Κερδισμένο το ιδιωτικό λιμάνι του Αστακού

Κερδισμένο το ιδιωτικό λιμάνι του Αστακού

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πάνω από 2.500 κοντέινερ διοχετεύτηκαν σε περισσότερο από μία εβδομάδα από το ιδιωτικό λιμάνι του Αστακού στην Αιτωλοακαρνανία, καθώς ο εμπορικός κόσμος αναζητεί λύσεις εναλλακτικές του Πειραιά. Το εν λόγω λιμάνι κατέγραψε άνοδο κερδών κατά 3.507% το 2008, λόγω των συνεχών απεργιακών κινητοποιήσεων στο λιμάνι του Πειραιά. Τα κέρδη μετά από φόρους εκτινάχθηκαν σε 1,21 εκατ. ευρώ έναντι 39.754 ευρώ τον προηγούμενο χρόνο. Αντίστοιχα, το σύνολο των εισροών από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν στα 6 εκατ. ευρώ από 238.890 ευρώ το 2007. Το 2007 ο Αστακός μόλις ξεκινούσε τη λειτουργία του.

Η ΝΑΒΙΠΕ του Αστακού αποτέλεσε εξαρχής ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο έργο, όταν παραχωρούνταν η εκμετάλλευσή της το 1999, έχοντας και λιμενικό χαρακτήρα, πλην του βιομηχανικού. Το 2007 το τότε υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ενέταξε τον Αστακό στο Εθνικό Σύστημα Λιμένων, που αποτέλεσε και τον τελευταίο σταθμό, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ως εμπορικό λιμάνι. Σήμερα, την εκμετάλλευση του Αστακού έχουν οι τράπεζες Alpha Bank και η Τράπεζα Πειραιώς, ενώ με 10% συμμετέχει και ο επιχειρηματίας Βασίλης Κούτσης. Ο τελευταίος είναι διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΑΡΠΟΡΤ, εταιρείας διαχείρισης του λιμανιού. Υπενθυμίζεται ότι η εμπλοκή των τραπεζών στο λιμάνι προέκυψε μετά τη συμφωνία που έγινε με την κατασκευαστική εταιρεία ΑΕΓΕΚ, στο πλαίσιο της μείωσης του δανεισμού της.

Συγκεκριμένα, η ΑΕΓΕΚ παραχώρησε το ποσοστό της στην ΑΚΑΡΠΟΡΤ (90%), με αντάλλαγμα τη διαγραφή χρεών άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Ο Αστακός καλύπτει μια περιοχή 1.830 στρεμμάτων, εκ των οποίων η έκταση του λιμανιού διαμορφώνεται σε 711 στρέμματα και εκείνη της βιομηχανικής ζώνης στα 623 στρέμματα. Η φυσική προστασία που προσφέρει η περιοχή καλύπτει τις απαιτήσεις ασφαλούς ναυσιπλοΐας. Τα μεγαλύτερα πλοία που μπορούν να εξυπηρετηθούν είναι φορτηγά των 75.000 τόνων, ή πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 4ης γενιάς (έως 8.500 κοντέινερ), χάρις στο επαρκές βάθος των 16 μέτρων. Η επένδυση είναι της τάξεως των 126 εκατ. ευρώ.

Το λιμάνι επωφελείται τόσο από την Εγνατία Οδό, όσο και από την Ιονία Οδό, η κατασκευή της οποίας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Εχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει πολλά είδη φορτίων, από κοντέινερ και οχήματα μέχρι χύδην φορτία πρώτων υλών. Σε πλήρη ανάπτυξη το λιμάνι μπορεί, σε ετήσια βάση, να εξυπηρετεί έως και 1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και φορτία, όπως πετρέλαιο και πρώτες ύλες 5,5 εκατ. τόνων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή