ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξάνονται τα κενά καταστήματα

Δύσκολο φθινόπωρο για την αγορά εμπορικών χώρων. Η συνεχιζόμενη πτώση της ιδιωτικής κατανάλωση που καταγράφεται και από τα επίσημα στοιχεία της ΕΣΥΕ αλλά και οι αποφάσεις των μεγάλων αλυσίδων λιανικού εμπορίου, υπηρεσιών και εξοπλισμού καθώς και των τραπεζών να περιορίσουν το δίκτυο των υποκαταστημάτων τους δημιουργούν τις προϋποθέσεις δημιουργίας υπερβάλλουσας προσφοράς σε περιφερειακές αγορές και συγκέντρωσης σε σημεία υψηλής προβολής. Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη αρκετά τραπεζικά ιδρύματα έχουν προχωρήσει στο κλείσιμο υποκαταστημάτων, ενώ τον ίδιο δρόμο φαίνεται να ακολουθούν και εταιρείες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών (τηλεφωνία, πληροφορική κ.ά.). Από την άλλη πλευρά και μεγάλες εμπορικές αλυσίδες δεν φαίνονται διατεθειμένες να αυξήσουν την παρουσία τους με νέα καταστήματα. Η αλυσίδα παιγνιδιών Jumbo εστιάζει το ενδιαφέρον της σε υπερκαταστήματα, ενώ και η SATO φαίνεται πως κινείται προς την ίδια κατεύθυνση. Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι εμπορικές επιχειρήσεις που έχουν έως και 5 καταστήματα από τον Σεπτέμβριο εξετάζουν το ενδεχόμενο να κλείσουν όσα δεν είναι κερδοφόρα. Οι ίδιες πληροφορίες εμφανίζουν υπερτοπικές αγορές όπως της Γλυφάδας και της Κηφισιάς να πλήττονται από ανάλογες αποφάσεις. Από την άλλη πλευρά, κανείς δεν μπορεί να προδικάσει πώς θα αντιδράσουν μικρότεροι έμποροι με 1 ή 2 καταστήματα. Ηδη, τα στοιχεία από τον απολογισμό των εκπτώσεων είναι μάλλον απογοητευτικά καθώς ο τζίρος εμφανίζεται μειωμένος έως και 40% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σβήνοντας τις ελπίδες εκείνων που αντιμετώπιζαν προβλήματα ρευστότητας. «Δεν αποκλείεται πολλές εμπορικές επιχειρήσεις με παρουσία στην αγορά μέχρι 5 χρόνια να αντιμετωπίσουν προβλήματα επιβίωσης. Η αναστολή λειτουργίας τους θα έχει καταλυτικές συνέπειες και στην προσφορά των εμπορικών χώρων» τονίζει έμπορος συνδικαλιστής.