Κατάρρευση καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο δεύτερο τρίμηνο

Κατάρρευση καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο δεύτερο τρίμηνο

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην τελευταία θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρέθηκε η Ελλάδα σε ό,τι αφορά την καταναλωτική εμπιστοσύνη το δεύτερο τρίμηνο του έτους, καθώς η εντεινόμενη οικονομική ύφεση άλλαξε ραγδαία τις καταναλωτικές συνήθειες της συντριπτικής πλειονότητας των Ελλήνων. Σύμφωνα με την Ερευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της εταιρείας Nielsen, ο δείκτης για τη χώρα μας υποχώρησε 4 μονάδες το δεύτερο τρίμηνο του έτους συγκριτικά με το πρώτο, αγγίζοντας τις 41 μονάδες, πίσω από την Πορτογαλία (42), την Ουγγαρία (43), την Κροατία (45) και τη Ρουμανία (47). Να σημειωθεί ότι το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010 ο δείκτης για τη χώρα μας άγγιζε τις 57 μονάδες.

Ειδικότερα, 9 στους 10 Ελληνες καταναλωτές πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε ύφεση η οποία, για σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων, θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες. Στο κλίμα αυτό, η εργασιακή ασφάλεια και η οικονομία συνιστούν τις κυριότερες ανησυχίες για το 39% και 38% των ερωτηθέντων, ποσοστά που είναι τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (ποσοστό 91%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της κρίσης, μειώνοντας κάθετα τις δαπάνες για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού (80%) και την αγορά νέων ρούχων (75%), ενώ ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων (68%) έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στη δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Περαιτέρω, διαρκώς αυξάνεται το ποσοστό εκείνων που δηλώνει ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα, με αποτέλεσμα να αγγίζει το 34% το ποσοστό όσων δεν διαθέτουν ρευστό μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών. Ωστόσο, για ένα μεγάλο ποσοστό όσων τελικά τους μένουν χρήματα, αυτά δαπανώνται για την αποπληρωμή δανείων, πιστωτικών καρτών και άλλων χρεών (ποσοστό 35%). Αμέσως επόμενες προτεραιότητες, εφόσον υπάρχουν χρήματα, συνιστούν η αποταμίευση και οι δαπάνες των διακοπών (ποσοστό κοντά στο 25%).

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι, σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen, τόσο η Ευρώπη όσο και οι Ηνωμένες Πολιτείες αποτελούν τις πιο απαισιόδοξες γεωγραφικές ζώνες του πλανήτη, με τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης να αντιστοιχεί σε 74 και 81 μονάδες αντιστοίχως. Ειδικότερα, οι 8 από τις 10 πιο απαισιόδοξες χώρες της κατάταξης ανήκουν στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Αντίθετα, στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας βρίσκονται οι περιοχές Ασίας/Ειρηνικού και της Μέσης Ανατολής με τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης να ανέρχεται σε 98 και 94 μονάδες αντίστοιχα. Η Ινδία βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, με τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης να βρίσκεται στις 126 μονάδες, κινούμενος όμως πτωτικά, ενώ ακολουθούν οι Φιλιππίνες με 115 και η Ινδονησία με 112 μονάδες.

Τέλος, ο παγκόσμιος δείκτης έπεσε για πρώτη φορά μετά το 2009 κάτω από τις 90 μονάδες, με την τάση ανόδου που είχε παρατηρηθεί να ανακόπτεται, δεδομένου ότι δεν υπήρξαν αρκετά ενθαρρυντικά νέα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2011.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή