Υπεγράφη η σύμβαση με τη Hellenic Autopistas για τον οδικό άξονα Ε65

Υπεγράφη η σύμβαση με τη Hellenic Autopistas για τον οδικό άξονα Ε65

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας ή Ε65, στην οποία το Δημόσιο χρηματοδοτεί… έως και το ένα τρίτο του έργου υπέγραψε χθες το ΥΠΕΧΩΔΕ. Ο άξονας θα έχει μήκος 175 χιλιόμετρα και θα συνδέσει το 2011 την ΠΑΘΕ (Μαλιακός) με την Εγνατία (Παναγιά). Στο ίδιο έργο περιλαμβάνεται η εκμετάλλευση για 30 έτη τμήματος 57 χιλιομέτρων της εθνικής οδού στον Μαλιακό Κόλπο, τα οποία ανακατασκευάζονται σήμερα από το κράτος. Υπενθυμίζεται ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε επιχειρήσει να ακυρώσει τον σχετικό διαγωνισμό το καλοκαίρι του 2005, αλλά τελικά αναγκάστηκε σε άτακτη υποχώρηση από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ο Ε65 έχει κόστος 1,6 δισ. ευρώ, από τα οποία το Δημόσιο και η Ευρωπαϊκή Ενωση θα καταβάλλουν εξ ημισείας τα 300 εκατομμύρια. Επιπλέον, το έργο γίνεται… πιο ελκυστικό με την ιδιαίτερα υψηλή επιδότηση της λειτουργίας του από το Δημόσιο, η οποία μπορεί να φθάσει τα 314 εκατ. ευρώ (με τιμές 2003). Συνυπολογίζοντας, λοιπόν, την επιδότηση και συγχρηματοδότηση, το Δημόσιο και η Ευρωπαϊκή Ενωση ουσιαστικά θα καλύψουν έως και το 38% του κόστους του έργου, από το οποίο το 29% από το κράτος (σημειώνεται ότι επιδότηση δόθηκε και στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, έως 131 εκατ. ευρώ).

Επιπλέον, στον παραχωρησιούχο του Ε65 θα δοθούν τα ολοκαίνουργια 57 χλμ. της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο Μαλιακό (Σκάρφεια – Ράχες), τα οποία ανακατασκευάζονται σήμερα ως δημόσιο έργο (δηλαδή με κρατικούς πόρους). Στο τμήμα αυτό έχει ήδη ανακοινωθεί ότι θα καταργηθούν τα διόδια της Τραγάνας και θα αντικατασταθούν από σταθμό διοδίων στον Αγιο Κωνσταντίνο. Η ανατιμολόγηση του διοδίου (σε 4 ευρώ, από 2 ευρώ σήμερα) θα γίνει με την ολοκλήρωση της ανακατασκευής του Μαλιακού, ενώ ο παραχωρησιούχος θα δημιουργήσει σταθμούς διοδίων και στον Ε65 (χρεώνοντας επίσης 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο).

Η σύμβαση παραχώρησης (για 30 έτη) υπογράφηκε χθες ανάμεσα στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά και την κοινοπραξία Hellenic Autopistas (Cintra SA, Dragados SA, ΓΕΚ Α.Ε., Τέρνα κ.ά.). Υπενθυμίζεται ότι το καλοκαίρι του 2005 ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς ακύρωσε τον διαγωνισμό, υποστηρίζοντας ότι είχαν διαρρεύσει στοιχεία των προσφορών και τον επαναπροκήρυξε. Η Hellenic Autopistas προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας που την δικαίωσε. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή 175 χλμ. νέου αυτοκινητόδρομου, την εκμετάλλευση 57 χλμ. του Μαλιακού και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2011.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ πάντως υπαινίχθηκε προβλήματα στις διαπραγματεύσεις για την τελική σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί. Η σύμβαση του έργου, όπως και του Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, αναμένεται να υπογραφεί τον επόμενο μήνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή