Δουλειές που κλείνονταν στα… ασανσέρ των ξενοδοχείων

Δουλειές που κλείνονταν στα… ασανσέρ των ξενοδοχείων

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από το 2002 ώς το 2004 έγιναν συνολικές μεταβιβάσεις ύψους 7,5 εκατ. ευρώ σε μία κυπριακή εταιρεία (ΖΕΛΑΝ ΕΠΕ) και μία εταιρεία με έδρα το Ντέλαγουερ των Ηνωμένων Πολιτειών (PDMA) για αντισταθμιστικά προγράμματα της σύμβασης «Αρχιμήδης», δηλαδή της σύμβασης που αφορούσε την κατασκευή των υποβρυχίων 214.

Στελέχη της Ferrostaal κατέθεσαν ότι χρησιμοποίησαν αυτές τις εταιρείες επειδή μια ελληνική εταιρεία κατασκευής μπαταριών για τα υποβρύχια (Γερμανός) δεν παρέδιδε παραστατικά επικαλούμενη το στρατιωτικό απόρρητο. Αλλά η δικαιολογία αυτή δεν έγινε πιστευτή ούτε από τις γερμανικές αρχές ούτε από εκείνους που διενήργησαν τον πρόσφατο εσωτερικό έλεγχο της εταιρείας.

Οι συναντήσεις με στελέχη αυτών των εταιρειών έγιναν, σύμφωνα με μαρτυρίες υπαλλήλων των γερμανικών εταιρειών, «σε ασανσέρ και λόμπι ξενοδοχείων…». Το 2004 η Ferrostaal ίδρυσε την εταιρεία MFI στο Λονδίνο από κοινού με τη Thyssen Krupp, για να προωθήσει τις πωλήσεις των υποβρυχίων στο εξωτερικό. Ο σημερινός υπουργός Οικονομικών κ. Ευάγγελος Βενιζέλος είχε υπό την ιδιότητά του ως υπουργός Αμύνης βεβαιώσει ότι η Thyssen Krupp δεν είχε εμπλοκή σε παράνομες πληρωμές. Αλλά στους υπολογιστές της MFI (κατά 50% θυγατρικής της προηγούμενης ιδιοκτήτριας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Thyssen Krupp) βρέθηκαν δύο γραφήματα για πληρωμές αξίας ύψους 6 εκατ. ευρώ με την εταιρεία του Μ.Μ. ΜΙΕ, εκ των οποίων 2,5 εκατ. ευρώ αφορούσαν την πώληση ενός τάνκερ στη Βενεζουέλα, αλλά όλα τα υπόλοιπα δουλειές στην Ελλάδα. Περίπου 2,5 εκατ. από τα «ελληνικά χρήματα» αφορούσαν την εκπόνηση… μελέτης!

Οπως και στην περίπτωση Siemens, η προανακριτική επιτροπή της Βουλής αποφάσισε να συστήσει στο ελληνικό Δημόσιο να διεκδικήσει αποζημιώσεις από τη Ferrostaal για τις δύο συμβάσεις των υποβρυχίων. Τα στοιχεία που φέρνει η «Κ» σήμερα στη δημοσιότητα δείχνουν ότι εμπλοκή σε ανάλογες πρακτικές είχε και η εταιρεία του Κιέλου HDW. Παρά το γεγονός ότι οι έρευνες για τη σύμβαση «Αρχιμήδης» έχουν αρχίσει από τον Μάρτιο του 2010, καμία υπηρεσία του ελληνικού κράτους δεν έχει προχωρήσει στη στοιχειοθέτηση απαίτησης του ελληνικού Δημοσίου έναντι της μιας ή και των δύο γερμανικών εταιρειών.

Σύμφωνα με έγγραφα της ανάκρισης στο Μόναχο, η μητρική εταιρεία της Ferrostaal, MAN (σ.σ.: που αγοράστηκε από τη Φολκσβάγκεν), γνώριζε από το 2007 με την έκθεση ελέγχου G-264 ότι γίνονταν παράνομες πληρωμές στην Ελλάδα για τα υποβρύχια και τουλάχιστον τις ανεχόταν. Στη βάση αυτών των στοιχείων, η εταιρεία του Αμπου Ντάμπι IPIC, που είχε αγοράσει τη Ferrostaal από τη ΜΑΝ, ζητεί με αγωγή της αποζημίωση που φτάνει τα 500 εκατ. ευρώ! Αν δεν βιαστεί το ελληνικό Δημόσιο, δεν θα μείνουν και πολλά να πάρει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή