Τον Οκτώβριο αρχίζει η κατασκευή του Ε65

Τον Οκτώβριο αρχίζει η κατασκευή του Ε65

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη Βουλή κατατέθηκε χθες προς κύρωση η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδας ή Ε65. Το έργο έχει προϋπολογισμό 1,6 δισ. ευρώ και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου θα ξεπεράσει σε βάθος 30ετίας τα 2 δισ. ευρώ. Ο Ε65 θα έχει μήκος 175 χλμ. και θα συνδέσει τον Μαλιακό με την Εγνατία Οδό, ενώ στο ίδιο έργο περιλαμβάνεται και η εκμετάλλευση και συντήρηση για 30 έτη τμήματος μήκους 57 χλμ. της εθνικής οδού στον Μαλιακό, που σήμερα ανακατασκευάζεται με κρατικούς πόρους.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα κατασκευαστεί από την κοινοπραξία Hellenic Autopistas (Cintra S.A., Dragados S.A., ΓΕΚ Α.Ε., Τέρνα κ.ά.), η οποία και θα έχει για 30 χρόνια την εκμετάλλευση των σταθμών διοδίων και των εμπορικών του χρήσεων. Το έργο αποτελείται από τον κυρίως αυτοκινητόδρομο Ε65, μήκους 175 χλμ. περίπου, που θα συνδέει την ΠΑΘΕ (Μαλιακός) με την Εγνατία Οδό (Παναγιά) και από το τμήμα Σκάρφεια – Ράχες της ΠΑΘΕ, μήκους 57 χλμ. Ο σχετικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 8 Ιανουαρίου 2001, ενώ η σύμβαση παραχώρησης υπεγραφη στις 31 Μαΐου 2007. Εκτός απροόπτου, οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο και θα διαρκέσουν 5,5 χρόνια.

Η σύμβαση παραχώρησης του Ε65 είναι η τέταρτη κατά σειρά που φθάνει για κύρωση στη Βουλή. Καθώς ο άξονας δεν θεωρείται ότι θα είναι ανταποδοτικός από πλευράς κυκλοφορίας οχημάτων, τα υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Οικονομικών παρέχουν στη σύμβαση ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους: το έργο θα κοστίσει 1,6 δισ. ευρώ και η συμμετοχή του Δημοσίου θα είναι περί τα 300 εκατ. ευρώ (ενδεχομένως από κοινού με την Ε.Ε.) με σημερινές τιμές, ή 500 εκατ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές. Επιπλέον η λειτουργία του δρόμου θα επιδοτηθεί σε βάθος 30ετίας με επιπλέον 1,54 δισ. ευρώ (περίπου 400 εκατ. ευρώ σε σημερινές τιμές), επιδότηση που θα δίνεται ανά εξάμηνο εφόσον η κίνηση του δρόμου είναι χαμηλότερη από το προσδοκώμενο. Συνολικά, σε τρέχουσες τιμές, το Δημόσιο θα καταβάλει στην παραχωρησιούχο κοινοπραξία έως 2,1 δισ. ευρώ.

Παράλληλα με την κρατική συμμετοχή και επιδότηση, η κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται και έξι σταθμούς διοδίων: τέσσερις στον Ε65 (Λιανοκλάδι, Ανάβρα, Προαστίου, Οξύνειας) και δύο στον Μαλιακό (Μώλος, Αγία Παρασκευή). Ο παραχωρησιούχος θα έχει δικαίωμα να εισπράξει διόδια σε 45 μήνες από σήμερα, ολοκληρώνοντας το τμήμα Τρίκαλα- Καλαμπάκα – Εγνατία (0,03 ευρώ ανά χλμ., με σημερινές τιμές), ενώ με την ολοκλήρωση του Ε65 θα εισπράττει 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο προ ΦΠΑ, ποσό που θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τον πληθωρισμό. Σήμερα υπογράφεται στο ΥΠΕΧΩΔΕ η σύμβαση παραχώρησης για τον άξονα Μαλιακού-Κλειδιού Ημαθίας. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου από Τέμπη έως Σκοτίνα (25 χλμ.) και τη βελτίωση του υφιστάμενου τμήματος, όπως και τη βελτίωση του Μαλιακού-Κλειδιού (205 χλμ.), με δικαίωμα εκμετάλλευσης των διοδίων του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή