Εκπτώσεις γίνονται, αλλά ο τζίρος δεν αυξάνεται

Εκπτώσεις γίνονται, αλλά ο τζίρος δεν αυξάνεται

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν φαίνεται να επαληθεύονται οι αρχικές προσδοκίες των εμπόρων για την τόνωση της αγοραστικής κίνησης στην αγορά με την ευκαιρία της έναρξης της επίσημης εκπτωτικής περιόδου. Οι καταναλωτές εμφανίζονται εξαιρετικά διστακτικοί και θα παραμείνουν έτσι, όσο το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον παραμένει ρευστό. Οι πρώτες ανεπίσημες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για απώλειες σε επίπεδο τζίρου περί το 10%-15% στις οργανωμένες αλυσίδες και περί το 25% στα μεμονωμένα καταστήματα, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα καταστήματα πάντως ξεκίνησαν πολύ δυναμικά την περίοδο, προχωρώντας σε μειώσεις τιμών μέχρι και 70%, προκειμένου να δελεάσουν τους αγοραστές και να περιορίσουν τον όγκο των αποθεμάτων τους. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), κ. Αντώνης Μακρής, οι καταναλωτές είναι δικαιολογημένα διστακτικοί στις αγορές εφόσον γνωρίζουν ότι από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου θα κληθούν να καταβάλουν νέες εισφορές.

Από την πλευρά του, το μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Νίκος Γιαννέτος, σημειώνει ότι συνολικά η εκπτωτική περίοδος θα κλείσει με απώλειες περί το 20% συγκριτικά με πέρυσι και κάνει λόγο για σωρευτική μείωση της ζήτησης την τελευταία διετία κατά 30%. «Τόσο οι αλυσίδες όσο και οι μεμονωμένες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πλέον τα ίδια προβλήματα, το κλίμα αβεβαιότητας, την κακή ψυχολογία του καταναλωτή και το γεγονός ότι πλέον η όποια ζήτηση στηρίζεται στην αγορά από ανάγκη και όχι στην παρόρμηση. Για τον κ. Γιαννέτο, το κλίμα στην αγορά της λιανικής θα επανέλθει σε σταθεροποιητικά επίπεδα όταν βελτιωθεί η κατάσταση της οικονομίας ενώ η προοπτική της ανάπτυξης θα παραμείνει μακρινός στόχος για το λιανεμπόριο για αρκετό καιρό ακόμη. Για κάμψη πωλήσεων 20% κάνει λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Sprider Stores, κ. Σ. Χατζηιωάννου, υπογραμμίζοντας ότι όταν όλη η αγορά ξεκινά την εκπτωτική περίοδο με προσφορές της τάξεως του 70%, είναι προφανές ότι υπάρχει σημαντικό πρόβλημα. Ο ίδιος αναφέρει ότι τα πράγματα πιθανώς να δυσκολέψουν κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, όταν πάρουν σάρκα και οστά όλες οι πληροφορίες για νέα φοροεισπρακτικά μέτρα, και κάνει λόγο για «πόλεμο μεριδίων αγοράς» στον οποίο αποδύονται πλέον οι αλυσίδες. Να σημειωθεί ότι η Sprider θα κλείσει τρία καταστήματα το επόμενο διάστημα σε μια προσπάθεια να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της ζήτησης, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο περαιτέρω αναδιάρθρωσης των δικτύου της μέχρι το τέλος του έτους. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι και το αμέσως προηγούμενο διάστημα υπήρξε απογοητευτικό για τους εμπόρους, με τις απώλειες να κινούνται μεταξύ 25% και 35% από τις αρχές του καλοκαιριού. Οπως σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικά Πολυκαταστήματα Α.Ε., κ. Κων/νος Λαμπρόπουλος, οι πορείες διαμαρτυρίας και τα συνακόλουθα επεισόδια είχαν αποτέλεσμα το κέντρο της πόλης να παραμείνει σχεδόν απροσπέλαστο κατ’ επανάληψιν, βυθίζοντας περαιτέρω τους εμπόρους στην απελπισία. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις στο πολυκατάστημα Αttica του κέντρου υποχώρησαν κατά 18% τον Ιούνιο, ενώ το γενικότερο αρνητικό κλίμα είχε αποτέλεσμα την πτώση κατά 13% των πωλήσεων και στο αντίστοιχο πολυκατάστημα που η εταιρεία διατηρεί στο εμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή