ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ετήσιο όφελος 1,1 δισ. ευρώ από την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα

Το αναμενόμενο όφελος για τη χώρα μας από την κατάργηση του καμποτάζ στη κρουαζιέρα υπερβαίνει το 1,1 δισ. ευρώ ετησίως και αντιστοιχεί στη δημιουργία περίπου 14.000 θέσεων εργασίας.

Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Μάρκος Φόρος, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγών Πλοίων, κατά τη διάρκεια συζήτησης με θέμα «Η ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής Τουριστικής Βιομηχανίας» που πραγματοποιήθηκε χθες στο πλαίσιο του 4th RED Business Forum. Οπως τόνισε ο κ. Φόρος την άρση του καμποτάζ υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ, το ΠΑΣΟΚ το έχει δει θετικά, επομένως πρέπει να γίνει. Την Ελλάδα το 2008 επισκέφθηκαν 4.269.000 τουρίστες, δηλαδή θεωρείται δεύτερος προορισμός κρουαζιέρας μετά την Ιταλία που την επισκέφθηκαν περίπου 5 εκατ. τουρίστες κρουαζιεροπλοίων. Επιβιβάσθηκαν δε στην Ιταλία 1.680.000 έναντι περίπου 470.000 στη χώρα μας. Στην Ελλάδα πέρυσι δημιουργήθηκαν 10.775 θέσεις εργασίας από την κίνηση των κρουαζιεροπλοίων, ενώ στην Ισπανία 22.397 και 97.152 στην Ιταλία.

Οι επιβάτες κρουαζιεροπλοίων ξόδεψαν 2,7 δισ. ευρώ το 2008 στην Ευρώπη σε εκδρομές, πακέτα πριν και μετά την κρουαζιέρα, διαμονή ξενοδοχείων κ.ά. Η δαπάνη ανά τουρίστα υπολογίζεται σε 574,4 ευρώ. Τα κρουαζιερόπλοια ξόδεψαν 385 εκατ. ευρώ σε προμήθειες φαγητού και ποτών. Τα επιβατηγά πλοία ξόδεψαν 1,1 δισ. ευρώ σε μισθούς και αμοιβές υπαλλήλων γραφείων και 50.000 Ευρωπαίων ναυτικών. Η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία κρουαζιεροπλοίων παρήγαγε το 2008 πλοία αξίας 5,2 δισ. ευρώ. Στην ανάγκη άρσης του καμποτάζ αναφέρθηκε και ο Ανδρέας Στυλιανόπουλος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ταξιδιωτικού οργανισμού Navigator Travel and Tourist Service. Ο πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Γιάννης Κοφίνης ανακοίνωσε ότι βρίσκεται προ των πυλών η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα η οποία θα δώσει νέα ώθηση στον τουρισμό. O αντιπρόεδρος της Κυριακούλης Μεσογειακαί Κρουαζιέραι Ναυτιλιακή Α.Ε. κ. Σπύρος Κυριακούλης αναφερόμενος στις επιπτώσεις της διεθνούς οικονομικής κρίσης στον θαλάσσιο τουρισμό υπογράμμισε ότι οι ναυλώσεις των μη επανδρωμένων σκαφών μειώθηκαν κατά 10% το 2009 αλλά αναμένεται ανάκαμψη από το 2010.

Ο γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου «Μεγάλη Βρεταννία» και περιφερειακός διευθυντής της Starwood στην Ελλάδα την Κύπρο και την Τουρκία κ. Τιμ Ανανιάδης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι μόνο με τη διαφοροποίηση του τουριστικού της προϊόντος θα μπορέσει η Ελλάδα να επιβιώσει στην αγορά. Για την Αθήνα τόνισε πως θα πρέπει να γίνουν τα κατάλληλα βήματα που θα αναδείξουν την πόλη ως προορισμό City Break. Στο θέμα του τουρισμού πόλης αναφέρθηκε και ο κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος, γενικός διευθυντής στο InterContinental Athens. Οπως υπογράμμισε η Αθήνα δεν έχει προωθηθεί κατάλληλα ως τουριστικός προορισμός και σημείωσε την έλλειψη συνεδριακού κέντρου. Ο κ. Δημήτρης Σπανός, διευθύνων σύμβουλος της HVS Hellas, σημείωσε πως η Ελλάδα για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της θα πρέπει να μειώσει την εποχικότητα του τουρισμού, αναπτύσσοντας μορφές εναλλακτικού τουρισμού. Στην έλλειψη οράματος για τον ελληνικό τουρισμό αναφέρθηκε ο κ. Enrico Aidan, President & General Manager του Casino Rhodos.

Επέκταση μαρίνας στην Κω

Ο κ. Νίκος Κανταρζής διευθύνων σύμβουλος της Κως Επενδυτική Α.Ε. που ελέγχει τη δημοτική μαρίνα της Κω τόνισε ότι βρίσκεται στον σχεδιασμό η επέκταση της μαρίνας φθάνοντας τις 500 θέσεις με προϋπολογισμό 12 εκατ. ευρώ. Η επένδυση θα χρηματοδοτηθεί είτε με ίδια κεφάλαια και δανεισμό είτε με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Επίσης, στοχεύει στη δημιουργία δικτύου καταφυγίων στην ευρύτερη περιοχή με δεδομένο ότι παρατηρείται αύξηση κατά 40% τα τελευταία χρόνια των τουριστικών σκαφών ιδιαίτερα άνω των 25 μέτρων. Ανέφερε ότι στα τουρκικά παράλια έχουν δημιουργηθεί 5.761 θέσεις σκαφών σε μαρίνες.