Κάτι «τρέχει» με μη αλκοολούχα και αναψυκτικά

Κάτι «τρέχει» με μη αλκοολούχα και αναψυκτικά

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί να γλίτωσαν από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης -για την ώρα τουλάχιστον- αλλά όχι από τη μετάταξη στον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ. Ο λόγος για τα αναψυκτικά, τους χυμούς και το ανθρακούχο νερό, προϊόντα τα οποία από την 1η Σεπτεμβρίου θα επιβαρύνονται με συντελεστή 23% από 13% που είναι σήμερα. Η νέα αυτή επιβάρυνση -υπενθυμίζεται ότι έχουν προηγηθεί άλλες δύο αυξήσεις του ΦΠΑ μέσα σε διάστημα ενάμισι έτους- αναμένεται να επιφέρει νέο πλήγμα σε έναν κλάδο που ήδη δοκιμάζεται εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης. Παρά τις επίμονες προσπάθειες των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο να μην υπάρξει φορολογική επιβάρυνση στα προϊόντα τους, αυτές δεν τελεσφόρησαν. Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του Μνημονίου είχε προβλεφθεί η επιβολή ΕΦΚ στα μη αλκοολούχα ποτά με προϋπολογισθέντα έσοδα για το Δημόσιο 300 εκατ. ευρώ ετησίως. Τελικώς επελέγη η «λύση» της αύξησης του ΦΠΑ, γεγονός που θα επιφέρει σημαντική αύξηση στην τιμή των αναψυκτικών.

Σε αυτή την περίπτωση ένα κουτάκι 330 ml τύπου κόλα που κοστίζει σήμερα στο σούπερ μάρκετ 0,54 ευρώ με την αύξηση του ΦΠΑ θα κοστίζει 0,57 ευρώ. Στη μαζική εστίαση, όπου υπάρχει πολύ μεγάλη κατανάλωση αναψυκτικών και χυμών, το ίδιο κουτάκι που κοστίζει τουλάχιστον 1,35 ευρώ, με την αύξηση του ΦΠΑ θα φτάσει να κοστίζει 1,45 ευρώ.

Ο κλάδος των αναψυκτικών και συνολικότερα των μη αλκοολούχων ποτών καταγράφει ήδη από πέρυσι σημαντική υποχώρηση των πωλήσεων, απόρροια της γενικότερης συρρίκνωσης της ζήτησης και των διαδοχικών αυξήσεων ΦΠΑ από το 9% στο 11% και εν συνεχεία στο 13%. Συνολικά στο 12μηνο Ιανουαρίου 2010-Ιανουαρίου 2011, οι πωλήσεις των αναψυκτικών υποχώρησαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, κατά 3,5% σε όγκο και κατά 5,7% σε αξία και των χυμών κατά 8,4% σε όγκο και κατά 11,5% σε αξία. Στις μετρήσεις αυτές συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις μόνο στη λεγόμενη «ζεστή αγορά» (καταστήματα τροφίμων, ψιλικών, περιπτέρων και γαλακτοπωλείων) και όχι στην «κρύα αγορά» (εστίαση).

Στο πρώτο τετράμηνο του 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία της SymphonyIRI, οι πωλήσεις των αναψυκτικών (μετρήσεις μόνο σε σούπερ μάρκετ) έχουν υποχωρήσει κατά 1,1% σε όγκο και κατά 2,4% σε αξία, ενώ στους χυμούς οι πωλήσεις σημειώνουν κάμψη κατά 3,8% σε αξία και κατά 8% σε όγκο σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2010. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η μείωση των πωλήσεων στην «κρύα αγορά» που αποτελεί και το 46% του κλάδου αγγίζει πλέον διψήφια ποσοστά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή