Ελληνική πρωτοτυπία κατά της κρουαζιέρας

Ελληνική πρωτοτυπία κατά της κρουαζιέρας

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων, τράνζιτ, στο λιμάνι του Πειραιά να αυξήθηκαν κατά 5,1%, και οι επιβάτες τράνζιτ να αυξήθηκαν κατά 72,9% σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας στους 139.000 έναντι 80.000 το 2010, ωστόσο το μεγάλο ζητούμενο, που είναι η προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων, τα οποία θα ξεκινούν τις περιηγήσεις τους από τον Πειραιά (homeporting), δεν παρουσιάζει καμία απολύτως πρόοδο. Και τούτο τη στιγμή που με βάση τα στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association), το 2011 αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των τουριστών που επιλέγουν την κρουαζιέρα κατά 6,6%, σε σχέση με το 2010, φθάνοντας στα 16 εκατ. άτομα από 15 εκατ. που ήταν πέρυσι.

Κύκλοι που ασχολούνται με τον χώρο εκτιμούν ότι τα πρώτα θετικά δείγματα, από την απελευθέρωση της κρουαζιέρας και για τα πλοία με μη κοινοτική σημαία, αναμένονται από το 2013 και μετά. Αυτό, διότι προς το παρόν οι μεγάλες, διεθνείς, εταιρείες του χώρου δυσπιστούν ως προς το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, το οποίο τις υποχρεώνει εφόσον έχουν πλοία υπό μη κοινοτική σημαία και επιθυμούν να κάνουν κρουαζιέρα στην Ελλάδα, με αφετηρία τον Πειραιά, να υπογράψουν Σύμβαση με την Πολιτεία. Η συγκεκριμένη υποχρέωση θεωρείται από τις εταιρείες «ελληνική πρωτοτυπία» που κινείται έξω από κάθε λογική.

Οι εκπρόσωποι των μεγάλων ξένων εταιρειών κρουαζιέρας, όπως η Carnival, η Royal Caribbean, μαζί με τις θυγατρικές τους, αλλά και η Mediterranean Shipping Company Cruises, έχουν δηλώσει ότι τους ενδιαφέρουν οι ελληνικοί προορισμοί, όμως διστάζουν να τους εντάξουν, προς το παρόν, στα προγράμματά τους, καθώς εκτιμούν ότι το θεσμικό πλαίσιο δεν είναι φιλικό και δημιουργεί ερωτήματα ως προς την ικανότητα της Ελλάδας να εξυπηρετήσει με ασφάλεια τους χιλιάδες τουρίστες.

Οι εκπρόσωποι των ξένων εταιρειών κρουαζιέρας έχουν διαμηνύσει στην κυβέρνηση ότι για να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα με αφετηρία ελληνικά λιμάνια και να αποφέρει έσοδα στο κράτος, απαιτούνται: 1) Ενα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο και αποδοτικό επιχειρηματικό κλίμα, το οποίο θα επιτρέπει στις εταιρείες μεγαλύτερη ευελιξία στη διαδικασία βελτίωσης των επιθυμιών των πελατών τους και 2) Περαιτέρω βελτίωση των υποδομών των λιμένων ως προς την υποδοχή μεγάλων σκαφών και να γίνουν ιδιωτικοποιήσεις με τη συμμετοχή των εταιρειών κρουαζιέρας. Επίσης, να αλλάξει η διάρθρωση των τελών ελλιμενισμού.

Ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και κυρίως ο αναπληρωτής υπουργός, αρμόδιος για θέματα ναυτιλίας, Χάρης Παμπούκης, διερευνά το ενδεχόμενο να αλλάξει ορισμένες πτυχές του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου. Κατά πληροφορίες, μεταξύ άλλων, εξετάζεται η κατάργηση της υποχρέωσης υπογραφής Σύμβασης, ή η δυνατότητα η Σύμβαση να υπογράφεται σε εθελοντική βάση από τις εταιρείες.

Ηδη, στην προσπάθεια να γίνει πιο ανταγωνιστικό το λιμάνι του Πειραιά, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς προχωράει στην εφαρμογή νέων χαμηλότερων τιμολογίων για προσόρμιση και παραβολή των κρουαζιερόπλοιων, όπως και στην καθιέρωση εκπτώσεων στα κρουαζιερόπλοια, ανάλογα με τον αριθμό κατάπλων στο λιμάνι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή