Ελληνικό ένδυμα: Ευκαιρίες ανάπτυξης για την κλωστοϋφαντουργία χάρη στις νέες συνθήκες λόγω Covid

Ελληνικό ένδυμα: Ευκαιρίες ανάπτυξης για την κλωστοϋφαντουργία χάρη στις νέες συνθήκες λόγω Covid

Οι εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων κατά το πρώτο πεντάμηνο του έτους παρουσίασαν 11% άνοδο ετησίως

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ευνοϊκή συγκυρία λόγω της πανδημίας για την ανάδειξη της ελληνικής ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας διαβλέπει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), καθώς ο κλάδος στην Ελλάδα παρουσιάζει υψηλή εξειδίκευση και ευελιξία, ενώ μπορεί να επωφεληθεί και από τη γεωγραφική θέση της χώρας. 

Ο ΣΕΠΕΕ, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, διαβλέπει μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης χάρη στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην ευρωπαϊκή αγορά λόγω της πανδημίας, επισημαίνοντας πως η Covid-19 μπορεί μεν να προκάλεσε σοβαρά προβλήματα στη βιομηχανία μόδας, έγινε όμως ταυτόχρονα αφετηρία πολύ σημαντικών αλλαγών, που θα οδηγήσουν σε ένα νέο επιχειρηματικό περιβάλλον σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας ενδυμάτων.

Σημειώνεται ότι όπως ανακοίνωσε ο ΣΕΠΕΕ την Τρίτη, οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν άνοδο 11% κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2021 σε ετήσια βάση και ανήλθαν σε 333 εκατομμύρια ευρώ. Εντυπωσιακή ήταν η πορεία στις εξαγωγές ενδυμάτων το τρίμηνο Μαρτίου – Μαΐου, όπου καταγράφηκε αύξηση 70%, με αποτέλεσμα να υπερκαλυφθεί η μείωση 30% του α’ διμήνου.

Κατά τον Σύνδεσμο, η σημαντική δυσλειτουργία στην εφοδιαστική αλυσίδα από την Ασία, από την οποία εξαρτάται άμεσα η Ευρώπη για την προμήθεια προϊόντων προσωπικής προστασίας (PPE), ανέδειξε σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη αλλαγής στάσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στους κλάδους ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας.

«Η νέα βιομηχανική πολιτική της ΕΕ, η οποία αναθεωρήθηκε λόγω Covid-19 τον Μάιο, συμπεριλαμβάνει την αλυσίδα ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας μεταξύ των 14 σημαντικότερων οικονομικών δραστηριοτήτων για την Ευρώπη. Αυτό αποτελεί μια ριζική στροφή στην αντιμετώπιση του κλάδου, έναντι της αντίληψης που επικρατούσε για αυτόν κατά την προηγούμενη εικοσαετία» επισημαίνεται.

Διαβάστε επίσης:

Παράλληλα, παρατηρείται αλλαγή πολιτικής προμηθειών των μεγάλων Ευρωπαίων λιανοπωλητών, με στόχο τη μείωση της εξάρτησής τους από την Ασία, την επαναφορά μέρους της παραγωγής στην ευρωμεσογειακή περιοχή και την παραγωγή μικρών ποσοτήτων με γρήγορους χρόνους παράδοσης.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά (ευαισθησία σε θέματα αειφορίας, κυκλικής οικονομίας, αύξηση των online αγορών, κλπ.), τη μεγάλη αύξηση του κόστους των μεταφορικών και των πρώτων υλών, ευνοούν τον επαναπατρισμό μέρους των παραγωγικών δραστηριοτήτων.

Οι παραπάνω αλλαγές αποτελούν, όπως επισημαίνει ο ΣΕΠΕΕ, αντικείμενο επεξεργασίας από την Ευρωπαϊκή Oμοσπονδία Ένδυσης – Κλωστοϋφαντουργίας (EURATEX), η οποία σχεδιάζει τη νέα στρατηγική για τους κλάδους με ορίζοντα το 2030. Στόχος της νέας στρατηγικής είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και του μεριδίου αγοράς της Ευρωπαϊκής αλυσίδας ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας. Πυλώνες της νέας στρατηγικής αποτελούν η αειφορία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η καινοτομία, ο αποτελεσματικός έλεγχος της αγοράς στα εισαγόμενα προϊόντα, η αναβάθμιση των δεξιοτήτων και οι εξαγωγές.

«Ο ΣΕΠΕΕ συμμετέχει ενεργά στη διαβούλευση της EURATEX, ενώ παράλληλα έχει καταθέσει στα αρμόδια υπουργεία τις προτάσεις του για τις δράσεις στήριξη του κλάδου» καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή