ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με ένδικα μέσα απειλούν τη διοίκηση του ΟΛΠ οι έμποροι Αθήνας και Θεσσαλονίκης

Κρίσιμα αναμένεται να είναι τα επόμενα εικοσιτετράωρα για την εκτόνωση της κρίσης στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Μολονότι μέχρι αργά χθες το βράδυ βρισκόταν σε εξέλιξη συνάντηση ανάμεσα στις διοικήσεις των οργανισμών λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, δεν γνωστοποιήθηκαν οι προθέσεις τους στους λιμενεργάτες.

Ετσι, στα άκρα οδηγείται η αντιπαράθεση, καθώς οι εμπορικοί και βιομηχανικοί φορείς Αθήνας και Θεσσαλονίκης απειλούν πλέον με ένδικα μέσα τη διοίκηση του ΟΛΠ και τους υπόλοιπους «πόλους» της αντιπαράθεσης. Χθες, επανέλαβαν την πρόθεσή τους να προσφύγουν στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ως απάντηση στη συνεχιζόμενη αποχή. Τόνισαν ότι «οι θιγόμενες επιχειρήσεις ζητούν να καταφύγουν ομαδικά στη Δικαιοσύνη όχι μόνο για να διεκδικήσουν διαφυγόντα κέρδη, αλλά και τις τεράστιες οικονομικές ζημιές που έχουν υποστεί. Προς αυτήν τη κατεύθυνση εξετάζεται η δυνατότητα προσφυγής τους στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, καθώς ο ΟΛΠ είναι εταιρεία εισηγμένη στο ΧΑ». Απευθύνουν μάλιστα εκ νέου έκκληση προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, τη Διοίκηση του ΟΛΠ και το προεδρείο της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) να έρθουν σε συνενόηση και να κάνουν χριστουγεννιάτικο δώρο σε καταναλωτές και εμπόρους, επιστρέφοντας στην υπερωριακή εργασία.

Προς το παρόν πάντως τα… δώρα των εορτών φαίνεται πως παραμένουν εγκλωβισμένα -λόγω της λευκής απεργίας- στα όμορα λιμάνια, μαζί με τα 150.000 κοντέινερ που δεν έχουν καταφέρει να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό.

Στο μεταξύ, η εταιρεία MSC, που διατηρεί προνομιακή σχέση με τον ΟΛΠ και διακινεί ετησίως περισσότερα από 500.000 κοντέινερ, αποφάσισε να επιβάλει επίναυλο ύψους 300 ευρώ στα φορτία με προορισμό Πειραιά και Θεσσαλονίκη προκειμένου να καλύψει πρόσθετα κόστη που συνεπάγονται οι καθυστερήσεις. Εκφράζονται φόβοι ότι το ίδιο θα πράξουν σύντομα και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες…

Εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων και των επιμελητηρίων Αθήνας και Πειραιά τόνισαν ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις υφίστανται ήδη πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση της τάξης του 20%, η οποία μετακυλίεται στους καταναλωτές. Σημαντικές στο μεταξύ είναι οι ελλείψεις που καταγράφονται σε αγαθά όπως τρόφιμα, ποτά, οικοδομικά υλικά, χαρτικά, υφάσματα και κυρίως πρώτες ύλες για τη βιομηχανία και τη μεταποίηση. Ισχυρό πλήγμα έχουν δεχθεί ήδη οι εταιρείες που εμπορεύονται ξηρούς καρπούς (πραγματοποιούν το 30% του τζίρου τους την περίοδο των Χριστουγέννων).

Επιπλέον, σε πλήρες αδιέξοδο βρίσκεται ο κλάδος των εξαγωγών, καθώς σε περισσότερα από 2.250 ανέρχονται τα κοντέινερ με προορισμό χώρες του εξωτερικού που έχουν εδώ και επτά εβδομάδες κολλήσει στο λιμάνι του Πειραιά.