ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσωρινός ανάδοχος για τη Βορειοδυτική Οδό Πελοποννήσου ο Ομιλος «Απιον Κλέος»

Ο Ομιλος «Απιον Κλέος» αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου. Η ανακατασκευή του οδικού άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας έχει κόστος 2,7 δισ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης τα έξι χρόνια. Πρόκειται για το μεγαλύτερο από τα έργα με συμβάσεις παραχώρησης, η σύμβαση για την κατασκευή και εκμετάλλευση του οποίου αναμένεται να υπογραφεί τον Μάιο. Το έργο προκηρύχθηκε το 2001 και ένα χρόνο μετά έγινε η προεπιλογή τεσσάρων ομίλων. Τελικά, προσφορές για το έργο κατέθεσαν (στις 27 Δεκεμβρίου) δύο όμιλοι: «Απιον Κλέος» (Vinci S.A., Ελληνική Τεχνοδομική-ΤΕΒ Α.Ε., Ακτωρ ΑΤΕ, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε., Hochtief Projektentwicklung GMBH και Αθηνά ΑΤΕ) και «Hellenic Autopistas» (Cintra S.A, ΓΕΚ Α.Ε., Iridium Concessiones De Infraestructuras S.A, Dragados S.A., Ferrovial Agroman S.A., ΤΕΡΝΑ Α.Ε.). Οπως ανακοίνωσε χθες το ΥΠΕΧΩΔΕ, προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο πρώτος όμιλος, καθώς προσέφερε μικρότερο χρόνο κατασκευής και μεγαλύτερες πληρωμές στο Δημόσιο. Η σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να υπογραφεί τον Μάιο και κατόπιν θα κατατεθεί στη Βουλή για κύρωση.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 2,7 δισ. ευρώ, από τα οποία η συμβολή Ελληνικού Δημοσίου και Ε.Ε. θα είναι 550 εκατ. ευρώ. Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου έχει μήκος 365,4 χλμ., από τα οποία τα 283,7 είναι νέος δρόμος, ενώ τα 81,7 βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου. Στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα (μήκους 120 χλμ.) θα κατασκευαστεί αυτοκινητόδρομος με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό διάζωμα, ενώ στο τμήμα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός – Τσακώνα (μήκους 163,7 χλμ.) θα κατασκευαστεί αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό διάζωμα. Το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός (87,5 χλμ.) θα έχει σχεδόν στο σύνολό του νέα χάραξη. Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, μέσα σε ένα έτος θα πρέπει να έχει βελτιωθεί η ασφάλεια στην υπάρχουσα εθνική οδό Κορίνθου – Πατρών, εντός 20 μηνών η αναβάθμιση του τμήματος Ελευσίνα – Κόρινθος, εντός 42 μηνών το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος και εντός 70 μηνών το Πύργος – Τσακώνα.