ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξι στον διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα ΜΜΜ

Συνολικά έξι εταιρείες / κοινοπραξίες εταιρειών υπέβαλαν φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου ο οποίος έληξε χθες, ύστερα από δύο παρατάσεις. Καταληκτική ημερομηνία του διαγωνισμού είχε οριστεί αρχικώς η 24η Μαΐου, η οποία στην πορεία μετατέθηκε για τις 21 Ιουνίου και στη συνέχεια για τη 12η Ιουλίου. Οι δύο αναβολές είχαν προκαλέσει έντονο προβληματισμό για την τύχη του διαγωνισμού, ωστόσο, χθες, καταληκτική ημερομηνία, έξι εταιρείες κατέθεσαν εγγράφως το ενδιαφέρον τους. Πρόκειται για τις:

– Ιντρακόμ ΙΤ Service, Intrasoft International. Intracom Telecom, Ιντρακάτ.

– ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ, LG, CNS, CO.

– Intrasystemas sa.

– ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Unisystems.

– Ericsson Hellas.

– ΑΤΕΣΕ Α. Ε.

Στην πλειονότητά τους οι εταιρείες είναι ίδιες με αυτές που εξέφρασαν ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό της Τηλεματικής που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες. Το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (έξυπνο εισιτήριο) είναι συνολικού προϋπολογισμού 94 εκατ. ευρώ και ο ΟΑΣΑ πρόκειται να συμμετάσχει με 35 εκατ. μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Το έργο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ και η εγκατάστασή του θα ξεκινήσει από τα μέσα σταθερής τροχιάς. Στόχος ήταν αρχικώς το έξυπνο εισιτήριο να αντικαταστήσει το χάρτινο εντός του 2012. Με δεδομένο όμως ότι ο ανάδοχος δεν είναι βέβαιο ότι θα επιλεγεί εντός του έτους, ο στόχος για πλήρη λειτουργία του ΑΣΣΚ το 2012 κρίνεται ιδιαίτερα φιλόδοξος.

Ο ΟΑΣΑ θα είναι σε θέση να ελέγχει πλήρως το σύστημα πωλήσεων και ακυρώσεων εισιτηρίων, ενώ η κατανομή των εσόδων στους φορείς συγκοινωνιακού έργου θα γίνεται πλέον με βάση το πραγματικό συγκοινωνιακό έργο που παρείχαν. Στο πλαίσιο του έργου ο ιδιώτης ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργική υποστήριξη και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών. Το ελληνικό Δημόσιο δεν αγοράζει μια ολοκληρωμένη υπηρεσία, όπως έχουν επισημάνει στελέχη του υπουργείου Υποδομών, για την οποία η πληρωμή που καταβάλλει είναι ευθέως συνδεδεμένη με το επίπεδο υπηρεσιών που λαμβάνει.