ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η παραίτηση του διοικητή του ΟΑΕΔ πάγωσε τις επιδοτήσεις

Την έντονη αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων προκάλεσε η μη υλοποίηση, λόγω εκλογών, της δέσμευσης από τον διοικητή του ΟΑΕΔ κ. Γ. Βερναδάκη και της εξαγγελίας της ηγεσίας του υπουργείου Απασχόλησης για την επέκταση του μέτρου της επιδότησης της απασχόλησης των εργαζομένων στις εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και στις μονάδες της Αθήνας τον Σεπτέμβριο.

Η δυσαρέσκεια των μελών της ΠΟΞ εκφράσθηκε κατά τη διάρκεια ημερίδας για το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ στη σύγχρονη τουριστική αγορά, που διοργανώθηκε στην Αθήνα από την ομοσπονδία σε συνεργασία με την Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής. Οπως αναφέρθηκε, η δέσμευση του πρωθυπουργού και της ηγεσίας του υπουργείου Απασχόλησης δεν υλοποιείται λόγω της παραίτησης του διοικητή του ΟΑΕΔ κ. Γ. Βερναδάκη λίγο πριν από την πραγματοποίηση του Δ. Σ. του Οργανισμού.

Σύμφωνα με συμπέρασμα της ημερίδας, η ορθή και διαφανής τιμολογιακή πολιτική αποτελεί αυτήν την περίοδο πολύτιμο εφόδιο πωλήσεων για μία ξενοδοχειακή επιχείρηση, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται τα σύγχρονα δίκτυα διανομής. Οπως τονίσθηκε, όλες οι πρόσφατες έρευνες αγοράς και καταναλωτικής συμπεριφοράς των ταξιδιωτών αποδεικνύουν ότι ενδεχόμενες διαφορές τιμών για το ίδιο ξενοδοχειακό προϊόν είναι σήμερα πολύ πιο εύκολο να εντοπιστούν από τον πελάτη και οδηγούν σταδιακά σε απώλεια πελατών και διαμόρφωση αρνητικών εντυπώσεων.

Με αφορμή την ημερίδα, ξενοδοχειακοί επιχειρηματίες των Αθηνών και της ευρύτερης περιοχής της πρωτεύουσας έθεσαν ζητήματα που απασχολούν τον ξενοδοχειακό κλάδο, με μεγαλύτερη έμφαση στο πρόβλημα της ασφάλειας που αντιμετωπίζουν ορισμένες περιοχές πέριξ του κέντρου, καθώς και στο θέμα εντονότερης και πιο στοχευμένης τουριστικής προβολής της περιοχής.

Η ημερίδα των Αθηνών είναι η τρίτη κατά σειρά που διοργανώθηκε από τις αρχές του μήνα. Προηγήθηκαν οι ημερίδες των Ιωαννίνων και της Κέρκυρας όπου, μεταξύ άλλων, εξετάστηκαν θέματα όπως το προφίλ και οι τρόποι προσέγγισης του Ελληνα τουρίστα, η τιμολογιακή πολιτική και τα δίκτυα διανομής, η σημασία του Ιnternet, e-tourism & social media, οι μακροπρόθεσμες τάσεις της αγοράς και ο σχεδιασμός ανταγωνιστικού προϊόντος.

Παράδοξα της Στατιστικής

Αδικαιολόγητη -σε απόλυτα συγκρίσιμους όρους- αύξηση της τάξης του 15,7% εμφάνισε, χθες, η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδος στον Δείκτη Κύκλου Εργασιών στον τομέα του τουρισμού β΄ τριμήνου 2009 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του β΄ τριμήνου 2008.

Οι εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων δεν μπορούν να εξηγήσουν πώς παρουσιάζεται αυτή η θετική εικόνα, αν πρόκειται για απολύτως συγκρίσιμα μεγέθη του 2009 και του 2008 μεσούσης της κρίσης για τον τομέα.

Οπως σημειώνουν, η αύξηση αυτή δεν δικαιολογείται ούτε από την «τεχνητή» άνοδο που παρουσίασαν τα τουριστικά μεγέθη τον φετινό Απρίλιο λόγω του Πάσχα. Μάλιστα, τα εν λόγω στοιχεία επανέφεραν στη μνήμη τους εποχές προ του 2004, οπότε ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού επεξεργαζόταν τα στοιχεία της Στατιστικής και συμπεριελάμβανε στην τουριστική κίνηση τις εισόδους από την Αλβανία παραποιώντας την αρνητική εικόνα των μεγεθών του ελληνικού τουρισμού.

Οσον αφορά στον Δείκτη Κύκλου Εργασιών στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδίων, υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες του β΄ τριμήνου 2009 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του β΄ τριμήνου 2008 παρουσίασε μείωση 28,4%.