Η αναβάθμιση του Πειραιά σε διαμετακομιστικό κέντρο της ανατολικής Μεσογείου θέτει επί τάπητος το θέμα συντήρησης, αλλά και διαπλάτυνσης της Διώρυγας της Κορίνθου, ώστε να χρησιμοποιείται περισσότερο για εμπορικούς σκοπούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2010 η διώρυγα είχε κλείσει επί 23 ημέρες λόγω κατολισθήσεων. Σύμφωνα με μελέτη, το κόστος της συντήρησης φτάνει τα 370 εκατ. ευρώ έναντι 600 εκατ. περίπου που θα απαιτούνταν για τον διπλασιασμό του πλάτους της και την εμβάθυνση του διαύλου.
Η Διώρυγα στον 21ο αιώνα
22" χρόνος ανάγνωσης