Μόνιμη «επιχείρηση-σκούπα» για την καταπολέμηση του παρεμπορίου

Μόνιμη «επιχείρηση-σκούπα» για την καταπολέμηση του παρεμπορίου

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επτά δράσεις για την πάταξη του παρεμπορίου σχεδιάζει το υπουργείο Ανάπτυξης με βασικό άξονα τον συντονισμό όλων των συναρμόδιων κρατικών υπηρεσιών, αλλά και του εμπορικού κόσμου που θα συμμετέχει στο εγχείρημα. Μάλιστα, στον σχεδιασμό υπάρχει εμπλοκή ακόμη και του ίδιου του πρωθυπουργού, ο οποίος θα δώσει τις απαιτούμενες κατευθύνσεις στους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη.

Στην ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες υπό τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη, με τη συμμετοχή του αρμόδιου υφυπουργού κ. Θ. Σκορδά, καθώς και των αρμοδίων γενικών γραμματέων του υπουργείου, αλλά και εκπροσώπων των τελωνειακών, του Λιμενικού Σώματος, της Δημοτικής Αστυνομίας, των εμπόρων και των επιμελητηρίων, αποφασίστηκε καταρχάς η δημιουργία ενός θαλάμου επιχειρήσεων που θα συντονίζει όλες τις συναρμόδιες για την καταπολέμηση του παρεμπορίου αρχές σε καθημερινή βάση. Επικεφαλής του συντονιστικού αυτού κέντρου θα αναλάβει ο γενικός γραμματέας Εμπορίου κ. Στ. Κομνηνός.

Εντός των επόμενων δύο εβδομάδων αναμένεται να ανακοινωθούν οι λεπτομέρειες της λειτουργίας του οργάνου και κυρίως με ποιο τρόπο θα συμμετέχουν τα συναρμόδια υπουργεία και ο εμπορικός κόσμος. Τότε αναμένεται να ανακοινωθούν και οι όποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες απαιτηθούν. «Δεν ήταν απλώς μια ακόμη σύσκεψη για το παρεμπόριο. Θέλουμε να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη. Θα εφαρμόσουμε μόνιμη επιχείρηση-σκούπα», τόνισε μετά τη σύσκεψη ο κ. Χατζηδάκης. Οι υπόλοιπες έξι δράσεις τις οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, επεξεργάζεται η κυβέρνηση και τέθηκαν στη χθεσινή σύσκεψη είναι οι ακόλουθες:

– Λειτουργία τηλεφωνικής γραμμής καταγγελιών.

– Προμήθεια ειδικών μηχανημάτων (x-ray scanners) και τοποθέτησή τους στα μεγάλα λιμάνια και στις συνοριακές πύλες της χώρας. Με τα μηχανήματα αυτά μπορεί να ελέγχονται γρήγορα και αποτελεσματικά όλα τα κοντέινερς και τα φορτηγά. Το κόστος αγοράς ενός τέτοιου μηχανήματος εκτιμάται σε 3,5 εκατ. ευρώ, αλλά υπάρχει η φθηνότερη λύση της χρονομεριστικής μίσθωσης του εξοπλισμού (leasing). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα δεν διαθέτει ούτε ένα τέτοιο μηχάνημα, την ώρα που η γειτονική Αλβανία διαθέτει 17.

– Εντατικοποίηση των δειγματοληπτικών ελέγχων των φορτίων.

– Πραγματοποίηση ελέγχων στη βάση της ανάλυσης κινδύνου. Δηλαδή για την πραγματοποίηση των ελέγχων θα λαμβάνεται ιδιαιτέρως υπόψη η προέλευση, αλλά και ο παραλήπτης των φορτίων.

– Ενίσχυση του προσωπικού των τελωνείων στις μεγάλες πύλες εισόδου της χώρας, ίσως και μέσω μετατάξεων σε επόμενη φάση. Οπως τόνισε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη ο πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) κ. Κ. Μίχαλος, στο Τελωνείο Κήπων στο νόμο Εβρου, μία από τις κυριότερες πύλες εισόδου στα σύνορα με την Τουρκία, υπηρετούν 22 τελωνειακοί υπάλληλοι, ενώ την ίδια ώρα στο Λιμάνι του Λαυρίου που εξυπηρετεί το καλοκαίρι μόνο ένα πλοίο, υπηρετούν 19 λιμενικοί υπάλληλοι. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στους Κήπους Εβρου, από την πλευρά της Τουρκίας υπηρετούν 134 τελωνειακοί υπάλληλοι.

– Παραμονή των τελωνειακών υπαλλήλων σε μια θέση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, προκειμένου να περιορισθούν τα φαινόμενα διαφθοράς.

Ο ίδιος ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε κομβικής σημασίας την αναβάθμιση των τελωνειακών ελέγχων. Σε ό,τι αφορά τέλος την εμπλοκή των εμπόρων, ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) κ. Βασίλης Κορκίδης ανακοίνωσε ότι με έξοδα της συνομοσπονδίας θα εκπαιδευθούν μέλη της προκειμένου να συνδράμουν τις αρχές στους ελέγχους ως εμπειρογνώμονες και να αποφαίνονται ποια προϊόντα είναι απομιμήσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή