Ανεκπλήρωτες προσδοκίες στην κλωστοϋφαντουργία

Ανεκπλήρωτες προσδοκίες στην κλωστοϋφαντουργία

3' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια μεγάλη απώλεια στιγμάτισε τη χρονιά που φεύγει σε ό,τι αφορά τον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας. Ο θάνατος του Ελευθερίου Μουζάκη, ιδρυτή του ομώνυμου ομίλου εταιρειών, άφησε αδιαμφισβήτητα ένα δυσαναπλήρωτο κενό και συνέβη σε μια ιδιαίτερη χρονική συγκυρία. Κατέχοντας θέσεις-κλειδιά στη διοίκηση του ομίλου η σύζυγός του κ. Ελευθερία Μουζάκη, ο αντιπρόεδρος του ομίλου, κ. Νικόλαος Σαράφης, ο οικονομικός διευθυντής, κ. Στέφανος Κουρής, και ο εμπορικός διευθυντής, κ. Διονύσης Σαράφης, καλούνται να συνεχίσουν το έργο του, φροντίζοντας, μεταξύ άλλων, ώστε η εταιρεία να παραμείνει μεταξύ των τριών μεγαλυτέρων κλωστοϋφαντουργιών της Ευρώπης.

Η αγορά στα δύο

Το 2006, πάντως, διέψευσε σχεδόν εν συνόλω τις προσδοκίες των εκπροσώπων του κλάδου, στη βάση των χαμηλών τιμών αλλά και της δυσμενούς ισοτιμίας του δολαρίου έναντι του ευρώ. Περαιτέρω, κατέστη ορατό ότι η αγορά μοιράστηκε σε δύο τμήματα, στην παραγωγή ανώτερου ποιοτικά προϊόντος, αγορά την οποία προς το παρόν οι αγορές χαμηλού κόστους της Ασίας δεν μπορούν να ανταγωνιστούν, και στην παραγωγή φθηνότερου είδους, η παραγωγή του οποίου δείχνει να κατοχυρώνεται σε ασιατικά χέρια. Ακόμη, αναδείχθηκε ανάγλυφα ο καταλυτικός ρόλος των τραπεζών στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων, ειδικά στην παρούσα δύσκολη συγκυρία από την άποψη της ρευστότητας.

Πάντως, παρά τις απώλειες που οι επιχειρήσεις κατέγραψαν τη χρονιά που φεύγει, ενθαρρυντικό κρίνεται το γεγονός ότι αρκετές από τις μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες λιανικής εμπιστεύονται και πάλι τους Ελληνες κατασκευαστές, γεγονός που αφενός πιστοποιεί την ανωτερότητά τους, αφετέρου σηματοδοτεί τον δρόμο που οι ελληνικές κλωστοϋφαντουργίες καλούνται να ακολουθήσουν, προκειμένου να παραμείνουν βιώσιμες. Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται ότι το 2007 θα κρίνει εν πολλοίς την πορεία της κλωστοϋφαντουργίας, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη. Στο ίδιο γεγονός συνηγορούν εξάλλου και οι προσπάθειες διαφοροποίησης, από επιχειρήσεις-ηγέτες του κλάδου, όπως η Επίλεκτος, η οποία εξετάζει το ενδεχόμενο εισόδου της στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και η Ελληνική Υφαντουργία, η οποία εισέρχεται στην αγορά του βιοντίζελ από το 2008.

Ενδυση: τα παθήματα έγιναν μαθήματα

Μεταξύ των κορυφαίων γεγονότων για τον κλάδο της ένδυσης τη χρονιά που φεύγει συγκαταλέγεται αδιαμφισβήτητα η διοργάνωση του 22ου Παγκοσμίου Συνεδρίου Ενδυσης στη Θεσσαλονίκη, τον Ιούνιο. Η επιτυχής διοργάνωσή του από τους ελληνικούς συνδέσμους ένδυσης χαιρετίστηκε από το σύνολο των προσκεκλημένων ομιλητών και συμμετεχόντων, ενώ η έμπρακτη υποστήριξη της Πολιτείας τόσο σε επίπεδο οργάνωσης όσο όμως και μέσα από τη θέσπιση του προγράμματος ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κλάδου ένδυσης, κλωστοϋφαντουργίας και δέρματος, αποτέλεσαν γεγονότα που έθεσαν ανεξίτηλη τη σφραγίδα τους στη χρονιά που φεύγει. Μέσα από το 22ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενδυσης, επιπλέον κατέστη σαφές ότι οι φθηνές αγορές της Ασίας δεν συνιστούν τον κίνδυνο που αρχικά είχε εκτιμηθεί αλλά, αντιθέτως, δύνανται να αποτελέσουν ευκαιρία. Εξάλλου, ο επιχειρηματικός κόσμος, σχεδόν ομόφωνα χαρακτηρίζει το 2006 χρονιά εξισορρόπησης και εξυγίανσης της αγοράς αφού, μετά το 2005, οπότε συνέβη η πλέον βίαιη αλλαγή στον κλάδο -με δραματικά αποτελέσματα για σημαντική μερίδα αναποτελεσματικών εταιρειών- το 2006 σηματοδότησε την έναρξη μιας νέας περιόδου, όπου τα παθήματα έγιναν μαθήματα.

Ετσι, είναι κοινή η εκτίμηση της αγοράς ότι οι επιχειρήσεις που επιβίωσαν το «δύστροπο» 2005 προέβησαν στις αναγκαίες προσαρμογές προκειμένου να θωρακιστούν έναντι του εντεινόμενου ανταγωνισμού το 2006. Το στοιχείο αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι τη χρονιά που φεύγει υπήρξαν πολύ λιγότερα «λουκέτα» επιχειρήσεων, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Μεταξύ άλλων, η ισχυροποίηση του αναγνωρίσιμου ονόματος, ο εξορθολογισμός της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσα από εκσυγχρονισμένες διαδικασίες logistics, καθώς επίσης και η ανάπτυξη ισχυρών δικτύων σημείων πώλησης, αναδείχθηκαν σε ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των «νικητών». Επιπλέον, οι πρωτοβουλίες οικονομικής στήριξης των επιχειρήσεων μέσα από το πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» του υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά και η ενεργότερη εμπλοκή των εκπροσώπων της βιομηχανίας ένδυσης σε δράσεις προβολής, όπως η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας, έδειξαν με σαφήνεια τον δρόμο της εξωστρέφειας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή