Κομισιόν: Μέτριες οι επιδόσεις της Ελλάδας στην καινοτομία

Κομισιόν: Μέτριες οι επιδόσεις της Ελλάδας στην καινοτομία

1' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ-ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ. Η Ελλάδα είναι μία χώρα με μέτρια καινοτομία. Με τον χρόνο όμως βελτιώνεται». Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα για τη χώρα μας, σύμφωνα με τη μελέτη της Κομισιόν για την επίδοση των κρατών – μελών στον τομέα της καινοτομίας. Η κρίση στην Ελλάδα είχε επίπτωση και στην καινοτομία, καθώς σημειώθηκε δραστική μείωση το 2010 και από τότε άρχισε πάλι η αύξηση με το 2013 ο δείκτης καινοτομίας να έχει φτάσει στο απόγειο. Παρά το απόγειο του 2013 όμως η ανάπτυξη είναι μικρότερη από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ενώ η Ευρώπη φαίνεται να κλείνει την ψαλίδα με τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία που είναι οι πιο καινοτόμες χώρες του κόσμου, οι διαφορές στην καινοτομία μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης εξακολουθούν να είναι μεγάλες και μειώνονται με πολύ αργούς ρυθμούς, καθώς η ευρωπαϊκή περιφέρεια είναι πολύ πιο «πίσω». Η συνολική κατάταξη στην Ευρωπαϊκή Ενωση παραμένει σχετικά σταθερή με τις βόρειες χώρες να είναι οι περισσότερα καινοτόμες – με τη Σουηδία να βρίσκεται στην κορυφή και να την ακολουθούν η Δανία, η Γερμανία και η Φινλανδία και αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς αυτές οι τέσσερις χώρες είναι που επενδύουν περισσότερο στην έρευνα και την καινοτομία. Ακολουθούν η Αυστρία, το Βέλγιο, η Κύπρος, η Εσθονία, η Γαλλία, η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, η Σλοβενία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι «χώρες με καλές επιδόσεις στην καινοτομία».

Στους περισσότερους δείκτες, η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης μαζί με χώρες όπως Κροατία, Τσεχία, Ουγγαρία, Ιταλία, Λιθουανία, Μάλτα, Πολωνία, Πορτογαλία και Σλοβακία. Συγκεκριμένα η χώρα μας έχει κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ανθρώπους με διδακτορικό εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, επενδύσεις επιχειρηματικών κεφαλαίων και δαπάνες στον τομέα της Επιχειρησιακής Ερευνας και Ανάπτυξης. Ενώ η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης στις δημοσιεύσεις διεθνών επιστημονικών συνεργασιών και στις πωλήσεις μεριδίων νέων καινοτομιών αλλά και στο μάρκετινγκ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή