Μπλόκο από Ελεγκτικό Συνέδριο για τον άξονα Ακτιου – Αμβρακίας

Μπλόκο από Ελεγκτικό Συνέδριο για τον άξονα Ακτιου – Αμβρακίας

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επιπλοκές εμφανίζει η ανάθεση του έργου του οδικού άξονα Ακτιου – Αμβρακίας, το οποίο είναι προϋπολογισμού 338 εκατ. ευρώ. Ο σχετικός διαγωνισμός ολοκληρώθηκε τον προηγούμενο Ιούνιο, με τις τέσσερις επιμέρους εργολαβίες να ανατίθενται στην ΑΕΓΕΚ και εταιρείες συμφερόντων του κ. Μαρούλη, ενώ σε μία εξ αυτών επικράτησε η Μηχανική. Το πρόβλημα έγκειται στην άρνηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου να επικυρώσει τον διαγωνισμό, καθώς με σχετική του πράξη στις αρχές Αυγούστου έκρινε ότι δεν τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα χρονικά περιθώρια.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το πρόβλημα είναι ότι όταν ακυρώθηκε για τελευταία φορά ο διαγωνισμός (λόγω αντίστοιχων στάσεων εργασίας των μηχανικών του Δημοσίου για λόγους εργασιακών δικαιωμάτων τους), έπρεπε να επαναληφθεί η διαδικασία της επαναπροκήρυξης, η οποία προβλέπει τη δημοσίευση της προκήρυξης και στη συνέχεια, μετά το πέρας 52 ημερών, τη διεξαγωγή του διαγωνισμού. Αντιθέτως, το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να προκηρύξει το έργο με τη διαδικασία της συντετμημένης προθεσμίας (ήτοι περί τις 30 ημέρες), για την οποία ισχύει η προϋπόθεση να έχει γίνει η προδημοσίευση της προκήρυξης στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε, με αποτέλεσμα το Ελεγκτικό Συνέδριο να καταλήξει στην παραπάνω απόφαση.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει καταθέσει προσφυγή για την ανάκληση της εν λόγω πράξης ακύρωσης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η οποία θα εκδικαστεί στις 15 Σεπτεμβρίου.

Το επιχείρημα του υπουργείου είναι ότι εξέλαβε ως προδημοσίευση την πρότερη δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού (μιας και αυτός «έτρεχε» από τον Μάρτιο), επομένως δικαιολογήθηκε η απόφαση να αξιοποιηθεί η λύση της συντετμημένης προθεσμίας. Πάντως, οι εμπλεκόμενες εταιρείες ΑΕΓΕΚ και Μηχανική εκφράζουν την εκτίμηση ότι εν τέλει η σύμβαση θα υπογραφεί χωρίς περαιτέρω προβλήματα.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός Ακτιου – Αμβρακίας ήταν ο μοναδικός τέτοιου μεγέθους που ολοκληρώθηκε φέτος, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον όλων των εταιρειών. Μάλιστα, οι τρεις μεγαλύτεροι όμιλοι Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ και ΓΕΚΤΕΡΝΑ είχαν συγκροτήσει ενιαία κοινοπραξία, χωρίς ωστόσο να μειοδοτήσουν σε κάποια εργολαβία. Αντιθέτως, η ΑΕΓΕΚ μειοδότησε στην εργολαβία σύνδεσης Ακτίου με τον Δυτικό Αξονα Βορρά-Νότου, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ (έκπτωση 50,4%), ενώ η κοινοπραξία Consortia Stabile – Intallipreze, συμφερόντων του μεγαλομετόχου της ΑΕΓΕΚ κ. Μαρούλη, ανέλαβε την τέταρτη κατά σειρά εργολαβία, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, προσφέροντας έκπτωση 51,85%. Αντίστοιχα, η Ιόνιος, επίσης του κ. Μαρούλη, μειοδότησε στη δεύτερη εργολαβία, ύψους 33 εκατ. ευρώ που απευθυνόταν σε εταιρείες της ΣΤ΄ Τάξης του εργοληπτικού πτυχίου, προσφέροντας έκπτωση 50,23%. Η τρίτη εργολαβία με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ, κατέληξε στη Μηχανική, η οποία έδωσε έκπτωση 52,03%.

Ο οδικός άξονας είναι μήκους 48,5 χιλιομέτρων και ουσιαστικά θα συνδέσει τη Δυτική Ελλάδα με το λιμάνι του Ακτίου, την Πρέβεζα, τα δυτικά παράλια και τα νησιά του Ιονίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή