ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναβαθμίζονται 28 ανταγωνιστικά λιμάνια

Περισσότερα από 28 λιμάνια σε Μεσόγειο και Μαύρη Θάλασσα έχουν εκπονήσει μελέτες ανάπτυξης, κυρίως με τη μορφή εκχώρησης υπηρεσιών σε διεθνείς διαχειριστές λιμένων ή σε διεθνείς εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ορισμένα εξ αυτών θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντικούς και επικίνδυνους ανταγωνιστές για τον Πειραιά, ο οποίος σήμερα λειτουργεί με ένα ΣΕΜΠΟ δυναμικότητας 1.500.000. teu’s και με την αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙ και την κατασκευή δύο ακόμη προβλητών (Ι και ΙΙΙ) σχεδιάζεται έως το 2015 να αυξηθεί η δυναμικότητα στα 4.700.000 teu’s.

Συνολικά, τα λιμάνια σε Μεσόγειο και Μαύρη θάλασσα έως το 2015 αναμένεται να αυξήσουν τη συνολική δυναμικότητά τους σε 61.6580.000 teu’s από 38.830.000. teu’s που είναι σήμερα, με την υλοποίηση μεγάλων έργων στις υποδομές τους τους και την αγορά 51 νέων γερανογεφυρών.

Οι ανταγωνιστές

Οι σημαντικότεροι ανταγωνιστές είναι:

– Το λιμάνι της Κονστάντζας στη Ρουμανία. Λειτουργεί με 4 σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) με συνολική δυναμικότητα 1.200.000 teu’s. Προγραμματίζεται να κατασκευασθεί νέος ΣΕΜΠΟ με 3 νέες γερανογέφυρες, έως το 2015, με στόχο να αυξηθεί η δυναμικότητα σε 1.900.000 teu’s.

– Το λιμάνι της Σμύρνης στην Τουρκία λειτουργεί σήμερα με ένα ΣΕΜΠΟ και δυναμικότητα 1.000.000 teu’s.

– Το λιμάνι La Spezia Terminal – LST στην Ιταλία. Σήμερα έχει ένα ΣΕΜΠΟ με δυναμικότητα 1.000.000. teu’ s. Σχεδιάζεται να φθάσει σε δυναμικότητα τα 1.500.000 teu’s.

– Το λιμάνι Gioia Tauro στην Ιταλία. Σήμερα λειτουργεί με ένα ΣΕΜΠΟ και δυναμικότητα 3.500.000 teu’s. Ηδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για την επέκταση του ΣΕΜΠΟ με την κατασκευή ενός ακόμη προβλήτα και την αύξηση των αποθηκευτικών χώρων κατά 500 χιλιάδες τ.μ. που θα αυξήσουν την δυναμικότητά του κατά 60%.

– Το λιμάνι Αλγκεθίρας στην Ισπανία. Σήμερα έχει δυναμικότητα 4.000.000. teu’s.

– Το λιμάνι της Βαρκελώνης της Ισπανίας διατηρεί 3 ΣΕΜΠΟ δυναμικότητας 3.000.000 teu’s, με στόχο να αυξήσει τη δυναμικότητά του στα 4.600.000 teu’s.

– Το λιμάνι της Γένοβας στην Ιταλία σήμερα διαθέτει 5 ΣΕΜΠΟ με δυναμικότητα 1.000.000 teu’s και σχεδιάζεται έως το 2010 η αύξηση των χερσαίων χώρων να αυξήσει την δυναμικότητα στα 1.200.000 teu’s.

– Το λιμάνι της Μασσαλίας στη Γαλλία σήμερα έχει 2 ΣΕΜΠΟ με 1.100.000. δυναμικότητα teu’s αλλά με την παράδοση εντός του 2008 ενός νέου σταθμού. Αναμένεται να αυξηθεί η δυναμικότητα στα 2.600.000 teu’s.

– Στο λιμάνι του Κάλιαρι στην Ιταλία σήμερα υπάρχει ένα ΣΕΜΠΟ με δυναμικότητα 1.000.000 teu’s.

– Το λιμάνι Ιλισέφσκι στην Ουκρανία σήμερα διαθέτει ένα ΣΕΜΠΟ δυναμικότητας 500.000 teu’s, αλλά έως το 2012 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί η δυναμικότητά του στα 3.000.000. teu’s.

– Το λιμάνι της Νταμιέτα στην Αίγυπτο σήμερα λειτουργεί με ένα ΣΕΜΠΟ συνολικής δυναμικότητας 1.200.000 teu’s και το 2012 θα αυξηθεί η δυναμικότητά του στα 4.000.000. teu’s.