Συμπληρωματικές συμβάσεις δεκάδων εκατομμυρίων διεκδικούν οι εργολάβοι

Συμπληρωματικές συμβάσεις δεκάδων εκατομμυρίων διεκδικούν οι εργολάβοι

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι κατασκευαστές της πρώτης γενιάς των έργων που ανατέθηκαν με βάση τον νόμο Σουφλιά για τα δημόσια έργα, αλλά και οι παραχωρησιούχοι των εθνικών οδών διεκδικούν συμπληρωματικές συμβάσεις δεκάδων, συχνά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Η εξέλιξη αυτή παρουσιάζεται από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ως μια από τις στρεβλώσεις του παλαιού συστήματος ανάθεσης έργων, καθώς οι μεγάλες εκπτώσεις έχουν ως αποτέλεσμα… να στερεύουν τα χρήματα πολύ πριν τελειώσει το έργο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στην περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Ραχών – Κλειδίου, η υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης έγινε πριν από τις εκλογές και προβλεπόταν στη σύμβαση του έργου.

Η υπόθεση αυτή είδε προ ημερών το φως της δημοσιότητας. Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου υπέγραψε στα τέλη Αυγούστου, λίγες ημέρες πριν από την κήρυξη των εκλογών, απόφαση με την οποία εγκρίθηκε η αύξηση του κόστους κατασκευής των σηράγγων των Τεμπών κατά 173 εκατομμύρια ευρώ, για την πρόσθετη κατασκευή λωρίδας έκτακτης ανάγκης. Η συμπληρωματική σύμβαση βασίζεται σε μελέτη ανάλυσης κινδύνων σηράγγων, η οποία περιλαμβάνεται στην αρχική σύμβαση. Στη μελέτη προβλέπεται ότι, εφόσον χρειαστεί να αλλάξουν οι προδιαγραφές των σηράγγων, τότε το επιπρόσθετο κόστος θα επιβαρύνει εξ ολοκλήρου το Δημόσιο και όχι την κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου».

Ανάλογες συμπληρωματικές συμβάσεις διεκδικούν και άλλοι παραχωρησιούχοι. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός έχει ζητήσει την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ περίπου. Αιτία είναι ο επανασχεδιασμός τμήματος του έργου κοντά στην Πάτρα (Κάτω Αχαΐα) και η ανάγκη επιπρόσθετων απαλλοτριώσεων. Συμπληρωματική σύμβαση ύψους 40 εκατ. ευρώ έχει ζητήσει και η κοινοπραξία Μορέας για την αναβάθμιση του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα που σήμερα κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο και θα έπρεπε ήδη να έχει παραδοθεί στον έλεγχο του παραχωρησιούχου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στα συρτάρια του υπουργείου βρίσκονται και άλλα αιτήματα για συμπληρωματικές συμβάσεις (αεροδιάδρομος στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» Θεσσαλονίκης, αεροδρόμιο Ιωαννίνων, φράγμα Αποσελέμη). «Οσον αφορά την πρώτη γενιά έργων που δημοπρατήθηκαν με βάση τον νόμο Σουφλιά για τα δημόσια έργα, έχουν ήδη έρθει ή αναμένονται συμπληρωματικές συμβάσεις δεκάδων ή εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ», επιβεβαιώνει στην «Κ» ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων κ. Γιάννης Μαγκριώτης. «Με αυτό το δεδομένο, το μεγάλο δίλημμα του υπουργείου αφορά τη δεύτερη -και μεγαλύτερη- γενιά έργων, αυτή που δημοπρατήθηκε προεκλογικά. Η τύχη των έργων αυτών μάς προβληματίζει καθώς οι εκπτώσεις που έχουν προταθεί είναι πάλι τεράστιες και απειλούν τη βιωσιμότητα των έργων. Το υπουργείο θα καταβάλει κάθε προσπάθεια, ώστε να μη βρεθούμε σε αδιέξοδο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή