Στις φθηνότερες μάρκες μικροσυσκευών στρέφονται οι καταναλωτές

Στις φθηνότερες μάρκες μικροσυσκευών στρέφονται οι καταναλωτές

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πτώση του τζίρου στην αγορά των μικροσυσκευών, παρά την αύξηση των πωλούμενων τεμαχίων παρατηρείται από την αρχή του έτους εξαιτίας της στροφής των καταναλωτών σε φθηνότερες μάρκες.

Ετσι, εφέτος αυξημένη ζήτηση παρατηρείται κυρίως σε εκείνα τα είδη που είτε φέρουν την επωνυμία του καταστήματος λιανικής (private label), είτε αποτελούν μεμονωμένα μοντέλα, είτε τη μάρκα τους διαθέτει κατ’ αποκλειστικότητα ο εκάστοτε λιανέμπορας.

Αποτελέσματα

Η τάση αυτή αποτυπώνεται στα αποτελέσματα του πρώτου τετραμήνου του έτους, στη διάρκεια του οποίου οι φθηνές μάρκες και τα trade brands (τα μοντέλα που έχει αποκλειστικά ο κάθε λιανέμπορας) αυξάνουν το μερίδιό τους κατά 4,5% σε τεμάχια όταν για το ίδιο διάστημα οι ακριβότερες μάρκες παρουσιάζουν πτώση κατά 1,4% σε τεμάχια.

Αυτό καταδεικνύει ότι ως προς την πώληση τεμαχίων, τη μεγαλύτερη πίεση δέχονται οι μάρκες μέσης τιμής και η αγορά δείχνει να τείνει προς μία πόλωση ακριβών και φθηνών μαρκών (συμπεριλαμβανομένων και των trade brands).

Σύμφωνα με στοιχεία της GFK Analysis, σε αξίες τα trade brands και τα private label αυξάνουν το μερίδιό τους κατά 2,9% συμπιέζοντας περίπου ομοιόμορφα ακριβότερες και μεσαίες μάρκες. Οι ακριβές μάρκες εξακολουθούν βεβαίως να κρατούν τη μερίδα του λέοντος όμως η αυξητική τάση των φθηνότερων μαρκών και των trade brands είναι ένας παράγοντας που σαφέστατα επηρεάζει την πτώση του συνολικού τζίρου της κατηγορίας.

Η επίδραση των φθηνότερων μαρκών και των trade brands είναι μεγαλύτερη σε συγκεκριμένες κατηγορίες όπως είναι οι τοστιέρες, οι βραστήρες, τα μίξερ και οι αποχυμωτές. Σημαντικός παράγοντας που συντελεί στην πτώση του συνολικού τζίρου των μικροσυσκευών είναι η υποχώρηση της μέσης τιμής των ακριβότερων μαρκών φέτος σε σχέση με πέρυσι. Η μέση τιμή αυτής της ομάδας έχει υποχωρήσει κατά 6% και με δεδομένο ότι η ομάδα των ακριβότερων μαρκών είναι περίπου το 45% της αγοράς, η πτώση αυτή εμφανέστατα επιδρά στον συνολικό τζίρο της κατηγορίας.

Οι φθηνότερες μικροσυσκευές (private label και trade brands) -αν και τελευταίες ως προς τα μερίδια- προσελκύουν όλο και περισσότερο το αγοραστικό ενδιαφέρον σε αντίθεση με εκείνες της μεσαίας και υψηλής τιμής. Ετσι, στο πρώτο τετράμηνο του 2012, το 28,1% των πωλούμενων τεμαχίων του κλάδου ήταν αυτής της κατηγορίας όταν πέρυσι ήταν 23,6%. Το αντίστοιχο ποσοστό για τις μεσαίας τιμής συσκευές ήταν εφέτος 26,9% από 29,9% πέρυσι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή