ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πρωταθλήτριες» στα παράπονα καταναλωτών οι εταιρείες τηλεφωνίας

Οι εταιρείες τηλεφωνίας αναδεικνύονται για μία ακόμη φορά «πρωταθλητές» των καταγγελιών των καταναλωτών, σύμφωνα με τα στοιχεία της ειδικής υπηρεσίας 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή για το τελευταίο τρίμηνο του 2008. Σε σύνολο 1.818 καταγγελιών, οι 359 -περίπου δηλαδή μία στις πέντε- αφορούσαν τις εταιρείες τηλεφωνίας. Ενδεικτικό της προβληματικής λειτουργίας των εναλλακτικών παρόχων σταθερής τηλεφωνίας, που αποτελεί και την πιο πρόσφατη εξέλιξη στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, είναι ότι ακριβώς αυτή η υποκατηγορία συγκεντρώνει τις περισσότερες καταγγελίες (226 από τις 359). Οι καταγγελίες για της υπηρεσίες Internet ανέρχονται στο τρίμηνο σε 77, ενώ ακόμη λιγότερες (56) είναι αυτές που αφορούν την ώριμη πλέον αγορά της κινητής τηλεφωνίας.

Στη δεύτερη θέση κατατάσσονται οι καταγγελίες για ελαττωματικά βιομηχανικά προϊόντα, οι οποίες ανήλθαν το διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2008 σε 279, εκ των οποίων οι 96 αφορούν ηλεκτρονικές συσκευές και οι 78 ηλεκτρικές συσκευές.

Ακολουθούν οι καταγγελίες για τα καταστήματα / σούπερ μάρκετ / λαϊκές αγορές, με συχνότερες αυτές που αφορούν το φαινόμενο άλλης τιμής στο ράφι και άλλης -υψηλότερης κατά κανόνα- στο ταμείο. Σε σύνολο 245 καταγγελιών στη συγκεκριμένη κατηγορία, οι 115 αφορούν ακριβώς αυτό το φαινόμενο, παρά το γεγονός ότι κατά καιρούς έχουν επιβληθεί πρόστιμα και μάλιστα σε μεγάλες αλυσίδες.

Στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι καταγγελίες για τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (συνολικά στο τρίμηνο 165). Από αυτές 43 καταγγελίες αφορούν στεγαστικά δάνεια, 32 πιστωτικές κάρτες και 31 καταναλωτικά δάνεια, τις κατηγορίες συναλλαγών, δηλαδή, για τις οποίες επανειλημμένως έχουν εκδοθεί δικαστικές και υπουργικές αποφάσεις για τους καταχρηστικούς όρους. Η ειδική υπηρεσία της ΓΓΚ δέχθηκε το ίδιο διάστημα 10.385 ερωτήματα για ενημέρωση – πληροφόρηση των καταναλωτών. Τα περισσότερα ερωτήματα σε αυτή την περίπτωση αφορούσαν ελαττωματικά βιομηχανικά προϊόντα (συνολικά έγιναν 2.119 ερωτήματα), ενώ ακολούθησαν τα ερωτήματα για τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες -προφανώς λόγω των πολλών λεγόμενων «ψιλών γραμμάτων- τα οποία ανήλθαν συνολικά σε 1.843.