Γιατί δεν λειτούργησε το σύστημα εισροών – εκροών στα καύσιμα

Γιατί δεν λειτούργησε το σύστημα εισροών – εκροών στα καύσιμα

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι υπάλληλοι του υπουργείου Ανάπτυξης εξεπλάγησαν την περασμένη Παρασκευή όταν δέχθηκαν, τις μεσημεριανές ώρες, ένα μάλλον απρόσμενο τηλεφώνημα: Ενα μέλος του κυκλώματος της νόθευσης πετρελαίου κίνησης, οργισμένο, καλούσε να «αποσφραγισθούν» οι αντλίες δύο πρατηρίων του για να «δουλέψει». Τυπικά οι υπάλληλοι έπρεπε να το κάνουν, ακόμη και αν ο εν λόγω θα έπρεπε να βρίσκεται σε καθεστώς προσωρινής κράτησης μέχρι την εμφάνισή του στον ανακριτή Πειραιά, που επελήφθη της υποθέσεως.

Αυτό όμως δεν είναι το μόνο παράδοξο στην υπόθεση. Στο τέλος του 2012 και ενόψει της διαπραγμάτευσης με την τρόικα για τη βοήθεια των 52 δισ. ευρώ, η τριμερής έθεσε ως όρο το άνοιγμα της εσωτερικής αγοράς πετρελαιοειδών για εισαγωγές ετοίμων προϊόντων από τρίτες χώρες. Η χώρα μας προειδοποίησε για τον κίνδυνο να γενικευθούν τα φαινόμενα λαθρεμπορίου από εμπόρους, που, χωρίς να καταθέτουν εγγυητικές για τις κρατήσεις υπέρ του Δημοσίου, θα μπορούσαν να ανταγωνισθούν τους μεγάλους πετρελαϊκούς ομίλους. Το σύστημα εισροών – εκροών, οι ιχνηθέτες, τα GPS στα φορτηγά, έγιναν τα εμβλήματα της προσπάθειας να ελεγχθεί ένα κύκλωμα που τους καιρούς της ευμάρειας εθεωρείτο ότι ευθύνεται για φοροδιαφυγή άνω του 1 δισ.

Μέσα στον ένα χρόνο από την ανάληψη της υποχρέωσης έναντι της τριμερούς δημιουργήθηκε ένας ολόκληρος κλάδος στη διακίνηση υγρών καυσίμων, εκείνος των εγκαταστατών συστημάτων εισροών – εκροών, αλλά, σύμφωνα με τη εικόνα της αγοράς, μόνο 10 πρατήρια στέλνουν ανελλιπώς στοιχεία στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, την ώρα που 1.135 έχουν ζητήσει, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», να λάβουν χρήματα από το ΕΣΠΑ (έως 5.000 ευρώ) για τη χρηματοδότηση της εγκατάστασης του συστήματος. Από τις συνολικά 33 εταιρείες που εγκαθιστούν το σύστημα, 80% βρίσκονται στην Αθήνα. Η πλειονότητα από αυτές τις εταιρείες βρίσκεται στα δυτικά προάστια και δεν σχετίζεται με εταιρείες λογισμικού για λογιστική απεικόνιση ροής εμπορευμάτων. Κάποιες βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη και άλλες στην Αρτα και την Καρδίτσα.

Οι ελεγκτές του υπουργείου Ανάπτυξης βρήκαν ότι πρατήρια που ελέγχθηκαν τη νύχτα της προσπερασμένης Τρίτης, μετά την έφοδο στα γραφεία της ΕΤΕΚΑ, εμφάνιζαν αποκλίσεις στις αντλίες τους μέχρι και 6%, σε σχέση με αυτό που πλήρωνε ο καταναλωτής, έχοντας δεξαμενές ασύνδετες με τις αντλίες ή δεξαμενές χωρίς ηλεκτρονικές βέργες μέτρησης.

Σε όλες τις περιπτώσεις ο εγκαταστάτης νούμερο 8 είχε κάνει την εγκατάσταση. Ο ίδιος αμφισβητεί τα αποτελέσματα του ελέγχου του υπουργείου, υποστηρίζοντας ότι πιθανόν οι πρατηριούχοι να αφαίρεσαν τις ηλεκτρονικές ράβδους ή να αποσύνδεσαν δεξαμενές μετά την εγκατάσταση του συστήματος. Ποιου συστήματος όμως;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή