Το ΕΒΕΑ (Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών), στο υπόμνημά του που υπογράφεται από τον Πρόεδρο κ. Κωνσταντίνο Μίχαλο, υπέβαλε αναλυτικές παρατηρήσεις και θέσεις πάνω σε όλα τα άρθρα του νομοσχεδίου, σύμφωνα με τις οποίες, όπως τονίζει, λύνονται βασικά προβλήματα των επιχειρήσεων και ιδιαίτερα των μικρομεσαίων.
Ειδικότερα για το άρθρο 8 που αναφέρεται στις εκπτώσεις δαπανών από το εισόδημα του φορολογουμένου το ΕΒΕΑ σημειώνει:
α) Διάταξη η οποία επαναφέρει διατάξεις του παρελθόντος και διαδικασίες οι οποίες έχουν αποτύχει στο κυνήγι των αποδείξεων. Ο επιχειρηματίας θα προτείνει μειωμένες αποδείξεις με όφελος το ΦΠΑ και ο φορολογούμενος θα προσπαθεί να υπολογίσει το όφελος από τον φόρο εισοδήματος. Και το μέτρο αυτό θα έχει ίσως τα αποτελέσματα του παρελθόντος πέρα από την παραδοχή ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες υστερούν στον τομέα του ελέγχου και της διαπίστωσης εφαρμογής των διατάξεων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων. Επίσης, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ο μεγάλος αριθμός φορολογουμένων που, έτσι και αλλιώς, λόγω ύψους εισοδήματος είναι εκτός των διατάξεων αυτών.
Για το επίμαχο άρθρο 6 που αναφέρεται σε φορολογικά κίνητρα για να καταγγέλλονται φαινόμενα δωροδοκίας, φαίνεται ότι δικαιώνονται οι απόψεις μας, όταν στο πρώτο μέρος, αναλύοντας τις διατάξεις υπογραμμίζαμε ότι εδώ θα ασκηθεί αυστηρή κριτική.
Το ΕΒΕΑ σχολίασε τις διατάξεις του άρθρου αυτού ως ακολούθως:
«Πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη διάταξη με τον τρόπο που γίνεται προσπάθεια να θεσπιστεί είναι τελείως αρνητική και πρόχειρη και είναι σίγουρο ότι όχι μόνο θα οδηγήσει σε λάθος αποτελέσματα, αλλά θα χρησιμοποιηθεί από υστεροβουλία και ίσως σε πολλές περιπτώσεις σκόπιμο και εκ του πονηρού χωρίς να μπορεί να αποδειχθεί η αλήθεια. Βέβαια η επ’ αυτοφώρω σύλληψη χρηματισμού είναι κάτι το ιδιαίτερο. Οι σχετικές παραβάσεις δεν εξαφανίζονται μέσα από τη διαδικασία των καταγγελιών, αλλά με θεσμοθέτηση αρχών και κανόνων ελέγχου. Σίγουρα στις περιπτώσεις αυτές συμμετέχουν δύο. Ο φορολογούμενος που έχει διαπράξει σοβαρές παραβάσεις και ο ελεγκτής που στο όνομα και τη διαπίστωση των παραβάσεων αυτών προσπαθεί να αποκομίσει ιδιαίτερο όφελος. Κατά πόσο είναι όμως δίκαιο ο ένας να τιμωρείται και ο άλλος να απαλλάσσεται; Για τον λόγο αυτό θα προτείναμε οι διατάξεις του άρθρου αυτού να απαλειφθούν από το σχέδιο νόμου και να αποτελέσουν αντικείμενο εργασίας από ομάδα εργασίας του Εθνικού Συμβουλίου για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Το κατά πόσο το θέμα αυτό επιλύθηκε ναι ή όχι με τις διατάξεις του Ν. 2065/1992 θα πρέπει να μας προβληματίσει».