Οδηγίες για ασφαλείς συναλλαγές μέσω του internet banking

Οδηγίες για ασφαλείς συναλλαγές μέσω του internet banking

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεκάδες ηλεκτρονικά μηνύματα, που προτρέπουν τους χρήστες του Διαδικτύου να επιβεβαιώσουν τους κωδικούς των τραπεζικών τους λογαριασμών σε ειδικά link ή κρούσματα ιών, μέσω των οποίων επιχειρείται αντίστοιχη υποκλοπή, εντοπίζονται καθημερινά. Τα φαινόμενα υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων αυξάνονται με τη διευρυνόμενη χρήση του Διαδικτύου, αλλά στον βαθμό που οι χρήστες τηρούν τους βασικούς κανόνες της χρήσης του internet banking η επιτυχία τους είναι περιορισμένη. Ο αριθμός των πελατών της ηλεκτρονικής τραπεζικής αυξάνεται κάθε χρόνο με γεωμετρική πρόοδο και μέχρι στιγμής ο αριθμός των εγγεγραμμένων φθάνει περίπου το 1,2 εκατ., από τους οποίους όμως οι ενεργοποιημένοι χρήστες, δηλαδή αυτοί που το έχουν χρησιμοποιήσει μία τουλάχιστον φορά, είναι μόνο οι μισοί.

Οι τράπεζες εφιστούν την προσοχή των πελατών τους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην ανταποκρίνονται σε παρόμοια αιτήματα απόσπασης των προσωπικών κωδικών μέσα από τη μέθοδο του phishng, όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται η προσπάθεια υποκλοπής δεδομένων μέσω αποστολής παραπλανητικών e mails. Αντίστοιχα στην περίπτωση του «δούρειου ίππου», που είναι η προσπάθεια υποκλοπής στοιχείων μέσω ιών, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος θωράκισης που έχουν αναπτύξει οι τράπεζες είναι τα pins περιορισμένης χρήσης, τα οποία μπορεί να ισχύουν για μισή ώρα, 10 λεπτά ή ακόμα και μερικά δευτερόλεπτα.

Με χθεσινή της ανακοίνωση η Ελληνική Ενωση Τραπεζών συνιστά στους πελάτες χρήστες του Διαδικτύου να:

– μην αποκαλύπτουν ποτέ και σε κανέναν τους προσωπικούς τους κωδικούς, ενώ όταν κάποιος υποπτεύεται διαρροή του κωδικού πρόσβασης θα πρέπει να επικοινωνεί άμεσα με την τράπεζά του

– αγνοούν «ύποπτα» e-mail με τα οποία ζητούνται προσωπικά στοιχεία (αριθμός λογαριασμού, μυστικοί προσωπικοί κωδικοί, ονοματεπώνυμο κ.ά.) ή περιέχουν συνδέσμους (links) σε «άγνωστες» ιστοσελίδες. Οι τράπεζες δεν πρόκειται για κανένα λόγο να ζητήσουν προσωπικά στοιχεία μέσω e-mail ή τηλεφώνου και γι’ αυτόν τον λόγο οι αποδέκτες τέτοιων μηνυμάτων θα πρέπει να τα διαγράφουν ως πλαστά και να αγνοούν αντίστοιχες πιθανές τηλεφωνικές κλήσεις.

– βεβαιώνονται ότι βρίσκονται στη σωστή διεύθυνση της τράπεζας και να μη συνδέονται ποτέ με την ιστοσελίδα της μέσω εξωτερικού συνδέσμου (link) που παρέχει κάποιος τρίτος και ιδιαίτερα μέσω e-mail. Θα πρέπει επίσης να βεβαιώνονται ότι στην ιστοσελίδα ηλεκτρονικής τραπεζικής της τράπεζας εμφανίζεται το εικονίδιο με το «λουκέτο», μέσω του οποίου, ανοίγοντάς το με διπλό κλικ, μπορεί κάποιος να επιβεβαιώσει ότι βρίσκεται στο ασφαλές περιβάλλον της τράπεζάς του.

– ρυθμίσουν το λειτουργικό σύστημα του υπολογιστή τους και το πρόγραμμα antivirus που χρησιμοποιούν, ώστε να ενημερώνονται αυτόματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή