Ελληνικός τουρισμός: αλλού η θάλασσα και αλλού το πλοίο…

Ελληνικός τουρισμός: αλλού η θάλασσα και αλλού το πλοίο…

3' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε νέα πορεία ο τουρισμός», δηλώνει με αισιοδοξία ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, διευκρινίζοντας ότι το στοίχημα είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Για το σκοπό αυτόν το υπουργείο βρίσκεται σε συζήτηση (με ποιους άραγε;) για τη δημιουργία εκπαιδευτικής έδρας (δεν φτάνουν όσες έχουμε;) σχετικά με τον τουρισμό.

Στην Ελλάδα μάθαμε να ασχολούμαστε με τα επουσιώδη, γιατί δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να αγγίξουμε τα ουσιώδη. «Αλλού η θάλασσα και αλλού το πλοίο», όπως λέει το επίκαιρο τραγούδι.

Σκοπός βέβαια δεν είναι να στοχοποιήσουμε τον σοβαρό υπουργό Τουρισμού, ο οποίος κάνει ό, τι μπορεί. Με τις συναρμοδιότητες να πνίγουν κάθε του προσπάθεια, χωρίς ισχύ και χωρίς κονδύλια, παλεύει μάταια -όπως και οι προκάτοχοί του- να βελτιώσει τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδος, τον τουρισμό.

Η Ελλάδα προσπαθεί να αναπτύξει τον τουρισμό της χωρίς χωροταξικό, υποδομές, προγραμματισμό, με μικροσυμφέροντα να πολεμούν λυσσαλέα κάθε σοβαρή επενδυτική προσπάθεια, με «δημοκράτες» να ενθαρρύνουν τους φύλακες να ανοίγουν τα μουσεία κατά το δοκούν (λες και τα μουσεία έγιναν για τους φύλακες) ή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να καταταλαιπωρούν καθημερινά και επί εβδομάδες (λευκή απεργία) χιλιάδες ταξιδιώτες. Κάποτε πρέπει, κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση, να σοβαρευτούν και να φροντίσουν να γίνει η Ελλάδα ανταγωνιστική, προσφέροντας υψηλού επιπέδου τουριστικό προϊόν, σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

«Η Ελλάδα διώχνει τα κρουαζιερόπλοια», ήταν ο κεντρικός τίτλος της οικονομικής «Κ» της περασμένης Κυριακής. Ο πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός διώχνει τουρίστες υψηλού εισοδήματος και χάνει 500 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, λόγω του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, που άτολμες κυβερνήσεις φοβούνται να αλλάξουν. Για να μην κατηγορηθούν από τους δήθεν δημοκράτες για αυταρχισμό ή φασισμό. Ετσι, διατηρείται το περίφημο cabotage που είναι το τέλειο… sabotage του τουρισμού μας. Γι’ αυτό και τα νούμερα δεν εκπλήσσουν: 17,9% μείωση των εσόδων από τον τουρισμό, 24% μείωση της κρουαζιέρας, 55% πληρότητα ξενοδοχείων στην Αθήνα των πορειών, ληστειών, εμπρησμών και παράνομων μεταναστών.

Υποβαθμίζουμε διαρκώς το περιβάλλον, διατηρούμε χιλιάδες ανεξέλεγκτες χωματερές και όχι μόνο, έχουμε το πιο ακριβό αεροδρόμιο της Ευρώπης, πληρώνουμε στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια 33% φόρους υπέρ τρίτων (ακόμα και για ανύπαρκτους αχθοφόρους ή λεμβούχους), δεν μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα ολυμπιακά ακίνητα (το τι έκανε π. χ. η Βαρκελώνη, το αγνοούμε πλήρως) και γενικά κάνουμε το παν για να ακυρώσουμε την τουριστική αξία της Ελλάδος.

Σε τουριστικές επενδύσεις είναι μπλοκαρισμένα 4,2 δισ. ευρώ για πολλά χρόνια (μέχρι και δεκαετίες), διότι η Ελλάδα διώχνει τους επενδυτές, αφού ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε επενδύσεις δεν μπορεί να φέρει ούτε το ένα εκατοστό των ψήφων των συμπαθών κατά τα λοιπά κτηνοτρόφων μας.

Η απορροφητικότητα των ευρωπαϊκών κονδυλίων για λιμενικά έργα είναι απελπιστικά χαμηλή κι έτσι η χώρα μας χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε κοινοτικές επιδοτήσεις, για να μη θιγούν οργανωμένα ή τοπικά μικροσυμφέροντα, που θέλουν την Ελλάδα να μένει με ανύπαρκτες υποδομές, νομίζοντας ότι έτσι εκείνοι θα… επιπλεύσουν.

Οταν η πολιτική ορίζεται υπό την πίεση των ψήφων στον τουρισμό ή αλλού, το αποτέλεσμα θα είναι η Ελλάδα να χάνει διαρκώς σε ανταγωνιστικότητα. Το μέλλον φαντάζει ζοφερό και το λέει με κάθε τρόπο -ήπια μεν, σαφέστατα δε- ο πλέον αρμόδιος φορέας, ο ΣΕΤΕ.

Τα επόμενα 12 χρόνια σε απόσταση 5 ωρών (με αεροπλάνο) από την Ελλάδα, θα γίνουν επενδύσεις στον τουρισμό ύψους άνω των 3 τρισ. (ναι, τρισ.!) ευρώ και εμείς θα ασχολούμαστε με τους λιμενεργάτες, τους ναυτεργάτες, τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, με τις δημοκρατικές κατακτήσεις, τις συναρμοδιότητες και την απραξία της εκάστοτε κυβέρνησης.

Ετσι, θα κάνουμε 33 χρόνια για να κτίσουμε (έστω και σπουδαία) μουσεία (Ακρόπολης), 20 – 25 χρόνια για μια μεγάλη τουριστική επένδυση (η Αττάλεια στην Τουρκία χτίστηκε σε 7), 10 χρόνια για μια επέκταση λιμανιού σε οποιοδήποτε νησί, 15 χρόνια για έναν ασφαλή οδικό άξονα και όλα αυτά προς δόξα των υπουργών μας, που θα μας καθησυχάζουν ότι… όλα βαίνουν καλώς.

* Είναι επιχειρηματίας, διπλωματούχος μηχανολόγος του Πολυτεχνείου Ζυρίχης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT