Εξελίξεις αναφορικά με την πορεία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και
τη συμμετοχή της Cosco στη σχετική διαδικασία αναμένονται από
σήμερα, με αφορμή την επίσκεψη στην Ελλάδα του επικεφαλής της
Cosco. Ο κάπτεν Γουέι Τζιανφού αναμένεται να θέσει εκ νέου το
ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, με την κινεζική πλευρά να
επιθυμεί την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εισηγμένης
εταιρείας. Εξελίξεις αναφορικά με την πορεία της ιδιωτικοποίησης
του ΟΛΠ και τη συμμετοχή της Cosco στη σχετική διαδικασία
αναμένονται από σήμερα, με αφορμή την επίσκεψη του επικεφαλής της
Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιαφού στην Ελλάδα. Επισήμως, ο κ. Γουέι θα
βρεθεί στην Ελλάδα προκειμένου να παραστεί στα εγκαίνια του
προβλήτα ΙΙΙ, που διαχειρίζεται η θυγατρική του κινεζικού ομίλου
ΣΕΠ Α.Ε. Ωστόσο, σε μία από τις τελευταίες συναντήσεις του με τον
πρωθυπουργό κ. Σαμαρά, ο κ. Γουέι (προβλέπεται να συνταξιοδοτηθεί,
έπειτα από 40 και πλέον χρόνια στην Cosco) αναμένεται να θέσει εκ
νέου το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, με την κινεζική πλευρά
να επιθυμεί την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εισηγμένης
εταιρείας. Αυτή φαίνεται πως είναι και η πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ, αν
κρίνει κανείς από τις πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του Ταμείου,
κ. Σταυρίδη, που έκανε λόγο για επίσπευση της διαδικασίας πώλησης
του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών, πιθανώς και πριν εκπνεύσει το
2013, αντί του μέχρι πρότινος σχεδιασμού για το 2014.
Ωστόσο, η κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει και το «πράσινο φως» από την
Ε.Ε., σε μια πιθανή νέα συμφωνία με τον κινεζικό όμιλο. Αυτός ήταν,
μεταξύ άλλων, κι ένας από τους λόγους της επίσκεψης που
πραγματοποίησε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας στις Βρυξέλλες ο
απελθών πλέον υπουργός Ναυτιλίας κ. Μουσουρούλης. Ο πρώην υπουργός
είχε επαφές και με στελέχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού, προκειμένου
να λάβει γνώση των προθέσεων της Ε.Ε., αναφορικά με το μοντέλο
ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Σε κάθε περίπτωση, η Cosco συνεχίζει τις
επενδύσεις στον ΟΛΠ. Με τη λειτουργία του προβλήτα ΙΙΙ, η ΣΕΠ θα
είναι σε θέση να διακινεί περί τα 4,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια
ετησίως.
Ο κινεζικός όμιλος πιέζει επίσης και για την έγκριση νέας επένδυσης
220 εκατ. ευρώ (δεν περιλαμβάνεται στη σύμβαση με τον ΟΛΠ) για τη
νέα επέκταση του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ, με απώτερο
στόχο το 2016 να αυξηθεί η δυναμικότητα της ΣΕΠ σε 6,5 εκατ.
εμπορευματοκιβώτια ετησίως.