Στον διεθνή χάρτη του κλάδου των logistics μπαίνει η Ελλάδα

Στον διεθνή χάρτη του κλάδου των logistics μπαίνει η Ελλάδα

Σε τροχιά υλοποίησης δύο μεγάλα έργα στην περιοχή του Θριασίου

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εστω και με καθυστέρηση πολλών ετών, η Ελλάδα είναι πλέον σε θέση να διεκδικήσει με αξιώσεις τον ρόλο της ως διεθνούς εμπορευματικού κέντρου. Κι αυτό ύστερα και από την υποβολή, την Τρίτη, δεσμευτικής προσφοράς από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Damco του ομίλου Κοπελούζου για την τριακονταετή παραχώρηση της έκτασης 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, που βρίσκεται δίπλα στο ακίνητο 588 στρεμμάτων που έχει παραχωρηθεί στην κοινοπραξία Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Για την ελεγχόμενη από την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το συγκεκριμένο έργο εξυπηρετεί τη στρατηγική επιδίωξή της για την ενίσχυση των επενδύσεών της στην παροχή περισσότερων υπηρεσιών στη μεταφορά φορτίου με στόχο την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics. Για την Damco η διεκδίκηση του συγκεκριμένου έργου σηματοδοτεί την ενίσχυση της παρουσίας της στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών, με τον όμιλο Κοπελούζου να συμμετέχει και στον διαγωνισμό για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Τα μεγάλα έργα στον τομέα των logistics, έστω και κατόπιν πολυετούς καθυστέρησης, μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης ύστερα και από τις υπογραφές, πριν από έναν μήνα, της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, μια επένδυση άνω των 150 εκατ. ευρώ που θα υλοποιήσει το σχήμα Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, που θα υλοποιήσει η εταιρεία ειδικού σκοπού ΘΕΚ, της οποίας η Goldair ελέγχει το 40%, θα έχει επιφάνεια 240.000 τ.μ. και θα διαθέτει αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών. Η εταιρεία παραχώρησης θα υλοποιήσει και σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές, ώστε να συνδεθεί το εμπορευματικό κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή.

Δεσμευτική προσφορά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Damco για την παραχώρηση της έκτασης 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο.

Η σύμβαση παραχώρησης του Θριασίου εμπορευματικού κέντρου εκτιμάται ότι θα κατατεθεί το προσεχές διάστημα προς κύρωση στη Βουλή, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία της έκδοσης της απαιτούμενης άδειας δόμησης και κατ’ επέκταση οι κατασκευαστικές εργασίες. Ως εκ τούτου, το εμπορευματικό κέντρο που θα υλοποιήσουν Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ βρίσκεται πιο κοντά στη γραμμή εκκίνησης. Αντίθετα, για το Θριάσιο ΙΙ θα χρειαστεί να παρέλθει σημαντικό χρονικό διάστημα ωσότου ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της προσφοράς των ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Damco. Σημειωτέον ότι, κατά πληροφορίες, ενδιαφερόμενοι ζητούσαν την εκ νέου παράταση της (προχθεσινής) καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών.

Τα δύο έργα είναι καταλυτικής σημασίας για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στον χάρτη των logistics. «Από το 2013, οπότε τα πρώτα τρένα έφυγαν από τον σταθμό της Cosco στον Πειραιά για την Τσεχία και πολλές χώρες έλαβαν πρωτοβουλίες για την προσέλκυση μεγάλων παγκόσμιων παικτών που θα μπορούσαν να επενδύσουν στην Ελλάδα, έχουμε χάσει πολύτιμο χρόνο. Τα λιμάνια της Αδριατικής, η Ουγγαρία, η Σλοβακία και η Ρουμανία έχουν αποκτήσει μια ανταγωνιστική βιομηχανία logistics», έχει αναφέρει παλαιότερα, με αφορμή έρευνα για την εφοδιαστική αλυσίδα, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Εφοδιαστικής και πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος. Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης χρηματοδοτούνται επενδύσεις στον τομέα των logistics, με την πιο πρόσφατη από αυτές να προβλέπει τη μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων από τον Ελαιώνα σε ένα οργανωμένο υποδοχέα επιχειρήσεων.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή