Ζητείται τελικό σχέδιο πτήσης για την Ολυμπιακή

Ζητείται τελικό σχέδιο πτήσης για την Ολυμπιακή

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τελικό προσανατολισμό αναζητά πλέον η Ολυμπιακή μετά, μάλιστα, την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που δικαιώνει εν μέρει την εταιρεία απαλλάσσοντάς την από χρέη ύψους μόλις 37 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι η εταιρεία θα κλείσει σε περίπτωση που δεν γίνει αποδεκτή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η απόφαση των Διαιτητικών Δικαστηρίων, που εγκρίνουν τον συμψηφισμό των χρεών της Ο.Α. προς το Δημόσιο με τα ποσά που χρωστά το Δημόσιο στην εταιρεία.

Το γεγονός, όμως, ότι ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους (RyanAir) καταγγέλλει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι αδρανεί όσον αφορά στις παράνομες κρατικές ενισχύσεις, που λαμβάνουν η βρετανική British Airways, η γερμανική Lufthansa και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, δυσχεραίνει τη θέση των Ο.Α. όσον αφορά στον συμψηφισμό, καλλιεργώντας ακόμα πιο αρνητικό κλίμα στην ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά.

Υπενθυμίζεται ότι η Κομισιόν έχει επιδικάσει στην Ολυμπιακή 540 εκατ. ευρώ ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις, ενώ η εταιρεία απαιτεί με αποφάσεις διαιτητικών δικαστηρίων από το Δημόσιο την επιστροφή 580 εκατ. ευρώ περίπου. Σε περίπτωση που γίνει αποδεκτό από την Κομισιόν το επιχείρημα του συμψηφισμού των, ύψους 580 εκατ. ευρώ, χρεών η ελληνική κυβέρνηση εξετάζει όλα τα πιθανά σενάρια για την επόμενη ημέρα.

Σχεδόν βέβαιη θεωρείται η υπαγωγή των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» στο άρθρο 44 του νόμου 1892/90 (συμφωνία πιστωτών) και της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίας στο 46α, που αφορά στην εκκαθάριση εν λειτουργία. Για την περίπτωση των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» προβλέπεται η συμφωνία του 50% των πιστωτών, που με αίτημα στο Εφετείο θα ζητήσουν τη διαγραφή του 90% των χρεών της εταιρείας. Σημειώνεται ότι τα χρέη της εταιρείας αυτή τη στιγμή εκτιμάται ότι ανέρχονται στα 365 εκατ. ευρώ. Παράλληλα το σχέδιο προβλέπει για την Ο.Α.-Υ ότι θα εξαγοραστεί από την ΠΑΝΘΕΟΝ.

Στο μεταξύ εκκρεμούν τρεις δικαστικές αποφάσεις για προσφυγές που έχουν καταθέσει τόσο οι Ολυμπιακές Αερογραμμές όσο και η Ολυμπιακή Αεροπορία κατά της Κομισιόν και άλλες δύο με τις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατηγορεί την ελληνική πλευρά για μη συμμόρφωση με προηγούμενες αποφάσεις. Η προχθεσινή απόφαση του Πρωτοδικείου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων -στην οποία αναμένεται να ασκηθεί αναίρεση από την ελληνική πλευρά- δυστυχώς δεν βελτιώνει ιδιαίτερα την εικόνα της εταιρείας. Από την πλευρά τους οι Ολυμπιακές Αερογραμμές έκλεισαν το 2006 με ζημιές ύψους 110 εκατ. ευρώ, ενώ χάνουν συνεχώς μερίδιο αγοράς τόσο στις πτήσεις εσωτερικού όσο και σε αυτές του εξωτερικού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή