«Ουρές» για τα φθηνά εισιτήρια του ΟΣΕ

«Ουρές» για τα φθηνά εισιτήρια του ΟΣΕ

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντυπωσιακή η ζήτηση που σημειώνεται για φθηνά εισιτήρια στον ΟΣΕ. Περίπου 600 είχαν εκδοθεί μέσω Ιντερνετ σε διάστημα τεσσάρων ημερών (14/8 – 17/8) από την επομένη της ανακοίνωσης των προσφορών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 13/8, για περίπου 45.000 θέσεις που τιμώνται 9 ευρώ, 19 ευρώ και 29 ευρώ (Β΄ θέσης) και 39 ευρώ (Α΄ θέσης) στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη και τμήματα της γραμμής Λάρισας – Βόλου και Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, τόσο για αμαξοστοιχίες Intercity όσο και για το απλό νυχτερινό τρένο.

Αν και εν μέσω Δεκαπενταύγουστου και πρακτικά δίχως -προς το παρόν- διαφήμιση, είναι τέτοια η ανάγκη του κόσμου για εξοικονόμηση χρημάτων, που κυριολεκτικά… «άρπαξε» την ευκαιρία απ’ τα μαλλιά. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η απλή διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με Intercity, κοστίζει 36,30 ευρώ, ενώ με επιστροφή 58,10 ευρώ. Οπότε ευλόγως «κάνουν φτερά» οι προσφορές.

Παράλληλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε αυξήσεις 25% για όσους επιβάτες βγάζουν εισιτήριο την τελευταία στιγμή (έως και ένα 48ωρο πριν από την αναχώρηση), αδικώντας, όμως, εκείνους που λόγω ανάγκης (π. χ. έκτακτο πρόβλημα υγείας) δεν μπορούν να κάνουν κανενός είδους προγραμματισμό. Το προαναφερθέν αντίτιμο των 36,30 ευρώ, σε αυτήν την περίπτωση, από Αθήνα για Θεσσαλονίκη με Intercity, ανεβαίνει στα 45,40 ευρώ και με επιστροφή στα 72,60 ευρώ. Παράλληλα, θα ισχύσουν μειώσεις της τάξης του 15% για όσους κάνουν εγκαίρως κράτηση έως και δύο ημέρες πριν από το ταξίδι, είτε στα ταμεία ή τηλεφωνικά (μέσα στον επόμενο μήνα) στον αριθμό 1110, και μείωση 20% για έκδοση μετ’ επιστροφής εισιτηρίου. Επιπλέον έκπτωση 10% θα έχουν όσοι κάνουν προκράτηση μέσω Ιντερνετ (www. trainose. gr), όπου το ηλεκτρονικό σύστημα θα αλλάξει άμεσα για να αντεπεξέλθει στη ζήτηση, ενώ ίσως εξεταστεί το ενδεχόμενο απλοποίησης του σχεδιασμού του.

Απώτερος στόχος των παραπάνω, ο περιορισμός των εξόδων, ώστε να μην κυκλοφορούν με ανεπαρκή πληρότητα οι αμαξοστοιχίες. «Υπολογίζεται ότι το κόστος ενός δρομολογίου ανέρχεται στις 5.500 με 6.000 ευρώ, συνυπολογιζομένων των καυσίμων, του τροχαίου υλικού, της υποδομής και μέρους του διοικητικού κόστους», εξηγεί ο διευθυντής Επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Θεόδωρος Τόλιας. Ο τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι «να καλλιεργηθεί στους επιβάτες η αντίληψη της προκράτησης, που θα μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε εικόνα της πληρότητας των δρομολογίων. Από εκεί και πέρα, θα πράττουμε αναλόγως». Αν, για παράδειγμα, το τρένο δεν γεμίσει, μπορεί να βγαίνουν προσφορές των 15 ευρώ, αφού πλέον εφαρμόζεται ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική.

Σε ό, τι αφορά τις ακυρώσεις εισιτηρίων, πρέπει να γίνονται κι αυτές έως 48 ώρες πριν από το ταξίδι. Μόνο τότε ο επιβάτης θα λάβει το 100% της αξίας του εισιτηρίου υπό μορφήν κουπονιού ώστε να εκδώσει άλλο εισιτήριο. Αν η ακύρωση γίνει μεταξύ 24 και 48 ωρών, η αποζημίωση μειώνεται στο 50%, ενώ έως 24 ώρες πριν, μηδενίζεται.

Παράλληλα, για πρώτη φορά θα αποζημιώνονται οι επιβάτες για καθυστερήσεις των δρομολογίων. Ειδικότερα, για καθυστέρηση μεταξύ 31 – 60 λεπτών προβλέπεται έκπτωση αξίας ίσης με το 25% της συνολικής αξίας του αρχικού εισιτηρίου, για καθυστέρηση 61 – 90 λεπτών ή έκπτωση γίνεται 50%, από 91 έως 120 λεπτά, 75% και για άνω των δύο ωρών, έκπτωση ίση με τη συνολική αξία του εισιτηρίου. Εως τώρα ίσχυε ότι σε περίπτωση καθυστέρησης του τρένου μεγαλύτερης της μιάμισης ώρας, ο επιβάτης εδικαιούτο εισιτήριο αντίστοιχο εκείνου που είχε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή