Κριτική από το ΤΕΕ για το νέο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των κοινοτικών πακέτων του Δ΄ ΚΠΣ

Κριτική από το ΤΕΕ για το νέο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των κοινοτικών πακέτων του Δ΄ ΚΠΣ

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αντικείμενο έντονης κριτικής σε ό,τι αφορά τη λετουργικότητα και την αποτελεσματικότητά του, αποτελεί το νέο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου, που συγκροτείται εν όψει της έναρξης υλοποίησης του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς, γνωστού ως Δ΄ ΚΠΣ. Μιλώντας στο πλαίσιο της ημερίδας που διοργάνωσε το ΤΕΕ με θέμα «Οι αναπτυξιακές προκλήσεις στην 4η Προγραμματική Περίοδο», οι εκπρόσωποι του τεχνικού κόσμου αντάλλαξαν τα ξίφη τους με εκπροσώπους του υπουργείου Οικονομίας, χαρακτηρίζοντας το νέο Σύστημα προβληματικό. Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο υφυπουργός Οικονομίας κ. Χρήστος Φώλιας, υπογράμμισε ότι το Γ΄ ΚΠΣ χαρακτηρίστηκε από την αρχή από την έλλειψη ενός οργανωμένου νομοθετικού πλαισίου παραγωγής δημοσίων έργων, σύμφωνα με τα κοινοτικά δεδομένα, η οποία ήταν και η αιτία για την αναστολή των χρηματοδοτήσεων και την επιβολή του γνωστού προστίμου των 518 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Οι βασικές αδυναμίες του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου του Γ΄ ΚΠΣ, όπως σημείωσε, εστιάζονταν κυρίως στο θεσμικό πλαίσιο υλοποίησης των δημοσίων έργων, επηρεάζοντας αρνητικά τόσο την ποιότητα των έργων, όπως και την οικονομική εξέλιξη του Προγράμματος.

Οι εκπρόσωποι του ΤΕΕ, υποστήριξαν ότι η δομή του νέου Συστήματος συντηρεί όλες τις δαιδαλώδεις διαδικασίες που έχουν εφαρμοστεί στο Γ΄ ΚΠΣ και οδηγεί στη «δημιουργία μιας βαριάς δημόσιας διοίκησης». Από την πλευρά της επιστημονικής επιτροπής συνεδρίου η κ. Α. Πατεράκη, υποστήριξε ότι με το νομοσχέδιο για το νέο Σύστημα Διαχείρισης, «θεσπίζονται συγκεντρωτικές διαδικασίες, χωρίς να επιλύεται το πρόβλημα της διοικητικής και διαχειριστικής ανεπάρκειας των φορέων υλοποίησης και των τελικών δικαιούχων, στο οποίο εντοπίζεται και η δυσκολία για την έγκαιρη υλοποίηση του Προγράμματος».

Οπως σημείωσε η κ. Πατεράκη, η υλοποίηση, απαιτεί την έκδοση 2 προεδρικών διαταγμάτων και 130 υπουργικών αποφάσεων, ενώ εστίασε την κριτική του τεχνικού κόσμου στη δημιουργία πολυάριθμων υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων 14 Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης, 13 Ενδιάμεσες Διαχειριστικές Αρχές, 13 Αναπτυξιακοί Οργανισμοί Περιφέρειας κ.α.

Από την πλευρά του υπουργείου Οικονομίας ο γενικός γραμματέας επενδύσεων κ. Κ. Μουσουρούλης υπεραμύνθηκε της ευελιξίας του Συστήματος, σημειώνοντας ότι οι προβλεπόμενες υπουργικές αποφάσεις θα πρέπει να εκδοθούν από συναρμόδια υπουργεία, εξασφαλίζοντας ευελιξία και προσαρμοστικότητα στο σύστημα και αποκεντρώνοντας ουσιαστικά τη διαδικασία από τη στενή αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομίας. Αντικρούωντας την κριτική περί συγκεντρωτισμού, ο κ. Μουσουρούλης υποστήριξε ότι με το νέο διαχειριστικό πλαίσιο, καταργείται η συντονιστική αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομίας, η οποία παραμένει μόνο για το 10% των έργων του προγράμματος, αποκεντρώνοντας επίσης το υπόλοιπο 90%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή