανάπτυξης του λιμανιού.

Οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν το αργότερο μέχρι την Παρασκευή (οπότε και θα συνεδριάσουν τα διοικητικά συμβούλια των εργαζομένων), εκτός και εάν νωρίτερα υπάρξει θεαματική ανατροπή του σκηνικού.

Το πλήγμα πάντως που έχουν υποστεί οι παράγοντες της αγοράς είναι ήδη τεράστιο. Ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης κ. Νίκος Αρβανίτης επεσήμανε στην «Κ» ότι 20.000 κοντέινερ με είδη προς εξαγωγή (είδη τροφίμων, ποτά, καπνά καθώς και άυλες όπως αλουμίνιο, μάρμαρο και χαλκός) έχουν «κολλήσει» στον Πειραιά, ενώ άλλα 70.000 κοντέινερ για την εγχώρια αγορά (έμφορτα με είδη ευρείας κατανάλωσης όπως πλαστικά, έπιπλα, οικοδομικά υλικά, και είδη διακόσμησης) βρίσκονται εγκλωβισμένα σε όμορα λιμάνια.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της διοίκησης του ΟΛΠ, η ημερήσια απώλεια εσόδων για το λιμάνι του Πειραιά υπολογίζεται σε περίπου 200.000 ευρώ. Σε ημερήσια βάση περίπου 500 κοντέινερ προωθούνται προς την εγχώρια αγορά (έναντι 1.000 σε κανονικές συνθήκες), ενώ λιγότερα από 200 ξεφορτώνονται στην «αυλή» του λιμανιού (έναντι τουλάχιστον 600). Υπολογίζεται ότι από τις 30 Νοεμβρίου έως και τις 8 Δεκέμβρη 3.000 κοντέινερ προωθήθηκαν στην αγορά, ένώ το ίδιο διάστημα 4.800 παρέμειναν εγκλωβισμένα στο ΣΕΜΠΟ.

Χθες, το Βιομηχανικό Επιμελητήριο εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζεται ότι η τροφοδοσία της αγοράς αρχίζει να εμφανίζει δυσκολίες με φυσική συνέπεια τον επηρεασμό των τιμών. «Δεν είναι δυνατόν τα κεντρικά λιμάνια να εκδικούνται τυις προσπάθειες των εξαγωγέων», επισημαίνεται.