Οφελος έως 3.200 ευρώ από την απόσυρση παλαιών οχημάτων

Οφελος έως 3.200 ευρώ από την απόσυρση παλαιών οχημάτων

3' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με το βλέμμα στραμμένο στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκονται τις τελευταίες ημέρες οι έμποροι αυτοκινήτων και οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές, αδημονώντας να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η κοινή υπουργική απόφαση για το μέτρο της απόσυρσης παλαιών οχημάτων.

Οι μεν πρώτοι, που είδαν τις πωλήσεις να καταρρέουν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου ακόμη και κατά 30% σε σχέση με πέρυσι, προσδοκούν ότι η αγορά θα αναθερμανθεί σημαντικά και ήδη έχουν προχωρήσει σε αυξημένες παραγγελίες. Οι δεύτεροι μπορούν πλέον να αποσύρουν το παλιό τους αυτοκίνητο, αγοράζοντας ένα νέας τεχνολογίας με όφελος που κυμαίνεται από 1.500-3.200 ευρώ. Το όφελος, μάλιστα, μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερο, αφού πολλές είναι οι εταιρείες που εξακολουθούν να προσφέρουν μοντέλα με μειωμένο τέλος ταξινόμησης, καθώς υπάρχει ακόμη σημαντικό απόθεμα οχημάτων, που εκτελωνίσθηκε πριν από την 7η Αυγούστου 2009. Εάν κάποιος έχει, για παράδειγμα, ένα παλιό αυτοκίνητο 1.300 κ.ε. και θέλει να το αποσύρει και να αγοράσει ένα καινούριο 1.600 κ.ε., το οποίο πωλείται ακόμη με μειωμένο τέλος ταξινόμησης, θα έχει συνολικό όφελος 3.250 ευρώ: 1.000 ευρώ από την απόσυρση, 1.000 ευρώ επιδότηση για την αγορά νέου και 1.250 ευρώ το όφελος από το μειωμένο τέλος ταξινόμησης.

Ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες προσφέρει η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς ο καταναλωτής πληρώνοντας 5.000-7.000 ευρώ μπορεί να αγοράσει ένα αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού ηλικίας 3-4 ετών, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και ασφαλές όσο και τα καινούργια, ενώ με λιγότερο από 4.000 ευρώ μπορεί να αγοράσει Ι.Χ. 1.000-1.200 κ.ε. Κι αυτό διότι η επιπλέον επιδότηση των 1.000 ευρώ σε όσους αποσύρουν παλαιό όχημα και θέλουν να αγοράσουν άλλο ισχύει και για την αγορά αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν πρώτη φορά μετά την 1η/1/2005 και είναι τεχνολογίας Euro 4 ή Euro 5. Μάλιστα, λόγω της πολύ χαμηλότερης τιμής, το πιθανότερο είναι μην χρειασθεί καν χρηματοδότηση.

Αυτό συνέβη διότι, όπως επισημαίνει μιλώντας στην «Κ» ο κ. Απόστολος Πετιμεζάς, πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ), οι τιμές των μεταχειρισμένων μετά την εφαρμογή του μέτρου του μειωμένου τέλους ταξινόμησης έπεσαν ακόμη και κατά 40%, ενώ υπάρχουν αυτοκίνητα που παραμένουν απούλητα εδώ και 3 χρόνια. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι περίπου 600 σημεία πώλησης έχουν κλείσει, ενώ κινδυνεύουν και άλλα να βάλουν «λουκέτο», εξέλιξη που ίσως αποτραπεί εν μέρει με τα νέα μέτρα. Αλλωστε, οι έμποροι μεταχειρισμένων -ακόμη και αν τα οχήματα που διαθέτουν είναι πολύ παλαιά- έχουν τη δυνατότητα να τα αποσύρουν και να λάβουν το σχετικό μπόνους. Ακόμη, όμως, και αν επιλέξουν να τα πουλήσουν, μπορούν να βρουν αγοραστές, οι οποίοι θέλουν να επωφεληθούν των κινήτρων της απόσυρσης, αλλά δεν έχουν αυτοκίνητο να αποσύρουν.

Ηδη, οι καταναλωτές άρχισαν ξανά να επισκέπτονται τις εκθέσεις αυτοκινήτων και τα χαμόγελα επιστρέφουν στους εμπόρους και του εργαζομένους του κλάδου. Εάν, μάλιστα, επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες για ετήσιες πωλήσεις πάνω από 230.000 νέων οχημάτων, δεν αποκλείεται να σημειωθούν και καθυστερήσεις στις παραδόσεις, καθώς πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μειώσει την παραγωγή τους.

Ολα τα στάδια για την αντικατάσταση των Ι.Χ.

Πέντε στάδια προβλέπει η διαδικασία της απόσυρσης παλαιού οχήματος και της χορήγησης της επιπλέον επιδότησης για την αγορά νέου αυτοκινήτου ή μεταχειρισμένου Euro 4 ή Euro 5. Τα στάδια αυτά είναι τα ακόλουθα:

1) Ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του παραδίδει το προς απόσυρση όχημα σε έναν από τους 81 εγκεκριμένους χώρους συλλογής οχημάτων που υπάρχουν σε όλη τη χώρα. Για τους χώρους αυτούς οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν από την ιστοσελίδα της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδας (ΕΔΟΕ) www. edoe. gr ή τηλεφωνώντας στο 210-68.99.039. Στην περίπτωση που η διαδικασία μεταφοράς ή συλλογής του οχήματος ενέχει κάποιο κόστος, αυτό βαρύνει αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του οχήματος. Η εγκατάσταση επεξεργασίας δίνει στον ιδιοκτήτη βεβαίωση παραλαβής τού προς απόσυρση οχήματος.

2) Μέσα σε 8 εργάσιμες ημέρες, η εγκατάσταση επεξεργασίας χορηγεί στον ιδιοκτήτη του οχήματος πιστοποιητικό καταστροφής του και παράλληλα αποστέλλει αντίγραφο του πιστοποιητικού καταστροφής, τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος την αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της νομαρχίας.

3) Μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την παραλαβή των παραπάνω, η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της νομαρχίας εκδίδει τη μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής του οχήματος.

4) Ο ιδιοκτήτης του οχήματος καταβάλλει την πράξη διαγραφής στη ΔΟΥ του προκειμένου να λάβει το μπόνους της απόσυρσης, που κυμαίνεται από 500 έως 2.200 ευρώ.

5) Εάν ο ιδιοκτήτης του αποσυρθέντος οχήματος προβεί στην αγορά νέου αυτοκινήτου ή μεταχειρισμένου Euro 4 ή Euro 5 λαμβάνει, μετά την αγορά, επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ. Για να λάβει την επιδότηση προσκομίζει στη ΔΟΥ όπου υπάγεται τα εξής δικαιολογητικά: επικυρωμένο αντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας του νέου οχήματος, στην οποία αναγράφεται και ο αριθμός του αποσυρθέντος, καθώς και τίτλο πληρωμής, ο οποίος εκδίδεται από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της νομαρχίας που εξέδωσε και την άδεια κυκλοφορίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή