Προς έναρξη διαλόγου, ενώ ο Πειραιάς μετράει τις πληγές του

Προς έναρξη διαλόγου, ενώ ο Πειραιάς μετράει τις πληγές του

3' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αθόρυβα αλλά ιδιαιτέρως προσεκτικά παρακολουθεί η κινεζική πλευρά τις εξελίξεις στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, μετά τη σταδιακή αποκατάσταση της ομαλότητας, χωρίς να βιάζεται να απαντήσει επί του αιτήματος του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ κ. Γιώργου Ανωμερίτη να συνεχίσει ο Οργανισμός να κόβει τιμολόγια για διάστημα ακόμη 15 ημερών.

Σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες, η προσοχή των Κινέζων επικεντρώνεται στο αποτέλεσμα του διαλόγου που θα διεξαχθεί ανάμεσα στον ΟΛΠ και τους εργαζόμενους και αμέσως μετά θα επιλέξουν τις κινήσεις που θα κάνουν. Και τούτο διότι η κινεζική πλευρά, σύμφωνα με κύκλους της Cosco, εκτιμά ότι η σύμβαση παραχώρησης εφαρμόζεται κανονικά καθώς διά της θυγατρικής εταιρείας ΣΕΠ, έχουν ήδη προκαταβληθεί τα χρήματα που προέβλεπε η συμφωνία με τον ΟΛΠ όπως και τα ενοίκια του πρώτου έτους.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους αναζητούνται νέες ημερομηνίες για το ταξίδι του προέδρου της Cosco κ. Γουέι Τζιαφού στη χώρα μας πιθανότατα στα τέλη Δεκεμβρίου ή αρχές του νέου έτους. Ο πρόεδρος της Cosco επρόκειτο να έρθει στην Ελλάδα την επόμενη εβδομάδα αλλά η επίσκεψη ματαιώθηκε λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά. Στη διάρκεια της επίσκεψής του προγραμματίζεται να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου προς τον οποίο αναμένεται να ανακοινώσει σειρά νέων επενδύσεων της Cosco στην Ελλάδα, εφόσον όλα έχουν εξελιχθεί ομαλά.

Οι συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις, ξεκίνησαν αρχές Οκτωβρίου 2009 και με ένα μικρό διάλειμμα συνεχίσθηκαν έως και τις 10 Νοεμβρίου 2009. Εκτός των προβλημάτων που προκάλεσαν στις εξαγωγικές και εισαγωγικές εταιρείες αλλά και στον ίδιο τον ΟΛΠ, ο οποίος σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις κατέγραψε απώλειες εσόδων περί τα 15 εκατ ευρώ, προκάλεσαν και ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα: ώθησαν τις μεγάλες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπως τις MSC, ZIM, Maersk να σκέφτονται να αλλάξουν ρότα στα πλοία τους και να διαγράψουν τον Πειραιά «ως λιμάνι τελικού προορισμού». Ετσι, τα γραφεία στην Ελλάδα που πρακτορεύουν τις μεγάλες εταιρείες έχουν αποδυθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου να πείσουν τα κεντρικά γραφεία των εταιρειών ότι η εργασιακή ειρήνη δεν είναι παροδική.

«Τα πλοία που είναι προγραμματισμένα να πιάσουν στον Πειραιά το επόμενο διάστημα είναι λίγα και τα ανώτατα στελέχη των εταιρειών ζητούν εγγυήσεις ότι το άνοιγμα του λιμανιού δεν θα είναι πρόσκαιρο» ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης κ. Νίκος Αρβανίτης.

Από αύριο Δευτέρα αναμένεται να ξεκινήσει ο διάλογος ανάμεσα στον κ. Ανωμερίτη και τους εργαζόμενους στο εμπορικό λιμάνι. Ομως, για να φθάσουμε στη φάση έναρξης του διαλόγου ο κ. Ανωμερίτης χρειάσθηκε να δεσμευθεί έναντι των εργαζομένων για συγκεκριμένα θέματα, όπως: θα διατηρηθούν ακέραιες όλες οι θέσεις εργασίας, καθώς και οι ισχύοντες οικονομικοί όροι εργασίας, θα επανεξετασθεί θετικότερα το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και στη νέα συλλογική σύμβαση του 2010 θα συμπεριληφθούν με θετικό τρόπο σειρά επιμέρους κλαδικών αιτημάτων, τα οποία έχουν υποβληθεί.

Οι εργαζόμενοι στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, κατά πληροφορίες, ζητούν από την κυβέρνηση και κατ’ επέκταση από τoν κ. Ανωμερίτη να συζητηθεί το ενδεχόμενο συμμετοχής του Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο και στη διαχείριση της αναδόχου εταιρείας με τρόπο τέτοιο, που να μπορεί να ελέγχει στρατηγικής σημασίας αποφάσεις. Επίσης ζητούν τη δημιουργία ρυθμιστικής αρχής, με τη μορφή δημόσιου φορέα. Η Αρχή αυτή, εκτός των κανονιστικών ρυθμίσεων θα αποτελεί και τον εργοδότη όλου του προσωπικού που απασχολείται στις υπηρεσίες διαχείρισης και εκμετάλλευσης των λιμανιών. Η ρυθμιστική αρχή, σύμφωνα με την πρόταση των εργαζομένων, θα πρέπει να κατοχυρώνει τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, τους κανονισμούς εργασίας και την ασφαλιστική συνέχεια των εργαζομένων.

Επίσης ένα θέμα που αναμένεται να τεθεί στο πλαίσιο του διαλόγου ΟΛΠ – εργαζομένων είναι και η εργασιακή συνέχεια των λιμενεργατών. Δηλαδή όσοι δεν απορροφηθούν στον προβλήτα 1 ζητείται να εξασφαλισθεί η εργασία τους με διάφορους τρόπους. Δηλαδή, ή να προσληφθούν από την κινεζική εταιρεία, ή να απασχολούνται στον προβλήτα 2 της Cosco μέσω υπεργολαβίας αλλά διατηρώντας τον κανονισμό εργασίας που ισχύει στον ΟΛΠ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή