Κυνηγάει προσφορές, μειώνει δαπάνες το 80% των καταναλωτών

Κυνηγάει προσφορές, μειώνει δαπάνες το 80% των καταναλωτών

Ο αντίκτυπος της ακρίβειας στην τσέπη των Ελλήνων, σε σύγκριση με άλλες χώρες, είναι πιο αισθητός, αναφέρει έρευνα της ΕΥ

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγάλη ανησυχία για τα οικονομικά τους, αλλά και για το κόστος διαβίωσης το οποίο έχει αυξηθεί δραματικά λόγω των ανατιμήσεων εκφράζουν οι Ελληνες καταναλωτές, πολλοί εκ των οποίων περικόπτουν δαπάνες σε είδη που δεν είναι πρώτης ανάγκης (μόδα, καλλυντικά, είδη σπιτιού), στρέφονται σε πιο φθηνές λύσεις και «κυνηγούν» τις εκπτώσεις για να κάνουν τις αγορές τους. Αυτές τις αλλαγές, που έχει προκαλέσει ο πληθωρισμός και η αβεβαιότητα λόγω του πολέμου, στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων αποτυπώνει η δεύτερη έρευνα της ΕΥ με τίτλο Future Consumer Index Ελλάδα 2022, η οποία διεξήχθη σε δείγμα 500 Ελλήνων καταναλωτών μεταξύ 28 Απριλίου και 5 Μαΐου 2022. Σύμφωνα με την έρευνα, ο αντίκτυπος της ακρίβειας στην τσέπη των Ελλήνων σε σύγκριση με άλλες χώρες είναι πιο αισθητός, γεγονός που επιβεβαιώνει πως ο πληθωρισμός πλήττει εντονότερα τα ήδη αποδυναμωμένα από την ελληνική κρίση νοικοκυριά. Ετσι, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης αυξήθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας το 70% (από 60% πέρυσι), ποσοστό αισθητά υψηλότερο από το παγκόσμιο (47%) αλλά και το ευρωπαϊκό δείγμα της έρευνας (40%). Στη δε Ισπανία και Ιταλία, δύο χώρες που αντιμετώπισαν επίσης οικονομικά προβλήματα, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 47% και 49% αντίστοιχα. Παράλληλα, ένας στους δύο Ελληνες (51% από 43% πέρυσι) δηλώνει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, έναντι 44% παγκοσμίως, 31% στην Ευρώπη, 33% στην Ισπανία και 39% στην Ιταλία. Πλέον σχεδόν 8 στους 10 (78%) συμφωνούν πως η τιμή είναι σήμερα το πιο σημαντικό κριτήριο σε σχέση με την περίοδο πριν από την πανδημία, ενώ πάνω από τους μισούς Ελληνες (56%) αλλάζουν τις μάρκες που αγοράζουν, είτε για να μειώσουν τα έξοδά τους είτε για να στραφούν σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είτε για να υποστηρίξουν τοπικά καταστήματα.

Ο αντίκτυπος της ακρίβειας στην τσέπη των Ελλήνων, σε σύγκριση με άλλες χώρες, είναι πιο αισθητός, αναφέρει έρευνα της ΕΥ.

Το κόστος διαβίωσης (74%), τα οικονομικά (60%), αλλά και η υγεία (55%) αποτελούν τις βασικότερες ανησυχίες των Ελλήνων. Ως προς το κόστος ζωής, βασική πηγή ανησυχίας είναι το αυξανόμενο κόστος ρεύματος, φυσικού αερίου και νερού (44%), το κόστος ειδών σούπερ μάρκετ και πρώτης ανάγκης (31%) και το κόστος βενζίνης και καυσίμων (22%). Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει και η εξέλιξη του εισοδήματος των Ελλήνων. Σύμφωνα με την έρευνα, ένας στους τρεις Ελληνες (34%) δηλώνει ότι το εισόδημά του μειώθηκε, 56% ότι παρέμεινε ίδιο και μόλις το 10% δηλώνει ότι αυξήθηκε, σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν. Συνεπώς, αρκετοί προσβλέπουν (67%) με ανυπομονησία σε μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday, προκειμένου να πραγματοποιήσουν αγορές, πρόθεση ωστόσο που λειτουργεί ανασταλτικά για την τρέχουσα κατανάλωση, καθώς 8 στους 10 (83%) από αυτούς αναβάλλουν μέχρι τότε κάποιες αγορές. Τέλος, μόλις το 15% δηλώνει ότι θα ξοδέψει περισσότερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια στις εκπτώσεις.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή