Οι πολιτικές εξελίξεις μεταθέτουν το «άνοιγμα» ταξί και φορτηγών

Οι πολιτικές εξελίξεις μεταθέτουν το «άνοιγμα» ταξί και φορτηγών

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

– Τα έμαθες, πέφτει η κυβέρνηση;

– Ε και;

– Γλιτώσαμε και πάλι το άνοιγμα, σώσαμε τις άδειές μας.

Πρόκειται για πραγματική στιχομυθία μεταξύ δύο ιδιοκτητών ταξί σε ένα φανάρι στο κέντρο της Αθήνας, η οποία φαίνεται ότι αποτυπώνει, έως ένα βαθμό τουλάχιστον, την πραγματικότητα. Το περιβόητο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί, που επισπεύδει παράλληλα και το άνοιγμα του κλάδου των φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, είχε παρουσιαστεί από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών Γιάννη Ραγκούση στις αρχές Σεπτεμβρίου με στόχο την άμεση κατάθεσή του στη Βουλή. Αρχές Νοεμβρίου πλέον, και το νομοσχέδιο δεν έχει κατατεθεί, ενώ η εκκρεμότητα του σχηματισμού νέας κυβέρνησης αποτελεί την ιδανικότερη δικαιολογία για την αναβολή, ενδεχομένως και τροποποίηση της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης. Οι αντιδράσεις για το εν λόγω νομοσχέδιο, που προέβλεπε μεταξύ άλλων δραστική μείωση του κόστους έκδοσης άδειας, το οποίο δεν θα ξεπερνά τις 5.000 ευρώ για τα ταξί αλλά και τα φορτηγά, φαίνεται ότι οδηγούν σε αναβολή της κατάθεσής του. Οι προβλέψεις για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί δεν αποκλείεται να αλλάξουν μορφή, με την πολυσυζητημένη μεταρρύθμιση να μην προχωράει με ταχείς ρυθμούς.

Στο μεταξύ, επί ποδός βρίσκονται οι ιδιοκτήτες φορτηγών, υποστηρίζοντας ότι αιφνιδιάστηκαν από τις αλλαγές της τελευταίας στιγμής που εντάχθηκαν στο νομοσχέδιο και επισπεύδουν τη διαδικασία απελευθέρωσης του κλάδου τους. Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα έκδοσης άδειας ταξί και φορτηγού ή βυτιοφόρου από φυσικό πρόσωπο. Η δραστική, μάλιστα, μείωση του κόστους έκδοσης άδειας αποδόθηκε από τον Γιάννη Ραγκούση σε πιέσεις της τρόικας, ξεσηκώνοντας ακόμη εντονότερες αντιδράσεις και από τους δύο εμπλεκόμενους κλάδους. Οι τελευταίες αλλαγές στο νομοσχέδιο κινήθηκαν στην κατεύθυνση της πρώτης προσπάθειας για απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, που δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί από τον πρώην υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα. Σύμφωνα με το τελευταίο κείμενο του νομοσχεδίου, θα μπορούν φυσικά πρόσωπα να λαμβάνουν άδειες ταξί, με ανώτερο όριο κατοχής τη μία άδεια. Αντιστοίχως τέθηκε περιορισμός για τις εταιρείες, οι οποίες θα μπορούσαν να κατέχουν μέχρι 10 άδειες. Κατά το πρώτο 6μηνο εφαρμογής του νόμου για τα ταξί, θα οριζόταν ανώτατο πλαφόν ποσοστού έκδοσης αδειών το οποίο δεν θα ξεπερνούσε το 30% των υφιστάμενων αδειών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή