Ενισχύθηκε τον Αύγουστο ο υπό ελληνική διαχείριση εμπορικός στόλος

Ενισχύθηκε τον Αύγουστο ο υπό ελληνική διαχείριση εμπορικός στόλος

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυξημένος κατά έντεκα πλοία, εννέα φορτηγά, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα δεξαμενόπλοιο εμφανίζεται ο υπό ελληνική διαχείριση εμπορικός στόλος τον Αύγουστο του 2011 σε σχέση με τον Ιούλιο του ιδίου έτους, καθώς αρκετές εταιρείες ξεκίνησαν να παραλαμβάνουν νεότευκτα που είχαν παραγγελθεί σε διάφορα ναυπηγεία, κυρίως, της Ασίας. Το ίδιο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Golden Destiny, Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν στην παραγγελία τεσσάρων φορτηγών πλοίων και ενός δεξαμενόπλοιου. Να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος περιλαμβάνει σήμερα 3.859 πλοία και αντιπροσωπεύει το 7,8% του παγκόσμιου στόλου και σε επίπεδο χωρητικότητας το 14,9%.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία από ναυλομεσιτικούς οίκους προκύπτει ότι οι εταιρείες που παρέλαβαν νεότευκτα είναι: η Alpha Tankers του Χρήστου Κανελάκη παρέλαβε από τα ναυπηγεία Waogaoqiao τo capesize «Alpha Confidence» χωρητικότητας 176.000 τόνων dwt, ενώ η εταιρεία Meadway παρέλαβε το hadysize «Faldesia» χωρητικότητας 35.745 τόνων dwt από τα ναυπηγεία Quidong καθώς και το panamax «Delmar» χωρητικότητας 81.502 τόνων dwt από τα ναυπηγεία της Hyundai.

O όμιλος Αγγελικούση παρέλαβε το «Anangel Sun» από τα ναυπηγεία Sanghai SY καθώς και ένα πλοίο kamsarmax χωρητικότητας 114.000 τόνων dwt. Επίσης, η εταιρεία Laskaridis Shipping παρέλαβε ένα πλοίο kamsarmax από τα ναυπηγεία Jinling. Πρόκειται για το «Saronic Trader» χωρητικότητας 93.115 τόνων dwt.

H εταιρεία W Marine παρέλαβε από τα ναυπηγεία Taizhou, το κamsarax «W Star» χωρητικότητας 92.842 τόνων dwt, ενώ η εταιρεία Nomikos παρέλαβε το supramax «Annika M» χωρητικότητας 55.804 τόνων dwt. Ακόμη η εταιρεία Modion Maritime παρέλαβε από τα ναυπηγεία SPP, το panamax «Stefanos T» χωρητικότητας 80.499 τόνων dwt, η εταιρεία Goledport παρέλαβε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Erato» χωρητικότητας 2.500 Teu από τα ναυπηγεία Jiangsu, ενώ η εταιρεία Dynacom του Γιώργου Προκοπίου παρέλαβε από τα ναυπηγεία Jiangshu το πλοίο suezmax «Pola» χωρητικότητας 157.000 τόνων dwt.

Ακόμη, σύμφωνα με τους Clarksons, η εταιρεία Enterprises Shipping του Βίκτωρα Ρέστη παρέλαβε το νεότευκτο capsize «Spartacus». Το 172.000 τόνων dwt πλοίο «χτίσθηκε» στα ναυπηγεία Sungdong όπου ναυπηγείται ένα ακόμη αδελφό πλοίο, το οποίο φέρεται προγραμματισμένο να παραδοθεί εντός του 2011.

Νέες παραγγελίες

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με την εταιρεία Golden Destiny, από την πλευρά των Ελλήνων εφοπλιστών παραγγέλθηκαν πέντε νέα πλοία. Ειδικότερα, η εταιρεία Cardiff Marine, που αποτελεί τον ιδιωτικό βραχίονα του Γιώργου Οικονόμου, παρήγγειλε στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao δύο πλοία capsize χωρητικότητας 176.000 τόνων dwt. Επίσης, η εταιρεία Capital Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη παρήγγειλε στα ναυπηγεία Sainty Shipyards δύο πλοία panamax των 82.000 τόνων dwt, έκαστο και η εταιρεία Samos Steamship της οικογένειας Ιγγλέση παρήγγειλε ένα πλοίο Product Carrier χωρητικότητας 51.000 τόνων dwt στα ναυπηγεία της Hyundai. Εν τω μεταξύ, κέρδη 60,8 εκατ. δολαρίων σημείωσε στο εξάμηνο του 2011 η εταιρεία Diana Shipping του Συμεών Παληού, ελαφρά χαμηλότερα από τα 62,7 εκατ. δολ. της αντίστοιχης περσινής περιόδου, παρά τις πιέσεις που δέχονται τα φορτηγά. Τα έσοδά της αυξήθηκαν στα 134,1 εκατ. δολ. από 130,9 εκατ. δολ. Στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους τα κέρδη της εταιρείας υποχώρησαν στα 27,7 εκατ. δολ. από 33,9 εκατ. δολ. του αντίστοιχου περσινού τριμήνου, ενώ τα έσοδά της διαμορφώθηκαν στα 64,6 εκατ. δολ. από 68,7 εκατ. δολ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή