Κανόνες για ασφαλιστικά προϊόντα ορίζει η ΤτΕ

Κανόνες για ασφαλιστικά προϊόντα ορίζει η ΤτΕ

1' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυστηρούς κανόνες στην πώληση ασφαλιστικών προϊόντων ζωής, επιβάλλει η Τράπεζα της Ελλάδος σε μια προσπάθεια να βάλει φρένο σε φαινόμενα κακής πώλησης από τους ασφαλιστές. Οι νέοι κανόνες αφορούν τόσο το στάδιο της προσυμβατικής ενημέρωσης του ασφαλισμένου όσο και το στάδιο ισχύος της ασφαλιστικής κάλυψης. Στο πλαίσιο αυτό ο ασφαλιστικός σύμβουλος υποχρεούται να καταγράφει σε ξεχωριστό «έντυπο αναγκών πελάτη» αναλυτικές πληροφορίες για να διευκρινίσει τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του πελάτη, μεταξύ των οποίων και την πρόθεσή του να αναλάβει επενδυτικό ρίσκο. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής υποχρεούται να συγκεντρώνει πληροφορίες που τον βοηθούν να εκτιμήσει την ικανότητα του πελάτη να αντιληφθεί τους όρους και τους κινδύνους του υπό διαπραγμάτευση ασφαλιστικού συμβολαίου, ώστε, με γνώμονα την εξυπηρέτηση των αναγκών του πελάτη, να τον συμβουλεύσει αναλόγως. Βάσει των πληροφοριών που παρέχει ο πελάτης, ο ασφαλιστής προτείνει το προϊόν που ανταποκρίνεται πληρέστερα στις ανάγκες και στο συμφέρον του πελάτη και του διευκρινίζει τους λόγους στους οποίους στηρίζει την πρόταση και τις συμβουλές του, σχετικά με συγκεκριμένο ασφαλιστικό προϊόν.

Αντίστοιχα ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δεν προτρέπει τον πελάτη στην εξαγορά ή την καταγγελία ασφαλιστικής σύμβασης για λόγους που δεν συναρτώνται με τα συμφέροντα και τις ανάγκες του πελάτη, ερευνά και αναλύει τις ασφαλιστικές ανάγκες των πελατών του και προτείνει σε αυτούς τις κατάλληλες ασφαλιστικές συμβάσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικότερες επενδυτικές επιλογές και ασφαλιστικές ανάγκες του πελάτη, τις οικονομικές του δυνατότητες και την ικανότητα κατανόησης των ειδικότερων όρων και κινδύνων του εκάστοτε προτεινόμενου ασφαλιστικού προϊόντος. Παράλληλα επισημαίνει στον πελάτη τις συνέπειες της πρόωρης διακοπής ή ακύρωσης ή εξαγοράς του ασφαλιστηρίου συμβολαίου του, καθώς και κάθε εξαίρεση από την ασφαλιστική κάλυψη, αλλά και για τις συνέπειες τής μη έγκαιρης καταβολής των ασφαλίστρων, ενώ ενημερώνει τον πελάτη για τα δικαιώματα εναντίωσης, υπαναχώρησης και καταγγελίας, του συμβολαίου του, και του χορηγεί τα σχετικά έντυπα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή