ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ανοιχτά μέτωπα για την ενίσχυση του τουρισμού

H επόμενη ημέρα των εκλογών βρίσκει τον ελληνικό τουρισμό με μια σειρά κομβικών θεμάτων που βρίσκονται σε διαδικασία διευθέτησης προς όφελος του πλέον συναλλαγματοφόρου κλάδου -μαζί με τη ναυτιλία- της εθνικής οικονομίας.

Διαφήμιση

Η πρώτη προτεραιότητα του νέου υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Αρη Σπηλιωτόπουλου θα πρέπει να είναι η προώθηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την υλοποίηση του διαφημιστικού προγράμματος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στις ξένες αγορές τους κρίσιμους χειμερινούς μήνες οπότε και πραγματοποιείται υψηλό ποσοστό κρατήσεων πακέτων διακοπών από το εξωτερικό. Οι πρόσφατες πυρκαγιές παρ’ ότι δεν φαίνεται ότι επηρεάζουν την προσεχή περίοδο στο σύνολο της επικράτειας, ίσως αποτελέσουν μια αιτία επαναπροσδιορισμού των στόχων προβολής όσον αφορά τη διάθεση των κονδυλίων για τη διαφήμιση του ελληνικού τουρισμού. Εκ των πραγμάτων θα χρειασθούν περαιτέρω ενίσχυση οι πληγείσες περιοχές, οι οποίες είχαν σημαντικό μερίδιο ελληνικής πελατείας μέσα από ένα δυναμικό πρόγραμμα προβολής εσωτερικού τουρισμού.

Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται μια σειρά διαγωνισμών, οι οποίοι εκτός απροόπτου θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2008 για την αξιοποίηση της δημόσιας τουριστικής περιουσίας. Τα ανοιχτά μέτωπα αφορούν τους διαγωνισμούς για τη μακροχρόνια εκμίσθωση της μαρίνας του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, έκτασης που λειτουργεί το γκολφ Αφάντου Ρόδου, έκτασης στην Ανάβυσσο, 4 Ξενία και της πώλησης του καζίνο της Κέρκυρας.

Πεποίθηση του τουριστικού κόσμου είναι ότι τα τελευταία χρόνια, ο τομέας του τουρισμού έτυχε μεγαλύτερης προσοχής από την πλευρά της Πολιτείας και αναβαθμίστηκε εντός των κυβερνητικών σχεδιασμών.

Η ανασύσταση του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης δημιούργησε έναν αυτοδύναμο πόλο σχεδιασμού και παραγωγής τουριστικής πολιτικής και θέσπισε ένα σημείο αναφοράς, μια σταθερή βάση επαφής και συνεργασίας μεταξύ της κυβέρνησης και των τουριστικών φορέων.

Ωστόσο, τα επί σειράν ετών συσσωρευμένα προβλήματα και οι αγκυλώσεις που αναπτύχθηκαν εξαιτίας τους και επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα τον τουριστικό τομέα, δεν έχουν ακόμη όλως ξεπεραστεί. Ολοι οι φορείς και επιχειρηματίες θεωρούν ότι απαιτούνται περισσότερες και γενναιότερες τομές και μεταρρυθμίσεις και συνέχεια των διαρθρωτικών αλλαγών.