Αλλες δύο μεγάλες επενδύσεις για το φυσικό αέριο

Αλλες δύο μεγάλες επενδύσεις για το φυσικό αέριο

1' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου, προγραμματίζει ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) παράλληλα με δύο νέες υποδομές για την ενίσχυση του εθνικού συστήματος. Οι νέες υποδομές αφορούν την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού φυσικού αερίου στις εγκαταστάσεις της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων (ΒΦΛ) και στην κατασκευή υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου στις εγκαταστάσεις του Πρίνου στην Καβάλα.

Τις σχετικές ανακοινώσεις έκανε χθες ο γενικός γραμματέας Ενέργειας N. Στεφάνου, κηρύσσοντας τις εργασίες της 28ης Σύσκεψης Συνεργασίας των Διυλιστηρίων σε θέματα Υγιεινής, Ασφάλειας και Περιβάλλοντος που διοργάνωσε ο ΔΕΣΦΑ, εταιρεία που αποτελεί θυγατρική της ΔΕΠΑ και έχει υπό τον έλεγχό της τις υποδομές του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς φυσικού αερίου.

Αναφερόμενος στο ΔΕΣΦΑ ο κ. Στεφάνου μίλησε για 39 συνολικά έργα που έχουν ήδη ενταχθεί ή προγραμματίζονται, με σημαντικότερα την αναβάθμιση της Ρεβυθούσας, την ολοκλήρωση της κατασκευής ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης μέσα στις επόμενες εβδομάδες, την κατασκευή του κλάδου προς Πελοπόννησο και προς Αλιβέρι και την παροχή φυσικού αερίου στη Δ. Θεσσαλία.

Ο κ. Στεφάνου ανακοίνωσε και τα νέα σχέδια του ΔΕΣΦΑ, τα οποία- -όπως είπε- μελετώνται σε συνεργασία με τη PAE. Ανακοίνωσε επίσης για πρώτη φορά τον σχεδιασμό για έναρξη της κατασκευής του χερσαίου τμήματος της ελληνοϊταλικής διασύνδεσης για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Ανατολή στη Δύση. H επένδυση έχει ύψος 610 εκατ. ευρώ (τιμές 2004) και χαρακτηρίζεται ως ένα από τα σημαντικότερα ενεργειακά έργα για τη μετατροπή της χώρας σε ενεργειακό κόμβο.

Ο σχεδιασμός για εκκίνηση των εργασιών στο ελληνικό έδαφος πριν από την έναρξη της υποθαλάσσιας διασύνδεσης, σηματοδοτεί τη σημασία που δίνει η ελληνική πλευρά στο έργο αλλά και την ωριμότητα του έργου μετά και την εξαίρεση της χρήσης του αγωγού από τρίτους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή